تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پرز: مشکل احمدی‌نژاد است نه ایران

شیمون پرز رییس‌جمهوری اسراییل، که به ترکیه سفرکرده است، در یکی از دانشگاه‌های این کشور گفت که "ما با ایران مشکل نداریم. مشکل ما احمدی‌نژاد است."

به گزارش "آروتز شِوا"، شیمون پرز هنگام دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه بیلکنت ترکیه گفت: "من از اینکه در قرن بیست و یکم دیکتاتوری مانند احمدی‌نژاد وجود دارد، سرخورده شده‌ام."


رییس‌جمهوری اسراییل افزود: "احمدی‌نژاد از دنیا چه می‌خواهد؟ من معتقدم با اتحاد، جامعه جهانی می‌تواند شرایطی را مهیا کند که دیگر برای متوقف کردن احمدی‌نژاد نیازی به اقدام نظامی نباشد."

شیمون پرز و محمود عباس، رییس‌تشکیلات خودگردان فلسطینی به ترکیه سفر کرده‌اند تا همکاری‌های اقتصادی مشترک و راه‌های پیشبرد روند صلح خاورمیانه را بررسی کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جدا
من نمی دونستم شیمون تو اینقدر احساساتی هستی واقعا چقدر بده که در قرن بیستم هنوز ما دیکتاتور داریم ولی یادتون رفته که همین عمو سام عزیزتون چقدر دیکتاتور تو کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا و خاورمیانه سر کار آورد تا راحت تر جنسهاشونو آب کنن و نفتشونو ببرن.

همین قرن بیست و یکمه که هنوز شما خروارها بمب و موشک رو سر زن و بچه های لبنانی و فلسطینی می ریزین و همین قرنه که هنوز شما عربهای مسیحی توی اسراییل رو به جرم عرب بودن آدم حساب نمی کنین.

-- مرتضی از ملبورن ، Nov 13, 2007

مشکل همه دنیا با احمدینژاد و همفکران و جیره خورانش است و نه مردم عادی ایران !.
داوید.

-- Daveed ، Nov 13, 2007

اقای مرتضی از ملبورن !
تنها عموسام نبوده که چقدر دیکتاتور توی کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا و خاورمیانه سر کار آورده تا راحت تر جنسهاشو آب کنه و نفتشونو ببره !!. روسها هم بودن چینیها هم بودن فرانسه و انگلیس و المان و ایتالیا و بلژیک و هلند و اسپانیا و اینهای دیگه هم بودن !! در عوضش هم هر چیزی که شما در وطن میبینین که اطرافتونه و ازشون استفاده میکنین را هم اونا بودن که دادن بجای نفتهائی که بردن ! از سوزن خیاطی تا جمبو جت و اب تصفیه شده و اسفالت و انتیبیوتیک و دوای مالاریا و حصبه و تراخم و سل و کچلی و ابله و سیاه رخم و وبا و چرخ خیاطی و هنر و ابداعات فنی مدرن و ....... !!.
بگوئيد کدامیک از مظاهر تمدنی که در ایران و در اطرافمان داریم را خودمان اختراع ، اکتشاف و یا ساخته وبه کشورهای دیگر نیز صادرنموده ایم ؟!.
فکر نمیکنید که دیگر دوران اینگونه شعار دادنها که بر میگردد به دوران » فدراسیونهای دانشجوئی و چریکهای خلق اسلامی و مجاهدین انقلابی و غیره ! که از پشتیبانی چین و روسیه و کوبا و کره شمالی و لیبی و سوریه و همین سازمان ازادی بخش فلسطین که به ادعای شعارگونه شما ! اسرائیلیها دارند »» هزارها خروار بمب و موشک ؟!؟! هزارها خروار !! «« بمب و موشک را بر سر زن و بچه های انان میریزند دیگر بسر امده باشد ؟!.
ایکاش همه اعراب مسیحی ساکن کشورهای مسلمان دارای نیمی از مزایائی بودند که * شهروندان غیر یهودی ساکن اسرائیل ودر میان انان مسیحیان انجا * از انان برخوردارند !! مسیحیانی که در کنار مشاعل بر جسته حقوقی و سیاسی و دانشگاهی و مهندسی و پزشکی ، برخی از افسران عالیرتبه ان کشور را نیز تشکیل میدهند !!. شما اخبار را هم گوش میکنید ؟ که مسیحیان کشورهای مسلمان پاکستان ، مصر ، نیجریه ، اتیوپی ، سودان و غیره دارای چه سرنوشت شومی هستند ؟!؟! در همین »» فلسطین بعد از بروی کار امدن گروه شبه نظامی تروریستی حماس «« عرصه بر شهروندان مسیحی ۱۰۰٪ وفادار به جنبشهای مقاومت فلسطینی را با القای اجباری * قوانین تندروانه اسلامی به زندگی خصوصی انان «« چنان تنگ کرده اند که اکثر انان مجبور به ترک خانه و کاشانه هایشان از انجا گردیده و به کشورهای امریکائی و یا اروپائي پناهنده میشوند ! و انانیکه قدرت فرار از انجا را ندارند باید با زجر سیستماتیک جمهوری اسلامی گونه ئي که بر انان وارد اورده میشود بسوزند و بسازند ؟!؟!.
البته امیدوارم صحبتهای مرا ۱۰۰٪ به حساب طرفداری از سیاستهای اسرائیل و امریکا و اروپا و عیره نگذارید ! بهمانگونه که منهم گفته های شما را ۱۰۰٪ به حساب طرفداری از حکومت ایران ویرانگر دولت احمدینژاد و همراهان ورشکسته و جیب بر وی که خون مردم بدبخت وطنمان را میمکند مانند حماس ، حزب الله لبنان ، سوریه ، بلاروس ، ونزوئلا ، بولیوی ، نیکاراگوئه و روسیه چپاولگر نمیگذارم !!.
داوید.

-- Daveed ، Nov 15, 2007

سلام ميخواستم بگم شما خيلي غلط كرديد كه در مورد رئيس جمهور ما گوه اضافي ميخوريد سايت شما يكي از مزخرف ترين سايتهاي دنياست من كه واقعا متاثف شدم براتون .


تهران . 24/8/1386

-- مريم ، Nov 15, 2007

salam : to daveed i enjoyed yor mail , thanks and to maryam as they say , get a life ..... esther

-- e houtman ، Nov 17, 2007

از دهن طرفدارانه احمدی نژاد گل میباره :))
نظر ات جالبی بود

-- omid ، Jun 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)