تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حفر ۳۰۰ هزار قبر برای «سربازان متجاوز»

یک روز پس از اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد «جدی‌تر» شدن امکان جنگ علیه ایران، یکی دیگر از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح ایران از امکان حفر بیش از ۳۰۰ هزار قبر در مناطق مرزی این کشور برای دفن اجساد سربازان دشمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میرفیصل باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز یکشنبه اعلام کرد: «پیش‌بینی شده است تا به طور متوسط در هر استان مرزی کشور بین ۱۵ الی ۲۰ هزار قبر حفر و در مجموع ۳۲۰ هزار قبر آماده گردد تا از این طریق امکان تدفین هم‌زمان کشته‌شدگان متجاوزین وجود داشته باشد.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگو با یک روزنامه محافظه‌کارِ چاپ تهران، احتمال وقوع جنگ علیه ایران را بسیار جدی ارزیابی کرده است.

آن طور که آقای باقرزاده اعلام می‌کند، حفر این تعداد از قبور، برای دفن سربازانی است که ممکن است در جنگ احتمالی علیه ایران کشته ‌شوند.


میرفیصل باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران (عکس: فارس)

این اقدام از سوی فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به منظور «کاهش رنج‌ها و آلام خانواده‌های آن گروه از سربازانی» که در جنگ با ایران کشته می‌شوند، ارزیابی شده است.

وی هم‌چنین از تمام نهاد‌های بین‌المللی درخواست کرد تا در اجرای این طرح به ایران کمک کنند.

جمعیت‌های ملی فعال (O.N.S) و جمعیت‌های ملی مشارکت‌کننده (P.N.S) و دیگر سازمان‌های ملی و بین‌المللی از جمله نهاد‌های هستند که این فرمانده نظامی از آنان درخواست همکاری کرده است.

وی هم‌چنین از گروه‌های داوطلب مردمی در ایران به‌ویژه کارگران، کشاورزان و جوانان خواست که کمیته جستجوی مفقودین را در «حفر قبور سربازان متجاوز» یاری دهند.

به گفته آقای باقرزاده، ایران نمی‌خواهد تجربه جنگ ویتنام که در آن هزاران سرباز مفقود شدند، تکرار شود؛ بنابراین آماده است «چنان‌چه شرایط تعجیلی و اضطراری به وجود آید، این کار با کندن کانال به صورت انبوه و دسته‌جمعی» انجام دهد.

مصطفی محمد‌نجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز امروز یکشنبه بار دیگر در واکنش به خبر احتمال حمله نظامی اسراییل به ایران گفت که اسراییل «در اوج ذلت در عرصه داخلی و خارجی است و جنگ روانی این رژیم بر ضد ایران، برای فرافکنی از مشکلاتی است که گرفتار آن‌هاست.»

منوچهر متکی وزیر امور خارجه هم اعلام کرد که تل‌آویو در شرایطی نیست که بخواهد وارد ماجراجویی شود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند بیش از صد فروند هواپیمای جنگنده اسراییلی اوایل ماه جاری میلادی، رزمایش نظامی مشترکی با یونان انجام داده‌اند تا خود را برای حمله احتمالی دوربرد بر ضد ایران آماده کنند.

این مانور نظامی اسراییل به عنوان هشداری به ایران قلمداد شده است.

ایران با پیش‌برد برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود به درخواست‌های بین‌المللی و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بی‌اعتنایی کرده است.


در همین رابطه:
فرمانده سپاه: احتمال حمله نظامی را جدی‌تر بگیریم
واکنش آمریکا به تهدیدات نظامی اسراییل علیه ایران
پیش‌بینی بولتون درباره حمله اسراییل به ایران
لاریجانی: برای هر شرایطی آماده‌ایم

نظرهای خوانندگان

... آخه اقایان وزارت دفاع ، متجاوزین از هوا خواهند آمد ...
همین.

-- چپ ، Jun 29, 2008

‫‫یاداور صحبتهای الصحاف سخنگوی حزب بعث در انکار وجود نیروهای امریکا در روز شروع حمله هوائی آمریکا است ولی این بار این حرفها اصلا خنده دار نیست

-- ‫مهدی ، Jun 29, 2008

دم خروس بیرون مونده که!
این آمار سیصد هزار در واقع همان آمار کشته شدگان (شهدا) ایرانی در جنگ با عراق نیست؟ آیا دارند آماده میشوند که 300 هزار فربانی دیگر روی دست ملت بگذارند؟

-- بی نام ، Jun 29, 2008

اصلا نمی دانستم که آقای سعید الصحاف به ایران رفته و فرمانده ستاد گورکنان شده است ...کرکری های صدام قبل از حمله آمریکا یادمان نرفته است ...و به یاد داریم که چه کسی جام زهر نوشید ...لطفا طوری حرف بزنید که مورد مضحکه نباشید ارتش آمریکا آن دخترها و پسرهای جوان بیدفاع در خیابانها و دانشگاهها نیستند ....این را یادتان نگهدارید

-- کژدم ، Jun 30, 2008

جنگ اسرائیل بر علیه ایران بیشتر یک شوخی به نظر میرسد و مواضع ایران در منطقه فرصت چنین حمله ای را به اسرائیل نخواهد داد در عین حال حمله امریکا به ایران بیشتر واقعی به نظر می رسد که در صورت حمله امریکا کل منطقه متشنج خواهد شد و کشورهای حاشیه خلیج فارس چون امارات - درصورت ادامه رویه خود - بدون تردید آماج حمله ایران قرار خواهند گرفت.

-- امین کیا ، Jun 30, 2008

اصلاً لازم نیست یک نفر سرباز به ایران وارد شود. زدن تاسیسات هسته ای ایران هم دقیقا چیزی است که آقایان ملتمسانه برایش دعا می کنند.سه سال است ارزو دارند کسی شر این تاسیسات بی فایده را بکند و ان ها را راحت کند زیرا وقتی ساخت بمب اتمی لو رفت، دیگر وجود این تاسیسات فقط باری بر دوش حکومت است که نمی تواند با آبرو ریزی ان ها را تعطیل کند و می داند که تاکنون غرب فقط انفعالی و عکس العمللی در برابر اسران عمل کرده است. پس مطمئن است غرب را وادار به بمباران این تاسیسات بی فایده می کند و تبلیغات حاصل، ده ها سال عمر نظام را تضمین می کند.
نه عزیزم، فقط نیرو گاه های برق ایران را باید زد. حد اکثر پنجاه نقطه در سرتاسر ایران است که از همان خلیج فارس هر کدام فقط با یک موشک هدایت شونده منهدم می شوند. (خود نیروگاه برق یک ماده منفجره است). یک هفته منتظر بمانید و جنازه ایران را دو دستی تحویل گورکن ها بدهید. برق نباشد، اب نیست، گاز نیست، بنزین نیست، چراغ راهنمایی نیست، بیمارستان و خدمات پزشکی نیست، تمام مواد غذایی را از فریزها و یخچال ها بریزید در زباله دانی، مردم گروه گروه خواهند مرد، بعضی دولتمردان هم اسیب می بینندولی نمی میرند، مگر اینکه مردم بالاخره تکانی بخورند و ان ها را هم همراه خود به گور ببرند. من که امیدی به این مردم ندارم.

می گویید مردم اسیب می بینند؟ ای بابا، بالاخره برای اصلاح وضع ملیون ها نفر بی گناه (مگر مردم گناهکار هم داریم؟)، در هر روشی که برای تعویض این حکومت فرض کنید ، باید قربانی شوند. بقول استالین و این حکومت ،این ها آمار است.

-- ملا گشتاپو ، Jun 30, 2008

گور نکن بهر کسی
اول خودت دوم کسی

-- مهدی ، Jun 30, 2008

اقا فکرمیکنه 1000سال پیش که با سنگ تیرکمان وسپروشمشیر بخواد بجنگه خدا نکند ان روز بیاد وگرنه می بینی که ظرف مدت یک ساعت همین 300هزار قبرهم کفاف خودمان نمیکند.بهرحال جنگ چیزخوبی نیست.

-- بمبل ، Jun 30, 2008

kolle koshtegane jange aragh, dar 5 sal, 4000 nafar budeh
va kolle sarbazane amrikayi az 150,000 ta bishtar nabudeh, hala chetori 300,000 nafar az amrikayi koshteh mishand?!!!

-- Aram ، Jun 30, 2008

دست کم با این کار برای سپاه و بسیج کار فراهم می شود!

-- فرهاد ، Jun 30, 2008

متاسفم ...

-- مهران ، Jul 1, 2008

agha nemidoone agar 300000 ta ghabr baraye oona mikane bayad 3 milion ham baraye khode irania bekane,key mikhayd dast az in hemaghata bardarid?

-- ali ، Jul 1, 2008

این هم از طرح های زود بازده است . مبارک است

-- امید ، Jul 1, 2008

خوشمان آمد سنگ قبر هم داره!

-- پیمان ، Jul 1, 2008

من انسان ترسویی نیستم ولی امیدوارم وارد جنگ نشویم. چون بیش ترین خسارت را ما متحمل می شویم. فقر, قهتی,تجزیه,جنگ داخلی,اشغال ...
خدا بخیر بگذراند.

-- amir ، Jul 1, 2008

migam nemishe yeki az oon ghabraro bedid man? akhe age bemiram pool nadaram ghabr bekharam

-- mehdi ، Jul 1, 2008

Bad nist baraye afsarashoun EMEMZADEH dorost konand, yek rouzi be dard mikhorad

-- Nam ، Jul 4, 2008

بنده کاملا با جنگ ویرانگر مخالفم.اما امریکا بداند این مملکت مردانی همچون من که در امریکا زندگی میکنم و هر لحظه اماده هر گونه بمب گذاری و یا عملیات انتهاری منهدم کننده هستم بسیار دارد و دوستانی شهادت طلب در امارات انگلیس فرانسه المان عراق و البته لبنان عزیز در همسایگا اسراییل و گروههای شهادت طلب فراوان در سرتاسر دنیا هست که میتوانیم شاهرگ امنیت جهان را در کمتر از دو ساعت منهدم کنیم.ثانیا ما از پشتوانه نظامی بسیار مستحکم و همچنین حمایت بی دریغ روسیه و چین در سرکوبی امریکا و تکنولوزی اتمی و موشکی و نظامی چین و روسیه وایران به قدری که اسراییل با خاک سرنگون شود هست.و البته مردم غیور ایران از زن و کودک و پیر و جوان حتی لحظه ای توان تحمل حضور سگ صفتان مزدور امریکایی را ندارند.کشور ما همچون عراق و افغانستان بی همه چیز نیست میلیونها جوان تحصیلکرده و کارا و انواع تولیدات و صنایع و معادن و زیرساخت ها داریم و امروز ما بسیار قدرتمندتر از دوران جنگ تحمیلی هیچ نیازی به واردات نداریم. و با تنگه هرمز پدر اقتصاد جهان را در میاوریم.

-- سید حسن اسماعیل ، Oct 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)