تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به دستگیری مسئول ‌سایت آیت‌الله منتظری

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که دستگیری مجتبی لطفی مسئول سایت اطلاع‌رسانی آیت‌الله منتظری «نشانگر خواست دولت برای ایجاد محدویت بیشتر در اطلاع‌رسانی برای وب‌نگاران و روزنامه‌نگاران» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار شود.
گزارشگران، این اطلاعیه را پس از آن‌که وب‌سایت آیت‌الله منتظری پنجشنبه گذشته از دستگیری مجتبی لطفی روحانی وب‌نگار خبر داد، منتشر می‌کند.

این روحانی که مسئول سایت اطلاع‌رسانی آقای منتظری است، پس از آن‌که سخنان این مرجع مذهبی در مراسم عید فطر را منتشر کرد، با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد.

آقای منتظری در خطبه‌های نماز عید فطر امسال، از مقامات جمهوری اسلامی به خاطر «سلب آزادی‌های مشروع و قانونی» انتقاد کرده بود.

این مرجع تقلید گفته بود: «‏وقتى با من که همه مى‎دانند در انقلاب نقش بسزایى داشتم این گونه برخورد مى‎شود، واى به حال مردم عادى.»
آقای منتظری هم‌چنین اظهار امیدواری کرده بود «خداوند به مقامات جمهوری اسلامی عقل و درایت بدهد.»

گزارشگران بدون مرز، به نقل از یک روزنامه دولتی آورده است که اتهام آقای لطفی «ارتباط و همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و ضدانقلاب. چاپ، تکثیر، انتشار و ارسال جزوات و شب‌نامه‌های دارای موارد توهین و افترا تحت عنوان افشاگری و در جهت نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.

هنوز مقامات دادگاه ویژه روحانیت حاضر نشده‌اند گزارش‌ها درباره اتهامات نسبت داده شده به این روحانی را تائید کنند.

براساس این گزارش، مجتبی لطفی که سابقه فعالیت رسانه‌‌ای در روزنامه‌های توقیف شده فتح و خرداد را دارد، پیش از این در سال ۱۳۸۳ در شهر قم دستگیر و به سه سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شده بود.
وی در همان زمان به علت بیماری حاد، با پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال وثیقه آزاد شد.

به گفته سازمان گزارشگران، مجتبی لطفی از مصدومان شیمیایی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق است.

آیت‌الله منتظری که تا مدتی پیش از فوت آیت‌الله خمینی، مقام نیایب رهبری را در جمهوری اسلامی بر عهده داشت و به عنوان جانشین او مطرح بود، پیش از مرگ وی از نیابت برکنار شد.

این مرجع تقلید شیعیان، با سخنرانی شدیداللحنی که ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۷۶ (مصادف با ۱۳ رجب) در زیر سئوال بردن توان فقهی آیت‌الله خامنه‌ای کرد، منزل و حسینیه‌اش مورد هجوم و تخریب قرار گرفت و به مدت پنج سال در حبس خانگی به سر برد.

حسینیه ‏آقای منتظری هم‌چنان توقیف است و درس‌هاى فقهی وی در‏ ‏محل دفترش برگزار مى‎شود.


در همین رابطه:
«دستگیری یکی از نزدیکان آیت‌الله منتظری»

نظرهای خوانندگان

عجیبه
تو ایران همه بعد از برکناری از قدرت به فکر دموکراسی می افتند

-- اباس ، Oct 14, 2008

انصاف هم چیز خوبی است آیت الله منتظری در زمانی که قائم مقام رهبری بود به دلیل انتقادهای پرشمارش به آیت الله خمینی و خصوصا اعتراض به قتل عام زندانیان در تابستان 67 از مقام خود کناره گرفت و مغضوب آقای خمینی شد .آیت الله منتظری کارنامه روشنی دارد

-- بهروز ، Oct 15, 2008

سلام آقا / خانم « اباس » ؟ نمی دانم چند ساله هستی که اینگونه نوشتی. اگر به سن و سال ما می بودی خوب می دانستی آقای منتظری بعد از بر کناری به فکر دمکراسی نیفتاد. او از اول هم مخالف زندانی کردن ، اعدام کردن و .... بود. نامه های او به خمینی مال دورانی است که قائم مقام خمینی بود. فکر کنم شما به ایشان کم لطف هستید.

-- فرزانه ، Oct 15, 2008

دستگیری مجتبی لطفی مسئول سایت اطلاع‌رسانی آیت‌الله منتظری نشان داد که ادعای احمدی نژاد درسازمان ملل یک ادعای کاملأ بی اساس ودروغ است واگر آقایان کمی عقل میداشتند اقدام به دستگری نمیکردندواین دستگیری ثابت نمود فرمایشات آیت‌الله منتظری در مراسم عید فطر را

-- بدون نام ، Oct 15, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)