تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«دادگاه پالیزدار علنی برگزار شود»

سعید مرتضوی دادستان تهران خواستار برگزاری علنی دادگاه عباس پالیزدار شد.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری فارس، دادستان تهران اعلام کرد که خواستار برگزاری علنی دادگاه آقای پالیزدار است تا «بسیاری از مسائل برای افکار عمومی روشن شود.»

در پرونده پالیزدار، نام چند تن از نمایندگان که در دور هفتم مجلس شورای اسلامی در جریان تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بوده‌اند، وجود دارد.

به گفته آقای مرتضوی، این نمایندگان از سوی دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده‌اند. وی نامی از این نمایندگان مجلس نبرد، اما گفت که یکی از آنها اتهامات خود را نپذیرفته است.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز پیش‌تر از رئیس دادگاه پالیزدار خواسته بود که دادگاه این متهم را به صورت علنی برگزار کند.

سازمان بازرسی کل کشور مهمترین نهادی است که گفته شده آقای پالیزدار برخی اسناد و مدارک را غیرقانونی از آن‌جا خارج و مبادرت به گرفتن هفت نسخه کپی از آنها کرده است.


عباس پالیزدار

عباس پالیزدار چند ماه پیش، در جریان یک سخنرانی در دانشگاه همدان، ۴۴ تن از مقامات جمهوری اسلامی را که در میان آن‌ها نام ۹ روحانی بلند‌پایه دیده می‌شود، به فساد متهم کرده بود.

آقای پالیزدار۲۲ خردادماه امسال از سوی قوه قضائیه بازداشت شده و تاکنون در زندان به سر می‌برد.

مقامات مسئول اعلام کرده اند که ۱۳ تن دیگر نیز در ارتباط با تهیه اسنادی که پالیزدار بر اساس آن‌ها اتهاماتی را متوجه مسئولان بلند‌پایه جمهوری اسلامی کرده، بازداشت شده‌اند.

عباس پالیزدار در محافل داخلی ایران به عنوان یکی از متحدان نزدیک محمود احمدی‌نژاد شناخته می‌شود؛ اما نزدیکان رییس‌جمهور این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

دفتر پژوهش‌های مجلس و گروه رایحه خوش خدمت، مهم‌ترین نهاد‌ و جریان سیاسی‌ هستند که پالیزدار در آن‌ها عضویت داشته است.

وی بسیاری از مخالفان رییس‌ جمهور در بین محافظه‌کاران را که برخی از آن‌ها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند، به بهره‌برداری شخصی از منابع ثروت کشور متهم کرده است. وی از جمله گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌ و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افرادی در داخل نظام فروخته شده ‌است.


در همین رابطه:
برگزاری علنی دادگاه عباس پالیزدار
شکایت ناطق نوری از عباس پالیزدار
کشف اسناد هسته‌ای از مخفی‌گاه پالیزدار

نظرهای خوانندگان

وقتیکه سعید مرتضوی دادستان تهران خواستار برگزاری علنی دادگاه عباس پالیزدار میشود.مشخص است که دادگاه علنی برگزارنخواهدشد.

-- ابراهیم ملکی ، Nov 10, 2008

آیا دادگاه رسیدگی به پرونده کردان نیز علنی برگزار میشود ؟
آیا کردان محاکمه میشود و اگر محاکمه شود در دادگاه ویژه ای مانند دادگاه ویژه روحانیت محاکمه خواهد شد ؟

-- بدون نام ، Nov 11, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)