تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مسلح و آماده سفر

ترجمه‌ی ونداد زمانی
v.zamaani@gmail.com

کمپانی‌های خصوصی نظامی با بیش از ٢٠ هزار عضو، بعد از ارتش امریکا، بزرگترین لشگر نظامی مستقر در عراق هستند. در بخش کاریابی مربوط به شغل‌های حفاظتی در «شرکت‌های نظامی غیردولتی» امریکایی و در ستون درخواست شغل، تعداد بسیار زیادی ایمیل از طرف امریکایی‌های علاقمند به کار در سایت ارتش‌های خصوصی ثبت شده است. نمونه‌های زیر توسط یکی از قدیمی‌ترین مجله‌های مستقل امریکا «هارپر» انتخاب و منتشر شده است.

ام از فلادلفیا: به هر جا بخواهید سفر می‌کنم و هر کاری بخواهید انجام می‌دهم. خوش‌اندام هستم و کتک‌زن خوبی که توی دعوا کسی حریفم نیست. اهل مواد مخدر نیستم و هیچگونه دارویی مصرف نمی‌کنم. هر کسی را که بخواهید سر به نیست می‌کنم (قانونی). آدم خوبی‌ام و خیلی مدیون کشورم هستم و حاضرم هر کاری برای امریکا انجام دهم.


اس. اچ. از فیلادلفیا: هم تفنگ دورزن و هم اسلحه برای جنگ از نزدیک دارم که می‌توانم با خود بیاورم. دوست دارم به خاطر همه مصائبی که این چند ساله، این خاورمیانه‌ای‌ها سر ما آوردند انتقام بگیرم و یک عده‌شان را از بین ببرم.

آر. اس از آیووا: چهل و دو ساله و ملوان سابق، نمونه کامل و برازنده‌ی میهن‌پرستی هستم. وضعیت جسمی مناسب و تجربه عملی خوبی دارم. قادر به تهیه و استفاده از هر نوع وسیله و اسلحه که فکرش را بکنید هستم. آماده عزیمت به عراق هستم. لطفا با من تماس بگیرید.

ام از نیویورک: نگهبان خصوصی در نیویورک هستم، راننده خوبی هم هستم. نمی‌خواهم ادای قهرمانان را دربیاورم ولی ترسو هم نیستم. می‌دانم که گاهی باید در موقع جنگ فرار کرد و گاهی باید ایستاد و جنگید ولی اگر از من بپرسید می‌گویم که ترجیح می‌دهم از مخمصه فرار کنم تا بتوانم روز بعد بجنگم.

پ. ک از وارینگتون: ملوان سابقی هستم که دنبال مأموریت جدید می‌گردم. در جایی که بتوانم از پست خود محافظت می‌کنم، آن هم در برابر دشمن هالویی که آن‌قدر احمق باشد که بخواهد به حریم نگهبانی من خدشه‌ای وارد کند. ماهی دوست ندارم ولی خیلی دلم می‌خواهد گردن دشمنم را گاز بزنم. گوش به فرمان.


آر. آر. اچ از فیلادلفیا: از هفت پشت، نسل در نسل آمریکایی اصیل هستم. در ویتنام هم جنگ کرده‌ام. دور دنیا را گشته‌ام. معتقدم که آسیای جنوب شرقی مال ما امریکایی‌هاست. بعد از جنگ ویتنام بارها به آنجا سفر کردم و یک عالم دوست و رابط قابل‌اعتماد در آنجا دارم. حاضرم به هر مأموریتی به هر نقطه جهان در هر زمانی که امر کنید بروم و مأموریتم را بی برو برگرد انجام دهم. می‌توانید همیشه روی من حساب کنید. مست و معتاد نیستم و پایبندی به انظباط در وجودم است.

جی – ال از اوماها: آدم همیشه آماده و سر به زیری هستم. نه لب به مشروب می‌زنم و نه اهل مواد مخدر هستم. به راحتی با آدم‌های دیگر اخت می‌شوم. آدم دنیادیده‌ای هستم و پشتوانه‌ام تجربه‌ای است که در طی سالیان دراز کسب کرده‌ام. با این وجود هنوز به اندازه کافی جوان هستم و همچنان از بدن نیرومندی برخوردارم. (خیلی خوش‌اندام هستم و ذره‌ای چاقی در بدنم نیست) از جوان‌های امروزی عقب نمی‌افتم. آماده عزیمت از همین حالا.

دبلیو. بی از فلوریدا: من هر روز دوچرخه‌سواری می‌کنم. به سرعت می‌توانم پنچری دوچرخه‌ها را بگیرم و آنها را تعمیر کنم. می‌توانم در مأموریت‌های با دوچرخه خیلی مفید باشم. کشته مرده‌ی تفنگ نیستم ولی می‌توانم آن را به کار ببرم. آموزش‌پذیری‌ام خوب است و دستورات را به خوبی اطاعت می‌کنم.
خیلی محتاط هستم و همیشه مواظب همکارهایم خواهم بود. وضع جسمی مناسبی دارم. فارغ‌التحصیل دانشگاه اوهایو هم هستم.

دی – دی از یوتا: بیست سال سابقه سرکارگری در شرکت‌های ساختمانی دارم. آیکیوی مغزم ١٣١ است و کار کردن در موقعیت‌های خیلی سخت از خصوصیات من است. با سختی و پشتکار کار خواهم کرد تا نشان دهم که تروریست‌ها غلطی نمی‌توانند بکنند. معتقد هستم که ما حق نداریم درباره‌ی آنهایی که می‌خواهند به ما حمله کنند و ما را بکشند قضاوت کنیم. ما فقط باید با سرعت و قاطعیت آنها را سر به نیست کنیم و قضاوت درباره‌ی آنها را به عیسی مسیح بسپریم.

منبع: Harper Magazine

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

چه جالبه پس سیجی از نوع امریکایی هم هستند؟

-- کتی ، Jun 7, 2010

با تشکر از سایت زمانه که این موضوع مهم را به خواننده فارسی زبان معرفی کرده است. متاسفانه ظهور ارتش های خصوصی و خطرات آنها چه برای جامعه آمریکا و چه برای خاورمیانه و بطور کلی برای صلح و امنیت جهانی در رسانه های فارسی به اندازه کافی مورد یحث قرار نگرفته است. یک محقق و نویسنده آمریکایی به نام جرمی اسکیهیل کتاب ارزشمندی در این زمینه تالیف کرده است با عنوان "بلاک واتر" که جا دارد به زبان فارسی ترجمه شود:
http://www.amazon.com/Blackwater-Rise-Worlds-Powerful-Mercenary/dp/1560259795

-- رضا ، Jun 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)