تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به محکومیت یک روحانی وب‌نگار

دفتر آیت‌الله حسینعلی منتظری با صدور اطلاعیه‌ای از محکومیت مجتبی لطفی اظهار «تاسف» کرد.

این اطلاعیه پس از آن‌که اعلام شد آقای لطفی از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به چهار سال حبس تعزیری و پنج سال تبعید محکوم شده، صادر می‌شود.

مجتبی لطفی مسئول سایت اطلاع‌رسانى دفتر آقای منتظرى است که ۵۰ روز پیش به اتهام «فعالیت تبلیغى علیه نظام، نشر اکاذیب و نشر اخبار بولتن‌هاى‏ ‏محرمانه» از سوی نیرو‌های اداره اطلاعات قم بازداشت شد.

در این اطلاعیه که امروز (یکشنبه) منتشر شده، آمده است که محکومیت آقای لطفی «از آن جهت قابل تأسف است که در نظام جمهورى اسلامى که اساس و شالوده آن بر مبناى اسلام،‏ ‏عدالت و آزادى بوده است، علیه یک روحانى این گونه حکم صادر مى‎شود.»

این اطلاعیه همچنین تاکید کرده که حکم محکومیت آقای لطفی در حالی صادر شده که «در جراید و رسانه‌هاى وابسته و بولتن‌هاى جامعه مدرسین و... تحلیل‌ها‏ ‏و گزارشات غیرواقع و سراپا کذبى همواره در حال انتشار است و متصدیان آن هیچ‌گاه جوابگوى مطالب خلاف واقع‏ ‏خود نبوده و همواره از مصونیت کامل برخوردارند.»

دفتر آقای منتظری در عین حال با اعتراض به این حکم آن را «غیرقانونی و غیرعادلانه» خوانده و از «دلسوزان انقلاب» خواسته که «نگذارند بیش از این با نام دین و انقلاب، حقوق انسان‌ها‌ى بی‌گناه به بهانه‌هاى واهى پایمال و ضایع» شود.

مجتبی لطفی که سابقه فعالیت رسانه‌‌ای در روزنامه‌های توقیف شده فتح و خرداد را دارد، پیش از این در سال ۱۳۸۳ در شهر قم دستگیر و به سه سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شده بود.

وی در همان زمان به علت بیماری حاد، با پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال وثیقه آزاد شد.
لطفی از مصدومان شیمیایی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق است.


در همین رابطه:
محکومیت مسئول سایت آیت‌الله منتظری
اعتراض به دستگیری مسئول ‌سایت آیت‌الله منتظری
«دستگیری یکی از نزدیکان آیت‌الله منتظری»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)