تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت رهبر جمهوری اسلامی از دولت احمدی‌نژاد

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت ایران که به مناسبت آغاز هفته دولت صورت گرفت، از عملکرد دولت احمدی‌نژاد حمایت کرد و «پرکاری، برجسته کردن گفتمان انقلاب و امام و انس با مردم» را به عنوان سه ویژگی با ارزش دولت برشمرد.

به گزارش ایسنا، رهبر جمهوری اسلامی همچنین منتقدان دولت را مورد سرزنش قرار داد و اگرچه انگیزه آنها را متفاوت دانست اما از آنها به عنوان طیف وسیعی نام برد که «به تخریب دولت مشغولند».

او گفت: «برخی از این افراد مغرض نیستند بلکه کم‌اطلاع یا بی‌اطلاع هستند، برخی هم غرض‌های شخصی و سطحی دارند. اما بعضی یا از اول امام را قبول نداشته‌اند و یا در وسط راه با انقلاب دچار مشکل شده‌اند. به همین علت با غرض‌های عمقی و کینه امام، به تخریب دولت نهم مشغولند.»

آیت‌الله خامنه‌ای دولت احمدی‌نژاد را به دلیل خصوصیاتش در مقایسه با دولت‌های قبلی مورد حمایت گرم‌تر مردم و دلگرمی بیشتر نسبت به اقدامات آن دانست.

دولت آقای احمدی‌نژاد درحالی برای چندمین بار مورد حمایت رهبر جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد که سیل انتقادها نسبت به آن، به ویژه طی ماه‌های اخیر شدیدتر شده‌است.

سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر تزریق بی‌رویه پول در ساختار اقتصاد کشور، استفاده از افزایش بی‌سابقه بهای نفت برای پوشاندن نقاط ضعف مدیریتی، سفرهای استانی بی‌حد و وعده‌های بدون پشتوانه به مردم استان‌ها، افزایش تورم و گرانی، دخالت در اصول بانکی و معیارهای نظام مالی و پولی بانک مرکزی با اتکا به اهرم تصمیمات سیاسی، از جمله انتقاداتی است که کارشناسان اقتصاد متوجه دولت کرده‌اند.

آقای احمدی‌نژاد همچنین به خاطر بی‌ثباتی در گزینش وزرا و همکاران و تعویض حداقل ۹ وزیر کابینه از ابتدا تا کنون و اخیراً به خاطر اظهارات اسفندیار رحیم مشایی معاون او درباره ملت اسرائیل، تحت فشار شدید نمایندگان مجلس و برخی مراجع مذهبی قرار گرفته‌است.

بلندپایه‌ترین مقام جمهوری اسلامی که طی هفته‌های اخیر دولت را با صراحتی بی‌سابقه مورد انتقاد قرار داده، علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان است.

او دو هفته پیش گفت که مهلت مدارا با دولت در عرصه سیاست های اقتصادی به سر آمده و هفته گذشته نیز علاوه بر مسائل اقتصادی نحوه مدیریت دولت در اداره کشور را زیر سؤال برد و گفت: «تعارف که نداریم، کشوری با این سرمایه عظیم نباید در زمستان دچار قطع گاز و در تابستان دچار قطع برق شود... بدیهی است که این مسائل و مشکلات به ضعف مدیریت بر می‌گردد.»

سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد نیز، به موازات سیاست‌های اقتصادی و مدیریتی، تا کنون مورد انتقاد گرایش‌هایی از درون نظام بوده و هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه دیروز گفت که نه تنها سیاست یارانه‌های اقتصادی بلکه مسئله سیاست هسته‌ای ایران نیز در دستور کار بررسی نشست آتی مجلس خبرگان خواهد بود.

رهبر جمهوری اسلامی اما در دیدار امروز کابینه احمدی نژاد درباره سیاست هسته‌ای دولت گفت: «زبان دولت در موضوع هسته‌ای، زبان عزت و اقتدار ملی است، اما برخی چون فلان دولت زیاده‌خواه از موضع هسته‌ای عزتمند دولت ایران خوشش نمی‌آید، این مواضع صحیح را هدف تخریب قرار می‌دهند.»

آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال دولت را به پذیرش آنچه «انتقادهای دلسوزانه و صحیح» نامید، فراخواند و حمایت از دولت را به معنای چشم بستن بر ضغف‌های آن ندانست. او گفت: «البته کارهایی وجود دارد که دولت باید تدبیر کند یا انجام دهد.»

رهبر جمهوری اسلامی به‌ویژه در زمینه رعایت قانون تأکید کرد: «ممکن است دولت روال تصویب یک قانون ابلاغ شده را صحیح نداند؛ اما متصدی این مسئله قوه مجریه نیست و دولت حتی اگر معتقد به ضعف یک قانون بود، باید به آن عمل کند.»

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین توجه به تحقق سند چشم انداز بیست ساله را به دولت توصیه کرد و آن را نقشه راه حقیقی پیشرفت کشور دانست.

Share

نظرهای خوانندگان

Adam joz gerye kari nemitavanad bokonad. Gerye ham ke kar nist!

bad az khoondan in khabar she'r zir be yadam oomad:

Dah rooze mehr e gardoon, afsane ast o afsoon
niki be jaaye yaran forsat shomar yara!

...

-- Mehdi ، Aug 24, 2008

خامنه ای تنها سیاستهایی را تایید کرده است که کل نظام تصمیم گرفته است. مثلا در مورد غنی سازی در اواخر دولت خاتمی نیز سیاست تهاجمی را در دستور کارش قرار داده بود در مورد اقتصاد نیز این جناح محافظه کاران بودند که موافق همین تغییرات بودند لذا خامنه ای چاره ای جز حمایت این سیاستها نداشته است. اما خامنه ای در سخنرانی اش ... حرفهایش درست مانند حرفهای سال قبلش بود و چیزی بدان نیفزود زیرا خامنه ای اطلاعاتش از موضوعات مهم روز بسیار ناچیز بوده است. جنگ قدرت در پشت صحنه به نظر بسیار پیچیده شده است. و ضرورتا بعد یا قبل از سخنرانی جلسه ی سری هم داشته اند زیرا احمدی نژاد و وزرایش ناخشنود بودند و دیگر لبخندهای همیشگی را نداشتند چند روز آینده موضع گیری های جدید احمدی نژاد و وزرایش و کسانی که در آن خلوت بوده اند اوضاع را بیشتر مشخص خواهد کرد.

-- فرهاد- فریاد ، Aug 24, 2008

این انقلاب توسط شیران شکار شد؟ و امروز شغالان بر سفره پریده و خود را صاحب همه چیز این ملت می دانند. پس چه خوب بود آقای ... بر لاشه شکار شیر مشغول بود و گپ نمی زد. دفاع آقای خامنه ای در واقع دفاع از یک ... است والا کیست که نداند که بر سر این ملت چه آمده است
آقای خامنه ای و دولتش آبروی ملت ایران را بردند
این همان آقای خامنه ای است که در انتخاب آقای خاتمی گفت هیح کس برای من هاشمی نمی شود؟ و امروز حاضر شده که هزینه تخریب شخصیتهای انقلاب ر اشخصا پرداخت نماید. و اگر غیر از این می بود هرگز اجازه سخن به .. نمی داد؟ ملت یادشان نرفته که با دو وزیر آقای خاتمی در مراسم نماز. به نام امت همیشه در صحنه چه کردند؟ و این امت همیشه در صحنه کجاست. مگر توهین به مسئولین نظام جرم نیست ؟ شاید مسئولین نظام شامل ... می شود و کسی که ... نیست جزء مسئولین نظام محسوب نمی شود

-- ابراهیم ملکی ، Aug 24, 2008

کارکنان محلی وسرایداران سفارت خانه ها هم از رفتارهای تبعیض وتحقیر آمیز وبی توجهی مسئولین وزارت خارجه ناراضی هستند.
مثلا یک فرد دیپلمات ماهیانه حدود چهارهزار یوروبه اضافه دوهزاریورو پرداخت کرایه خانه ...کارمند محلی هشتصد یورو...یک دیپلمات برای خرید ماشین سی هزار یورو وام دریافت میکند ...ولی یک کارمند محلی ایرانی باید با قرض وبدبختی یک ماشین قراضه بخرد..خانواده های دیپلماتها همگی از بیمه وهزینه پزشکی وهزینه تحصیلی برخوردارند ولی متاسفانه اعضای خانواده کارکنان محلی وسرایداران از این گونه تسهیلات ابتدائی محرومند..ومطالب دیگری هم هست که اگر درخانه کس است یک حرف بس است؟؟؟ آقای زادسر نماینده جیرفت درددل کارکنان مجلس را بیان نموده وبهانه ای شد که ماهم از درد ورنج مان رااز طریق این سایت بگوش ناشنوای مسئولین بی درد ورفاه طلب وزارت خارجه برسانیم.
بنظرمیرسد که روسای وزارت خارجه وسفرا درخارج زندگی نکرده اند ویا دارای خانواده نمیباشند که از درد ومشقت پرسنل زیر دستشان خبر ندارند؟؟ واطلاع ندارند که چگونه باحداقل حقوق می توان زندگی کرد وحتی برای آینده خود سرپناهی درست کرد.؟همه چیزرا به خدا واگذار می کنندوهمیشه می گویند خدابزرگ است .
یقینا آقای احمدی نزاد ازچنین تبعیض وبی عدالتی خبرندارند؟آیا واقعا سایر دیپلماتهای سراسر دنیا اینگونه هستند؟؟ انتظارمی رود که آقای زادسر دردل مارابه گوش آقای رئیس جمهور ووزیر امور خارجه برساند...آری در وزارت رفاقت خارجه وسفارت خانه ها همه چیز فقط برای خودشان مهیا است ..وبه قشر ضعیف وزحمت کش که از صبح تا شب کار مانند برده نگاه می کنند..متاسفانه بعضا افراد کوچک وتنگ نظر وگرسنه وجوان وبی تجربه مسئولیت ریاست نمایندگیهارا بعهده دارند که همه چیز را فدای قدرت وطرقی ورتبه وخودنمائی خود خواهی خودمی کند .وچونکه تام الاختیار است به هیچکس پاسخگو نیست.و نعذاباله...خودرا خدای روی زمین میداند...بنظر میرسد که اینگونه برخورد ها باشعار واهداف نظامی که مبتنی بر اسلامی است همخوانی ندارد.البته هستند افرادی که ریاست نمایندگیها رابعهده دارندو حق وحقوق انسانی همه را رعایت میکنند.

-- عبداله عبد خدا ، Aug 24, 2008

ای کاش دوستان به جای هجمه به رهبری ،به ایشان کمک کنند و باانتقادهای سازنده به بهبود روند امور نیز کمک کنند ،نه فقط قصد تخریب رهبری و رئیس محترم جمهور را داشته باشند .

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

سلام دوستان
نظرات شما را دیدم، ای کاش برخی از دوستان عملکرد دولت های هاشمی- خاتمی و احمدی نژاد را مقایسه کرده و سپس اظهار نظر می کردند که در این صورت حرفهای شخصی که زمانی در راس قوه اجرایی مملکت و اکنون رهبری مسلمین جهان را بر عهده دارند (یعنی حضرت آیت الله خامنه ای) را تایید کرده و اینکونه یکطرفه به قاضی نمی رفتند.
و همچنین امیدوارم مدیریت سایت نیز در انتشار نظرات خوانندگان محترم، سلیقه ای عمل نکند.
سپاس

-- mkm ، Feb 4, 2009

متاسفم برا این مملکت و مردمش،معنی انتخابات رو هم فهمیدیم

-- کامران ، May 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)