تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با ماری امیر، طراح لباس در آلمان

طرح لباسی برای خانم‌های هوادار فوتبال

بامداد اسماعیلی

هنگام مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال، در سالن‌های عمومی و در کنار صدها یا شاید هزارها تماشاچی، لباس‌‌های تیم‌های مورد علاقه‌ی خود را می‌پوشند.

Download it Here!

امسال تا نوزدهمین جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، چندروزی بیش‌تر نمانده بود که یک خانم آلمانی به این فکر افتاد که چرا برای زنان طرفدار تیم‌های مختلف فوتبال، لباس مخصوصی وجود ندارد و خانم‌ها باید همیشه لباس‌های گشاد مردانه بپوشند؟به همین دلیل، دست به کار شد و لباس‌های مخصوصی برای زنان طراحی کرد.
بامداد اسماعیلی، گزارشی درباره‌ی فعالیت این طراح تازه‌کار آلمانی تهیه کرده است.


لباسهای طراحی شده توسط ماری امیر

ماری امیر، مدل و مجری تلویزیون در آلمان است. این خانم سی‌وسه‌ساله و دورگه است: پدرش اهل غناست و مادرش آلمانی. به گفته‌ی خودش تا به‌حال هرگز طراحی لباس نکرده بود ولی به سرعت دست به کارشد تا برای زنان طرفدار فوتبال، لباسی طراحی کند.

او می‌گوید:

«من خودم فوتبال را خیلی دوست دارم و می‌دانم که بسیاری از خانم‌ها نیز به فوتبال علاقه‌مند هستند. چهارسال پیش در جام جهانی قبلی در آلمان، این نکته چشمگیر بود. ما خانم ها هم دوست داریم ضمن این که به تماشای فوتبال می‌رویم، شیک‌پوش و جذاب هم باشیم.روی همین انگیزه، لباسم را که متعلق به تیم آلمان بود به خیاط دادم و گفتم که برام تنگش کند.

یقه‌اش راهم باز کرد و روی آن سنگ‌های کریستال به رنگ‌های سیاه، قرمز و طلایی دوخت که رنگ‌های پرچم آلمان است. این لباس برای خیلی‌ها جالب بود. من از خودم پرسیدم که به راستی چرا چنین لباسی در بازار نیست؟ بعد گفتم خوب چرا خودم این کار را نکنم؟»

ماری امیر نه اطلاعی در زمینه‌ی طراحی لباس برای زنان علاقه‌مند به فوتبال داشت و نه در رشته‌ی طراحی لباس تحصیل کرده بود. به همین دلیل از یکی از دوستانش که طراح لباس است خواهش کرد تا به او در این زمینه کمک کند و به نوعی در این حرکت شریک شود.ماری در جمع با کمک دوست و همکار خود، شش‌دست لباس مختلف طراحی کرد که آنها را در سایزهای مختلف و از طریق اینترنت به فروش می‌رساند.


لباسهای طراحی شده توسط ماری امیر

این طراح تازه‌کار لباس توضیح می‌دهد:

«رنگ اصلی همه‌ی این لباس‌ها مثل لباس تیم ملی آلمان سفید است. روی سه تا از این تی‌شرت‌ها سنگ‌های کوچک براق به رنگ پرچم آلمان نصب کرده‌ایم. جنس این لباس‌ها خیلی خوب است.مدلش هم خیلی زنانه و سنگین است. در جمع دوتا لباس بلند و چهارتا لباس کوتاه طراحی کردم. حالا هر خانمی که می‌خواهد هم ازتیمش طرفداری کند وهم سکسی و جذاب دیده شود، می‌تواند این لباس‌ها را بپوشد.»


لباسهای طراحی شده توسط ماری امیر

در حال حاضر این هنرمند جوان فقط به طرفداران زن تیم فوتبال آلمان فکر کرده است، ولی بعید نمی‌داند که برای جام جهانی بعدی، لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف کشورهای دیگر هم طراحی کندبه گفته‌ی ماری امیر، این لباس‌ها با عکس‌العمل مثبت زنان علاقه‌مند به فوتبال روبه‌رو شده است و به‌خاطر همین شاید دفعه‌ی بعد برای طرفداران برزیلی، ایتالیایی یا اسپانیایی هم لباس‌هایی طراحی کند..

او می‌گوید:

«من فعلاً تمام وقت و فکر خودم را روی لباس‌های تیم آلمان متمرکز کرده‌ام. خانم‌ها با این لباس‌های راحت و شیک، این امکان را دارند که هم در محل‌های عمومی به تماشای فوتبال بروند وهم بعد از بازی به رستوران و کافه بروند.چون من واقعاً پارچه‌ای مصرف کرده‌ام که هم زیباست وهم کیفیت خوبی دارد. به‌نظر من با این لباس‌ها می‌توان بعد از رستوران به دیسکو هم رفت و رقصید.»

بد نیست بدانید این لباس‌های زنانه که football loves couture نامگذاری شده و در اینترنت فروخته می‌شود چندان ارزان هم نیست. به گفته‌ی امیر، هرکدام از این لباس‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ یورو قیمت دارند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)