تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
دیدار فعالین دانشجویی شهر مشهد با خانواده‌ی حکیم‌زاده و قصابان

«روزهای بی‌خبری از حکیم‌زاده و قصابان»

به نقل از گزارشگر زمانه

در پی بازداشت عباس حکیم‌زاده، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و احمد قصابان، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر‌، جمعی از فعالان دانشجوی شهر مشهد و رضا علیجانی، عضو شورای فعالان ملی ـ مذهبی با خانواده این دو فعال دانشجویی در مشهد دیدار کردند.

در دیدار با خانواده‌ی عباس حکیم‌زاده، برادر عباس نسبت به نحوه بازداشت وی که همراه با شکستن قفل در و تفتیش منزل وی بوده است، اعتراض کرد.

وی گفت‌: «‌در حالی که می‌‌توانستند با یک احضاریه عباس را فرا بخوانند‌، چرا این‌گونه در ساعات اولیه صبح وارد منزل شدند و عباس را بازداشت کردند؟ این‌گونه بازداشت‌ها بدون احضاریه غیرقانونی و خلاف اخلاق است.»


دیدار فعالین دانشجویی شهر مشهد با خانواده‌ی حکیم‌زاده و قصابان

وی همچنین گفت: «‌عباس هنوز تماسی با ما نداشته و از مکان نگهداری وی هیچ‌گونه اطلاعی نداریم.»

پدر عباس حکیم‌‌زاده، عضو بازداشت شده شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز به نحوه بازداشت و عدم اطلاع از محل نگهداری فرزندش اعتراض کرد.

وی گفت: «‌‌ما از حقوق اولیه مانند دیدار و تماس با فرزندمان محروم هستیم.» مادر این دانشجوی بازداشت شده نیز نسبت به بیماری ستون فقرات حکیم‌زاده اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: «‌پسرم بیمار است و من در مورد وضعیت او نگران هستم. هیچ اطلاعی از او ندارم و تماس نگرفتن وی با ما این نگرانی را که عباس در وضعیت جسمی بدی قرار دارد‌، مضاعف کرده است. شاید وی تحت فشار است که نمی‌گذارند با ما تماس بگیرد.»


دیدار فعالین دانشجویی با خانواده‌ی حکیم‌زاده و قصابان

در ادامه‌ی این دیدار، رضا علیجانی، عضو برجسته شورای فعالان ملی ـ مذهبی که برای هم‌دردی با خانواده حکیم‌زاده به دیدار آنان رفته بود‌، گفت:

«‌بازداشت عباس و دیگر دانشجویان پلی تکنیک در ادامه فشار به فعالان دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت به دلیل فعالیت‌های انتقادی آنان می‌باشد. از آنجا که مشی دانشجویان عضو دفتر تحکیم و انجمن‌های اسلامی قانونی، ملی و معتدل است‌، نیروهای امنیتی هیچ‌گونه دلیلی برای بازداشت دانشجویان ندارند و این بازداشت‌ها فقط در راستای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و خصوصاً دانشگاه در آستانه انتخابات می‌باشد. این در حالی است که در آستانه انتخابات انتظار می‌رود که فضای سیاسی کشور باز شود.‌»

وی همچنین با همدردی با خانواده عباس حکیم‌زاده افزود : «‌تجربه بازداشت قبلی کمک بسیاری به دانشجویان در گذراندن ایام بازداشت می‌کند.‌»


دیدار با خانواده‌ی حکیم‌زاده و قصابان

همچنین دانشجویان و فاغ‌التحصیلان داشگاه‌های شرق کشور و رضا علیجانی، عضو شورای فعالان ملی ـ مذهبی پس از ملاقات با خانواده عباس حکیم‌زاده، با خانواده احمد قصابان، دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه پلی تکنیک تهران دیدار داشتند.

در این دیدار مادر احمد قصابان گفت: «‌دوشنبه عصر برای دیدار احمد عازم تهران شده بودند که پس از ساعت‌ها انتظار و خاموش بودن تلفن احمد عازم، راهی خانه دانشجویی او شده و با وضع آشفته و به هم ریخته آن مواجه شده‌اند به گونه‌ای که کتاب‌ها در وسط اتاق ریخته شده، و حتی ظروف حبوبات آشپزخانه و قند و چای و گلدان نیز مورد بازرسی قرار گرفته بودند. از روز بازداشت احمد‌، هنوز او تماسی با ما نداشته است و از محل نگهداری وی هیچ‌گونه اطلاعی نداریم.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)