تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار احمدی‌نژاد در خصوص حمله به ایران

در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت سالگرد آغاز حمله نظامی عراق به ایران، محمود احمدی‌نژاد باردیگر اعلام کرد که دست مهاجمان به خاک جمهوری اسلامی «شکسته» خواهد شد و ایران در برابر «زورگويي‌هاي دشمنان، كوچكترين نرمشي از خود نشان نخواهد داد.»

به گزارش امروز یکشنبه وب‌سایت شبکه خبر تلویزیون ایران، آقای احمدی‌نژاد گفت که «اگر دشمنان کوچکترین جسارتی به حریم و منافع قانونی ملت ایران روا بدارند» دست آنها شکسته خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری ایران، در صورت بروز جنگ علیه جمهوری اسلامی «ننگ پشیمانی بر پیشانی آنها {دشمنان} نقش خواهند بست.»
وي افزود: «تبليغات و جنگ رواني دشمن، بيش از آن‌كه جنبه واقعي و عزم عملياتي داشته باشد، ناشي از ترس و به خاطر حفظ وجهه و كيان آنان است.»

اظهارات آقای احمدی‌نژاد در حالی ایراد می‌شود که طی چند روز گذشته فرماندهان بلندپایه نظامی نیز تهدید کرده‌اند در صورت بروز جنگ، از ظرفیت‌های تنگه هرمز و خلیج‌فارس برای دفاع استفاده خواهند کرد.

تهدید علیه کشور‌هائی که احتمال می‌رود برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران به اقدام نظامی متوسل شوند، ماه‌ها است که از سوی مقامات نظامی ایران تکرار می‌شود.
این فرماندهان اعلام کرده‌اند که نیروی‌های نظامی ایران توان مسدود کردن تنگه هرمز و ضربه زدن به منافع آمریکا در صورت حمله این کشور به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی را دارند.

اسرائیل و آمریکا که مخالف ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند، بارها از گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه ها در ارتباط با مناقشه هسته ای ایران، یاد کرده‌اند.

هفته گذشته سرلشکر رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران اعلام کرد که کنترل و امنیت خلیج فارس به نیروی‌های سپاه واگذار شده است.

رژه نیروی‌های مسلح
هم‌زمان با آغاز «هفته دفاع مقدس»، رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی صبح امروز یکشنبه در آرامگاه آیت‌الله خمینی برگزار شد.

۳۱ شهریور ماه آغاز حمله نظامی عراق به ایران در سال ۱۳۵۹ است.




این جنگ که هشت سال طول کشید، صدها‌ هزار کشته و مجروح از دو طرف برجای گذاشت.

در ایران همه ساله از ۳۱ شهریورماه به مدت یک هفته برنامه‌هائی به مناسبت سالگرد آغاز این جنگ به اجرا گذاشته می‌شود.

رژه نیرو‌های مسلح در اولین روز این برنامه‌ها، مهمترین بخشی است که در آن جدیدترین تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته می‌شود.

در رژه صبح امروز، که با حضور ۴۵ وابسته نظامی سایر کشور‌ها برگزار شد، موشک‌های دوربرد شهاب ۱ ، ۲ و ۳ سپاه پاسداران به نمایش در‌آمدند.

تجهیزات زمینی مانند تانک‌های ذوالفقار و توسن، نفربرها و توپ‌های خودکششی، انواع خودروهای زرهی، تجهیزات پدافندهوایی و سلاح‌های مدرن انفرادی و سنگین از جمله تجهیزات دیگری بودند که در این مراسم نشان داده شدند.

نمایش هوایی گروه چترباز تیپ ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های مراسم رژه نیروهای مسلح بود.

در این مراسم همچنین برای اولین بار، یگان ویژه هوابرد بسیج در رژه نیروهای مسلح حضور یافت.
یگان ویژه هوابرد بسیج از جمله یگان‌های «تخصصی» است که برای آموزش بسیجیان در رشته‌هایی همچون چتربازی و عملیات‌ هوایی تشکیل شده است.


در همین رابطه:
وزیر دفاع: ایران نگران حمله اسرائیل نیست
حفر ۳۰۰ هزار قبر برای «سربازان متجاوز»

نظرهای خوانندگان

اين روزها به نظر ميرسد با بن بست مذاكرات طرحهاي نظامي آمريكا و اسرائيل در حال تدارك هاي عملي ست در واقع ممكن است سوربرايز اكتبر دامن جمهوري اسلامي را بكيرد اقدامات و فعاليتهاي كروههاي مدافع حقوق بشر نيز كم كم به اين امر مشروعيت ميدهد برونده ي ايران سنكين شده است زيرا جمهوري اسلامي كليه ي قطعنامه هاي هسته اي و حقوق بشري را تا كنون كاغذ باره ناميده است وضعيت بسيار خطرناكي از بي تدبيري زوج خامنه اي _احمدي نزاد براي ايران بوجود آمده است اوضاع بوي باروت ميدهد احمدي نزاد خود بهتر ميداند كه جه كرده است به همين دليل است كه وحشت خودش را با تهاجم نشان ميدهد .

-- فرهاد-فرياد ، Sep 21, 2008

به قول مقام معظم رهبری دشمنان هر کاری میتوانستند بکنند کرده اند و قدرت پیشگیرانه ایران اجازه فراتر از این را به آنها نداده است و نمیدهد
رهبانیت ملت ما در جهاد است
آنها از ایران بیشتر میترسند تا ما از جنگ با آنها ، این وحشت دشمنان ایران را میتوان در تمام رسانه های آنها مشاهده کرد باید قبول کنیم ما برای آنها مهم هستیم و آنها از ما میترسند
به قول آیت ا... بهشتی آمریکا از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد

-- مهران ، Sep 23, 2008

درود بر ایران درود بر ابر قدرت خاورمیانه

-- ابراهیم ، Oct 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)