تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لاریجانی: اوباما معقول‌تر است

رییس مجلس شورای اسلامی در سفر خود به بحرین گفت: تهران، باراک اوباما را در مقام ریاست جمهوری آمریکا بر رقیب وی ترجیح می‌دهد. وی همچنین حمله آمریکا به ایران را منتفی دانست.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، علی لاریجانی که در یک نشست خبری در بحرین سخن می‌گفت، در این خصوص افزود: «با این‌که می‌دانیم سیاست آمریکا چندان عوض نخواهد شد، با این حال ما باراک اوباما را ترجیح می‌دهیم؛ زیرا او نرمش بیشتری دارد و معقول‌تر است. ولی آزمایش واقعی نه سخن، بلکه عمل خواهد بود.»

علی لاریجانی که از چهره‌های مهم اردوگاه محافظه‌کاران در ایران است، در مورد احتمال حمله آمریکا به ایران گفت: «ایالات متحده چندان با بحران مالی بین‌المللی سرگرم است که نمی‌تواند به ایران حمله کند.»

او در ادامه گفت: «این خطر پیش از این هم کم بود ولی الان من صد درصد مطمئن هستم که آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد. این بحران مالی به آمریکا ۱۴۰۰ میلیارد دلار ضرر زده است و واشنگتن در حال حاضر سرگرم چاره‌یابی برای مشکلات داخلی خود است و در فکر جنگ نیست.»


علی لاریجانی از روز سه‌شنبه در صدر یک هیأت بلندپایه پارلمانی عازم منامه پایتخت بحرین شده است.

سفر وی که به دعوت رسمی خلیفه الظهرانی، رییس مجلس بحرین انجام می‌شود، نخستین سفر رییس مجلس ایران به این کشور است.

دوره جدید فعالیت مجلس بحرین روز دوشنبه آغاز می‌شود و دیدار لاریجانی با رییس مجلس این کشور هم زمان با نخستین جلسه مجلس جدید این کشور بود.

لاریجانی در این سفر علاوه بر دیدار با رییس مجلس بحرین، نشست مشترکی نیز با اعضای مجلس نمایندگان بحرین داشته است و در جریان این سفر گروه دوستی ایران و بحرین نیز فعالیت خود را رسماً آغاز خواهد کرد.

لاریجانی پس از این دیدارها برای دیدار و رایزنی با مقامات رسمی عمان روانه مسقط پایتخت این کشور خواهد شد.


آقای لاریجانی که از خردادماه سال گذشته، ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده گرفته است، پیش‌تر دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران بود که به دلیل اختلاف با محمود احمدی‌نژاد، از این سمت کنار گذاشته شد.

نظرهای خوانندگان

همه چیز در این نظام قره قاطی است. اقای لاریجانی هم مثل باقی نظامیان همه کاره و هیچکاره است. ایشان چون در شان خود نمی بیند که در مجلس به مشکلات مردم قم رسیدگی کند به خرج انها بجای سفر به قم به بحرین تشریف فرما شده و بعد از خرید چند دست کت و شلوار وچند جفت کفش ایتالیایی در مورد مسایلی که اصلا به حوزه اختیارات او ربط ندارد حکیمانه!! نظر می دهد. اینگونه امراض داخلی است که بالاخره دیر یا زود نظام را متلاشی می کند نه حمله امریکا حالا چه اوباما ریس جمهور ان باشد و چه مک کین.

-- بدون نام ، Oct 23, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)