تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خط دفاعی جدید ایران در شرق تنگه هرمز

نیروی دریایی ارتش ایران، پایگاه جدیدی در شرق تنگه هرمز در مجاورت دریای عمان راه‌اندازی کرده است.

واحد مرکزی خبر به نقل از امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش ایران، ماهیت این پایگاه دریایی را دفاعی اعلام کرده است.

امیر موسوی افزوده که هدف از تاسیس این پایگاه «حفظ عمق استراتژیکی خلیج فارس و ایجاد خط دفاعی نفوذ ناپذیر در شرق تنگه هرمز و دریای عمان است.»
به گفته این مقام بلندپایه نظامی، خط دفاعی جمهوری اسلامی در آب‌های جنوب ایران «باید بسیار فراتر از خلیج فارس و تنگه هرمز و حتی دریای عمان باشد.»

آن‌طور که خبرگزاری فارس به نقل از امیر موسوی اعلام کرده «ناوهای هواپیمابر دشمن مثل عناصر بازی‌های رایانه‌ای در اشراف نیروی مسلح ایران» قرار گرفته‌اند.

این پایگاه جدید دریایی بنابر اعلام خبرگزاری‌ها از روز گذشته در منطقه جاسک راه‌اندازی شده است.
جاسک در شرق استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد. این منطقه ۳۰۰ کیلومتر با تنگه هرمز فاصله دارد.

حدود ۴۰ درصد از جریان نفت جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند که گذرگاهی آبی با عرض کم در دهانه خلیج فارس است و ایران را از شبه جزیره عربستان جدا می‌کند.

جمهوری اسلامی به علت بی‌توجهی به درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم، با سه قطعنامه تحریم‌ از سوی این شورا روبرو شده است.

ایران که دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) است، اعلام داشته که استفاده از سلاح نفت در دستور کار این کشور قرار ندارد، اما ازسوی دیگر برخی اظهار نظر ها در این زمینه را تکذیب نیز نکرده است.

تهران همچنین تهدید کرده ‌است که در صورت حمله غرب یا اسرائیل، تنگه استراتژیک هرمز را خواهد بست. ایالات متحده و اسرائیل که خواهان فشار بر ایران برای توقف برنامه هسته‌ای آن هستند، همواره امکان حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران را، یکی از گزینه‌های محتمل عنوان کرده‌اند.

ایالات متحده و هم‌پیمانانش به برنامه هسته‌ای ایران به دیده تردید می‌نگرند اما ایران همواره اعلام کرده‌ است که در برنامه هسته‌ای خود تنها به دنبال اهداف صلح‌‌آمیز است.

نظرهای خوانندگان

رویاهای نظامیان ایران با رئیس جمهورشان احمدی نژاد با واقعیات جهانی قاصله گرفته است سه سال سعی کردند تا با تحریک دیگران وارد جنگ شوند تا استبداد دینی را مستحکم تر نمایند جزج بوش و احمدی نژاد هر چه تلاش کردن نتوانستند دامنه ی جنگ عراق و افغانستان را توسعه دهند هر دو بر کشورهایشان ورشکستگی مالی و اقتصادی را تحمیل کرده اند هر دو که با ادعای دموکراسی دینی حنجره می دریدند استبداد فقز و فلاکت را بر ملتهایشان تحمیل کرده اند آمریکا روز به روز ارتش بیکارانش افزوده شده و احمدی نژاد حتی دولت خودش را نیز ورشکسته کرده است تورم بیش از ٣٠ درصد بیکاری بیش از ١٥ درصد هزینه های دولت بیش از دو برابر سالهای قبل . در هر دو کشور این نظامیان بودند که بودجه ها را بلعیدند در آمدهای هنگفتی که حتی در خواب هم نمی دیدند آمریکا بیش از ١٠٠٠ میلیارد در عراق پ افغانستان هزینه کزده است معادل حمایتی که از بانکها کرده است و احمدی نژاد همه ی در آمدهای نفتی اش را یا در غنی سازی صرف کرده و یا در خرید موشک و تسلیحات نظامی .... تنها این اقدام نظامی ایران شرایط جنگی را در خلیج فارس تحمیل کرده که نرخ حمل و نقل و نرح ریسک سرمایه ها را افزایش داده که همه باید توسط مردم ایران تامین شود . جرج بوش که در مقابل اقدام جهانی ایستاده بود و همکاری جهانی را نادیده می گرفت با فشار بحران اقتصادی مجبور شده است تسلیم شود احمدی نژاد فعلا دچار افسردگی ست اما حامیانش مجبور هستند برای مقابله با ورشکستگی مالی تسلیم خواست جهانی و شورای امنیت شوند مقاومت ایران در بهترین شرایط شورش های داخلی را دامن خواهد زد نرخ ارز افزایش یافته قیمت محصولات حهانی هم به واسطه ی بحران جهانی و هم به خاطر ایجاد ریسک توسط دولت افزایش یافته دولت با کسری بودجه روبروست دیگز اقتصاد ایران مانند گاو شیردهی می ماند بدون آب و علف سی سال شیر داده و الان رو به موت است اقدامات نظامی دولت فقط نمایش است برای تهدید به پر قدرت بودن اما هیچ کس به ایران توجه نمی کند موضوع اوباما دیگر ایران نیست زیرا اختلافات منطقه ای آنچنان افزایش یافته و ایران آنچنان ایزوله شده است و مردم ایران آنچنان از حکومت بیزارند که اولاما ایران را به مکانیزم اصلاح منطقه ای خواهد سپرد موضوع اوباما افزایش نفوذ در آفریقاست و کاهش اهمیت کشورهای نفتی خاورمیانه . لذا ایجاد پایگاههای نظامی دیگر توجه آمریکا را به این منطقه جلب نخواهد کرد ایران با بحرانهای داخلی اش رها خواهد شد و در نهایت تسلیم خواست جهان و مردم ایران .

-- بدون نام ، Oct 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)