تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیشنهاد نامگذاری مکان فرهنگی به نام طاهره صفارزاده

شورای شهر تهران در طرحی دو فوریتی به شهرداری این شهر پیشنهاد‌ داد یکی از اماکن فرهنگی و اجتماعی شهر را به نام طاهره صفارزاده نامگذاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا شورای شهر تهران روز گذشته سه‌شنبه درخواست کرد که با توجه به سوابق فرهنگی، مذهبی و علمی خانم صفارزاده و برای زنده ماندن یاد وی، محلی در شهر به نام او نامگذاری شود.


معصومه ابتکار ‌عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به تابلوهایی که در شهر با تصویر صفارزاده نصب شده است، گفت: به نظر می‌رسد برای اولین بار است که تصویر یک زن هنرمند در شهر قرار می‌گیرد و این عملکرد شهرداری قابل تقدیر است.

وی در عین حال پیشنهاد کرد اتوبان یا یکی از مسیرهای اصلی شهر تهران به نام خانم صفارزاده نامگذاری شود تا همه مردم وی را بشناسند و فراموش نکنند.

بر اساس این گزارش، حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران نسبت به دو فوریتی بودن این طرح اعتراض کرد و گفت: وقتی طرحی دوفوریتی ارائه می‌شود باید همه مسائل مربوط و پیشنهاد‌ات آن کامل و جامع باشد، ولی این طرح به این صورت نیست.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، دو فوریتی بودن این طرح را به دلیل بها دادن به شخصیت خانم صفارزاده و ضرورت حفظ یاد و نام وی دانست.

طاهره صفارزاده نویسنده، محقق شاعر و مترجم، شنبه گذشته بر اثر ضایعه مغزی در سن ۷۲ سالگی در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.
خانم صفارزاده مدت‌ها بود که از این بیماری رنج می‌برد و در هفته‌های اخیر تحت‌نظر پزشکان در بیمارستان بستری بود.

طاهره صفارزاده سال ۱۳۱۵در شهرستان سيرجان متولد شد و پس از كسب مدرك ليسانس در رشته‌ زبان و ادبيات انگليسي، براي ادامه‌ تحصيل به خارج از كشور رفت.

وی در سال ۱۳۷۱ از سوي وزارت علوم و آموزش عالي، استاد نمونه معرفي شد.

صفارزاده همچنین در ماه مارس ۲۰۰۶ هم‌زمان با برپايي روز جهاني زن، از سوي سازمان نويسندگان آسيا و افريقا به عنوان شاعر مبارز و زن نخبه‌ دانشمند مسلمان برگزيده شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)