تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گفت و گو با فاطمه عرب سرخی، دختر فیض‌اله عرب سرخی

«پدرم دستگیر شده‌ و در حال بازجویی از او هستند»

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

در ادامه‌ی انتشار اخبار مربوط به بازداشت‌ها و دستگیری‌های پس از رویدادهای اخیر در ایران، بعد از ظهر سه‌شنبه در تهران خبری مبنی بر دستگیری فیض‌اله عرب سرخی از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شایع شد.

مبنای وبلاگ خانم فاطمه عرب سرخی، دختر فیض‌اله عرب سرخی بود. در تماسی که با خانم عرب سرخی گرفتم او اعلام کرد که از طریق همسایگان پدرش مطلع شده است که عده‌ای لباس شخصی با کلید وارد خانه شده و اشیایی را از خانه خارج کرده‌اند و این مسأله گمان دستگیری پدرش را برای آن‌ها به‌وجود آورده است.

این خبر روز چهارشنبه تایید شد و بار دیگر با خانم فاطمه عرب سرخی تماس گرفتم.

Download it Here!

خانم عرب سرخی شما شب سه‌شنبه به من گفتید که تصادفاً از ورود مأموران به خانه‌ی پدرتان مطلع شدید و احتمال دستگیری ایشان را می‌دهید. دقیقا مسأله چگونه بود؟

حقیقتش این است که تماسی از طرف همسایه‌های منزلمان داشتیم که گفتند عده‌ای وارد منزلمان شدند و با کلید تمام قفل‌ها را باز کردند و وارد شدند. وقتی فهمیدیم به منزل پدرم وارد شدند، تماس گرفتیم با موبایل پدرم و دیدیم که جواب نمی‌دهند.

با توجه به سابقه‌ی دستگیری‌هایی که داشتیم که با کلید اشخاص وارد منزل خودشان می‌شدند، حدس زدیم که احتمالاً پدرم را گرفته‌اند. منتها چون اطلاع دقیقی نداشتیم، هرجا هم صحبت کردیم گفتیم که اطلاع دقیقی نداریم، و تقریباً از حدود ظهر تا غروب از ایشان بی‌خبر بودیم.


فیض‌اله عرب سرخی

چه خبری از ایشان دریافت کردید و چگونه؟

تقریباً شب سه‌شنبه، از طرف پدرم تماسی با مادرم داشتند که اطلاع دادند پدر دستگیر شده‌ است و در حال بازجویی از او هستند. گویا خیلی برخورد خوب و محترمانه‌ای هم داشتند و گفتند که برای یک‌سری سوالات پدر را به دادگاه انقلاب برده‌اند و برای ادامه‌ی تحقیقات هم گفتند که برای تقریباً حدود دو سه روز کسی وارد خانه‌ی پدرم نشود.

خانم عرب سرخی تا آنجایی که ما اطلاع داریم به بیشتر بازداشتی‌ها اجازه ندادند که با خانواده‌ها تماس بگیرند یا خودشان مستقیماً در مورد بازداشتی‌ها اطلا‌ع نداده‌اند. فکر می‌کنید تغییری ایجاد شده و روند جدیدی هست؟ تجربه‌ی شما از خانواده‌های دیگر چه هست؟

حقیقتش این است که من چندتا از بازداشتی‌هایی را که سراغ داشتم، بعد از این‌که آزاد شدند و با آن‌ها صحبتی داشتم، بر این نکته خیلی تأکید داشتند که برخورد بی‌نهایت محترمانه‌ای با آن‌ها شده است و هیچ برخورد بدی یا فشار جدی و جسمی به‌خصوص روی‌شان نبوده و تا آنجایی که اطلاع دارم چندتا از دوستان جبهه‌ مشارکت و چندتا از دوستان سازمان مجاهدین، در حد دوبار با خانواده‌هایشان تماس داشتند.

خیلی محدود و کنتر‌ل‌شده، ولی به هر حال تماس‌هایی بوده و برخورد بدی هم تا الان من نشنیدم که با کسی داشته باشند. به‌جز شایعات چند موردی که شنیدیم و نمی‌دانیم که واقعاً حقیقت دارد یا نه.

شایعات نگران‌کننده‌ای که مثلاً در روزنامه‌ی جوان در مورد اعتراف‌گیری چاپ می‌شود‌، به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که صحت نداشته باشد.

در مورد اعتراف‌گیری من هم همان شایعاتی را که شما شنیده‌اید شنیده‌ایم. ولی اطلاع دقیقی نداریم. واقعاً امیدواریم که این‌طور نباشد.

خانم عرب سرخی شما را به عنوان یک وبلاگ‌نویس می‌شناسیم و از طریق وبلاگ شما هم خبر دستگیری پدرتان انتشار پیدا کرد. این وبلاگ را تحت تأثیر گرایش‌های سیاسی پدرتان و توجه سیاسی که خانواده‌ی شما به این مسایل دارند درست کردید، یا یک وبلاگ‌نویس آزاد و فارغ از این مسایل محسوب می‌شوید‌؟

وبلاگ‌نویسی من جنبه‌ی شخصی و اجتماعی داشته و دارد و این مطلبی که در وبلاگ من آمده به خاطر ناراحتی شخصی‌ام برای پدرم بود. دقت که کرده باشید، متنی هم اگر در وبلاگم نوشته باشم، اصلاً متن تنظیم شده‌ای نیست. کاملاً از روی ناراحتی و در واقع خالی‌کردن آن احساس درونم این کار را انجام دادم و وبلاگ‌نویسی را از جهت سیاسی، انجام ندادم.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)