تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

نقد عملکرد مجلس در سه دهه گذشته
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «آنچه مجلس باید داشته باشد» به بررسی عملکرد مجالس هشت‌گانه ایران در سه دهه گذشته پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «اقتضای در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی اینست که پیشرو و فعال باشد نه منفعل. نمایندگان مجلس نباید منتظر بمانند تا مشکلی پیدا شود و سپس به حل آن بپردازند.»

جمهوری اسلامی در سرمقاله خود بعد از اشاره‌ای گذرا به عملکرد مجالس اول تا ششم، می‌نویسد: «زحمات زیادی برای جلوگیری از تکرار مجلس ششم کشیده شد ولی نمایندگان مجلس هفتم متاسفانه نتوانستند جایگاه واقعی مجلس را احیا کنند. مجلس هفتم ضعیف و منفعل بود هر چند خوشبختانه بیماری‌های خطرناک مجلس ششم را نداشت.»

این روزنامه همچنین در نقد عملکرد مجلس هشتم نیز می‌آورد: «در جریان رای اعتماد به وزیر کشور بعدی (محصولی) توسط مجلس هشتم، بدعتی گذاشته شد که از یک‌طرف اصولگرائی زیر سئوال رفت و از طرف دیگر این شعار اساسی که انقلاب اسلامی متعلق به محرومین است و در نظام حکومتی برآمده از آن نباید سرمایه‌داران به پست‌های کلیدی گمارده شوند نادیده گرفته شد.»

جمهوری اسلامی در پایان نتیجه می‌گیرد: «در یک جمع‌بندی کلی هر چند می‌توان ۳۰ سال قانونگذاری توسط مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد لکن خطرها و تهدیدهایی را که وجود دارند نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»
متن کامل سرمقاله

اعتراض به سکوت در برابر اشتباه سخنگوی وزارت خارجه
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله امروز خود با عنوان «چه کسی ناشی‌تر است؟» به اشتباه سخنگوی وزارت کشور که وزیر خارجه ۶۱ ساله کانادا را «جوانی خام و کم‌تجربه» معرفی کرده، واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «توقع اولیه آن بود که مراکز کارشناسی در وزارت خارجه و دولت، بلافاصله این اشتباه قشقاوی را شناسایی و برای تصحیح ‌ ‌اظهارات منتسب به سخنگو- که در سراسر جهان منعکس می‌شود- اقدام نمایند.»

آفتاب یزد معتقد است که «ظاهراً برخی کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی در دولت، آنقدر که برای اتهام‌افکنی علیه رقبا و حتی دوستان دانا - و غیر متملق- انـگـیزه دارند برای حفظ آبروی کشور احساس وظیفه نمی‌کنند. به هر صورت، این غفلت دستگاههای رسمی، مجوزی برای کوتاه آمدن دیگران نخواهد بود.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «عبرت‌های یک زیان»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «اوراق مشارکت، ابزار پولی نیست»

سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «شرعی کردن عرف یا عرفی کردن شرع»

سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «یورش اطلاعاتى به شرق»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)