تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

هشدار در مورد بحران سوم اقتصادی
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «خطرناک‌تر از سقوط قیمت نفت» به طرح مسئله‌ای غیر از بحران مالی غرب و سقوط قیمت نفت پرداخته است.

این روزنامه ضمن با اهمیت خواندن این بحران‌های اقتصادی معتقد است: «تهدید جدی‌تر از پیامدهای اقتصادی بحران مالی غرب و سقوط قیمت نفت، این است که اندیشه‌های خطرناک طرفدار دولت بزرگ، شهروندان را متقاعد کنند که آزادسازی اقتصاد و خصوصی کردن فعالیت‌های دولتی به معنای پذیرفتن چنین بحران‌هایی است.»
متن کامل سرمقاله

توصیه استعفا به علی کردان
روزنامه جمهوری اسلامی سرمقاله امروز خود را با عنوان «چرا بدترین راه حل» به موضوع استیضاح و استعفای علی کردان از پست وزارت کشور اختصاص داده است.

این روزنامه به چند دلیل از آقای کردان خواسته که از مقام خود کناره‌گیری کند.

جمهوری اسلامی در تشریح اولین دلیل خود می‌نویسد: «اطلاعات موثق حکایت از تلاش دو طرف برای تضعیف همدیگر و حتی به تعبیر خودشان مچ گیری و افشاگری دارد. طبع چنین ماجرائی نیز همین اقتضا را دارد و هر یک از دو طرف برای آنکه پیروز میدان جلوه کنند از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهند کرد.»

این روزنامه با بیان چند دلیل دیگر از آقای کردان می‌خواهد که هرچه زودتر از مقام خود کناره‌گیری کند.
متن کامل سرمقاله

انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت در بخش صنعت
روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز خود با عنوان «بن بست سرمایه گذاری صنعتی» از تصمیمات دولت نهم در کاهش نرخ سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات طی سه سال گذشته انتقاد کرده است.

سرمقاله نویس این روزنامه می‌نویسد: «سرمایه‌های داخلی عمدتاً بدون برنامه هزینه می‌شوند و چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت رشد سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی به ویژه ماشین‌آلات محقق شود.»
متن کامل سرمقاله

تحلیل دلایل حمله نظامی آمریکا به خاک سوریه
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «پیدا و پنهان تجاوز نظامی آمریکا به سوریه» به تحلیل حمله اخیر آمریکا به خاک سوریه پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «اگر آمریکایی‌ها به قصد ایران به یک روستای سوریه حمله کرده باشند نشان می‌دهد که از یک سو به شدت از واکنش ایران هراس دارند و از سوی دیگر در مورد تاثیرگذاری این اقدام روی مواضع ایران پیرامون عراق تردید دارند.»

کیهان در بخش دیگری از سرمقاله خود آورده که به عقیده تحلیل‌گران این حمله برای بهره‌برداری‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان از انتخابات هفته آینده این کشور بوده است.
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «به بهانه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده اسوه ایثار».

● سرمقاله روزنامه کارگزاران با عنوان «از چه خشنودید؟!».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)