تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش آمریکا به تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران

کاخ سفید از پاسخ دادن به پرسش‌ها در خصوص تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران در صورتی که این کشور به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد، خودداری و اعلام کرد که به اموری که مبتنی بر فرضیات هستند پاسخ نخواهد داد.

پیش از این روزنامه یدیعوت احارونوت به نقل از شائول موفاز وزیر حمل و نقل اسرائیل اعلام کرده بود که با توجه به روشن شدن این مسئله که مجازات‌ها نتوانسته است مانع دستیابی ایران به فناوری قابل استفاده در ساخت بمب هسته‌ای شود، حمله به این کشور «اجتناب ناپذیر» است.

رویترز از واشنگتن گزارش داد، دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این خصوص گفت:‌ «به نظر من جامعه بین‌المللی در این زمینه اجماع دارد که باید اطمینان یافت ایران سلاح هسته‌ای نمی‌سازد و به تهدیدی جدی که ما مایل به تحقق یافتن آن نیستیم تبدیل نمی‌شود.»

وی افزود که وقتی رژیم ایران می‌گوید که می‌خواهد تل‌آویو را از روی نقشه حذف کند طبیعی است که اسرائیل درباره آینده نگران باشد و تمام تلاش ما این است که این مسائل را از طرق دیپلماتیک حل و فصل کنیم.»

با این حال اسکات استانزل دیگر سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا از حمله اسرائیل به ایران حمایت خواهد کرد گفت: «من درباره مسائل مبتنی بر فرضیات صحبت نمی‌کنم. فکر می‌کنم ما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در خصوص خط مشی خود در خصوص ایران به روشنی صحبت کرده‌ایم.»

دولت جرج بوش بارها گفته است که خواستار حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران است، اما اعلام کرده که گزینه‌های نظامی به عنوان آخرین راه‌حل همچنان مطرح است.

ایران فشارهای غرب را برای دست کشیدن از برنامه غنی‌سازی اورانیوم به چالش کشیده است و تاکید دارد هدف این برنامه صرفا تولید برق است.

نظرهای خوانندگان

لطفأ در هر کجای خبری که به کشورمان مربوط میشود رسیدید ، همینکه به موردی در ان خبر برخورد کردید که از ان بوی ناخوشایند بی ابروئی به مشام میرسد بجای بردن نام ایران از نامهای خامنه ئي و احمدی نژاد استفاده بفرمائید ، مانند ( ایران نه / خامنه ئی و احمدی نژاد اری ، فشارهای غرب را برای دست کشیدن از برنامه غنی‌سازی اورانیوم به چالش کشیده اند ).
داوید

-- داوید ، Jun 7, 2008 در ساعت 01:39 PM

امشب برنامه ای از یک رادیو اروپایی پخش شد که در آن از این آقای هوشنگ امیر احمدی راجع به جنگ ایران و آمریکا و ایران و اسراییل پرسیده شده بود. از آنجا که این برنامه برنامه ای علنی ست من بخود اجاز ه می دهم از آقای امیر احمدی سوال کنم که ایشان چه پست و مقامی در بیت رهبر معظم و دولت آحمدی نژاد دارند. ایشان انگاری یادشان رفته است که سی سال است که در ایران بر علیه آمریکا و اسراییل اعلام جنگ شده است. ایشان اگر نماینده ی خامنه ای و احمدی نژاد در آمریکا نیستند برای چه چشمشان را به سی سال پرچم سوزی و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل می بندند؟؟ امروز اگر چه با منافعی مختلف اما شعار ایرانی و آمریکایی و اسراییلی مبنی بر سرنگونی رژیم مقدس جمهوری اسلامی یکی ست.

-- بدون نام ، Jun 7, 2008 در ساعت 01:39 PM

It is very interesting that the white house speaker dose not comment on assumptions on Iran's future nuclear decisions, but based on their own assumption that Iran is intending to make nuclear weapon from enrichment they sanctioned them.

-- ramaldo ، Jun 8, 2008 در ساعت 01:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)