تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

انتقاد از توقیف هفته‌نامه «شهروند امروز»
روزنامه کارگزاران سرمقاله امروز خود را با عنوان «من هفته‌نامه شهروند فردا را خواهم خواند» به موضوع توقیف هفته‌نامه شهروند اختصاص داده است.

کارگزاران در مورد توقیف این هفته‌نامه می‌نویسد: «مگر هفته‌نامه شهروند امروز چه می‌‌کرد؟ آیا نقد و واکاوی کارنامه دولت، آن هم چه دولتی!، ممنوع است؟ آیا فراهم ساختن بستر تضارب آرا و اندیشه‌ها پیرامون مسائل مبتلابه جامعه، خیانت است؟ آیا آشکار ساختن زاویه‌های پنهان و لایه‌های ژرف و فراموش‌شده واقعیت‌های گذشته و حال بی‌بندو‌باری است؟»

سرمقاله نویس این روزنامه در ادامه می‌آورد: «به باور من بر آنچه که به عنوان دلایل توقیف شهروند امروز اعلام شده، نامی جز بهانه‌های واهی نمی‌توان گذاشت.»
متن کامل سرمقاله

پرهیز از شتابزدگی در اجرای طرح تحول اقتصادی
روزنامه کیهان سرمقاله امروز خود را با عنوان «پرهیز از احساس‌گرایی» به نقد لایحه پیشنهادی دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاص داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «یارانه‌های سنگین که فشار زیادی بر اقتصاد و بودجه کشور تحمیل می‌کند و همچنین زمینه استفاده نامناسب و غیربهینه برخی از اقشار جامعه را بدنبال دارد، آفتی است که سال‌های متمادی اقتصاد ما را آزار داده و باعث بروز نوعی بی‌عدالتی اجتماعی شده است.»

کیهان در ادامه سرمقاله خود می‌‌آورد: «طرح تحول اقتصادی، یک انقلاب در اقتصاد کشور است. هرچند انتخاب اولویت‌ها به درستی انجام گرفته، اما انتخاب درست به تنهایی کافی نیست. تدوین نظام جامع اجرایی برای این اقدام بزرگ و برنامه مرحله به مرحله جهت تحقق اهداف طرح، لازمه به ثمر نشستن همت والای دولت است.»
متن کامل سرمقاله

موانع صدور آبزیان ایران به بازار‌های جهانی
روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز خود با عنوان «بازار لغزنده صادرات آبزیان ایران» به بررسی برخی کاستی‌ها در زمینه صادرات آبزیان ایران به بازار‌های جهانی پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد که «بروز بیماری برای بخشی از آبزیان از جمله میگو، عدم حضور مستمر در بازارهای جهانی، کاهش ذخایر دریای شمال و جنوب و فعال‌تر شدن بازار داخل از عمده دلایل کاهش صادرات انواع آبزیان در سال جاری معرفی می‌شوند.»

سرمقاله نویس سرمایه معتقد است:‌ «آنچه در کشور ما سبب بزرگ شدن مشکلات و در نهایت کاهش ارزآوری در این بخش شده است، نداشتن سیاستگذار واحد در بخش آبزیان است. حلقه‌های صنعت آبزیان در کشور به شکل متوازن شکل نگرفته و هر بخشی از کار برعهده سازمان و ارگانی مستقل است که هر کدام از آنها در حیطه فعالیت‌شان دارای اختیاراتی هستند اما بدون هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه آفتاب یزد با عنوان «فقط احمدی‌نژاد!؟»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «آسیب‌شناسی بحران جهانی اقتصاد»
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «شورای پول و اعتبار و اعتبار بانک مرکزی»
● سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «درآمدی بر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)