تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جنجال تازه بر سر استیضاح وزیر کشور

تلاش مدیر کل دفتر دولت در مجلس برای پس گرفتن امضاهای طرح استیضاح علی کردان، جنجال تازه‌ای به بار آورده است.

خبرگزاری فارس به نقل از عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس اعلام کرد که مدیرکل دفتر دولت قصد داشته با پرداخت ۵۰ میلیون ریال به نمایندگانی که طرح استیضاح را امضاء کرده‌اند، بدون اطلاع آنها امضایی مبنی بر انصراف از استیضاح وزیر کشور بگیرد.

آقای حیدرپور گفته که این مدیر دولتی در ازای پرداخت ۵۰ میلیون ریال، دو امضا از وی اخذ کرده که پس از پیگیری‌ این نماینده مجلس، مشخص شده که امضای دوم مربوط به نامه‌ای است که از اعلام انصراف استیضاح آقای کردان حکایت می‌کند.

به گفته وی، این نامه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته شده است.


علی کردان وزیر کشور به خاطر «داشتن مدرک جعلی» قرار است ۱۴ آبان ماه استیضاح شود.

نمایندگان بارها از وی خواسته‌اند که از مقام خود استعفا کند، اما آقای کردان اعلام کرده که استعفای وی به صلاح «نظام» نیست.

نماینده مردم شهرضا همچنین گفته است که این مدیر دولتی به خاطر اقدامی که مرتکب شده از وی تقاضای «حلالیت» کرده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز امروز چهارشنبه گزارش کرد که مدیر کل دفتر دولت در مجلس از سوی یکی از نمایندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این خبرگزاری به نقل از این مدیر دولتی آورده است: «در حالی که بنده درباره اسیتضاح وزیر کشور با تعدادی از نمایندگان در حال رایزنی بودم، این نماینده تهران به من حمله کرد و مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و در پاسخ به اعتراض اینجانب، به من اهانت کرد.»

این در حالی است که آقای حیدرپور اظهارات این مدیر دولتی را رد کرده و می‌گوید: «این امر به من نسبت داده شده، اما اصلا دعوایی از جانب بنده نبوده» است.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که از منتقدان سرسخت علی کردان است پیش‌بینی کرده است که استیضاح وزیر کشور رای بیاورد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای توکلی گفته است که «مصلحت نظام این بود که ایشان اصلا وزیر کشور نشود، حال که وزیر شد کمترین هزینه این است که استعفا دهد.»

روز گذشته یک روحانی محافظه‌کار مجلس، علی کردان را تهدید کرد بود در صورتی که از مقام خود استعفا ندهد، در روز استیضاح با مسائل حیثیتی مواجه خواهد شد.

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،افزوده بود: «توصیه می‌کنم آقای کردان پیش از طرح استیضاح استعفا دهد و نگذارد مسئله به استیضاح کشد، زیرا که علاوه بر جعلی بودن مدارک تحصیلی وی، مسائل دیگری از جمله مسائل حیثیتی نیز مطرح خواهد شد.»

هنوز مشخص نیست که آیا آقای کردان پیش از روز استیضاح، استعفا خواهد کرد یا نه؟
طرح استیضاح آقای کردان با امضای ۲۸ نماینده مجلس و در سه محور، تسلیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نظرهای خوانندگان

che atashi baraye khedmat kardan!

-- بدون نام ، Oct 29, 2008

دلم مي خواد كار بكشه به همون ”مسايل حيثيتي”و ببينم تو مجلس به جاي ازاله ....از چه چيزي استفاده ميشه ؟ لابد اون هم كاغذ پاره يي بيش نبوده كه قبل از انقلاب توسط عوض علي پاره شده .

-- داود ، Oct 29, 2008

baba sabegheh in baba kordan ra az bachehaye seda sima beporsiid in mojoode khatarnakist va agar hazf nashavad aberoye mamlekat dar khatar ast

-- بدون نام ، Oct 30, 2008

يك دقيقه سكوت براي اداي احترام به شعور 70 ميليون ايراني

-- حامد ، Oct 30, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)