تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گفت و گو با یلدا نورشاهی، سخنگوی خارج از کشور جمعیت آل‌یاسین

«استقبال از جمعیت آل یاسین باعث برخوردها شد»

محمد تاج‌دولتی
tajdolati@radiozamaneh.com

مدتی است که خبرهای نقض حقوق بشر در ایران و اعمال فشار و محدودیت به فعالان سیاسی و اجتماعی شدت گرفته است و خبرهایی تقریباً روزانه در این زمینه از سوی افراد و گرو‌ه‌ها در رسانه‌های عمومی، فردی و گروهی منتشر می‌شود.

جمعیت «آل یاسین» و دستگیری تعدادی از اعضای فعال آن در ایران از جمله‌ی این خبرهاست. واکنش فعالان این جمعیت در خارج از ایران نسبت به دستیگری‌های تازه در روزهای اخیر شدت گرفته است.

این‌ها می‌کوشند از طریق پخش فیلم‌هایی درباره‌ی اظهارت اعضای دستگیر شده‌ی این جمعیت و انتشار اعلامیه‌ها، هم در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی فعالیت کنند و هم به گونه‌ای مطالب برخی رسانه‌های داخلی در مورد اعضا و مسئولان این جمعیت را که ادعا می‌شود تحریف‌هایی درباره‌ی جمعیت آل یاسین است، خنثی کنند.

با یلدا نورشاهی، سخنگوی خارج از کشور جمعیت آل یاسین درباره‌ی ماهیت و فعالیت جمعیت و آخرین وضعیت اعضای دستگیر شده‌ی آن گفت و گو کرده‌ام.

Download it Here!

جمعیت آل یاسین جمعیتی است که حدود ۱۲ سال پیش در ایران و در تهران فعالیت خود را شروع کرده و در شاخه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و تحقیقاتی کار کرده است.

هدف این جمعیت بالا بردن سطح آگاهی عمومی بوده است. یعنی ما بیشتر آموزش تفکر داشته‌ایم منتها با هر دو بعد ظاهرگرا و معنا‌گرا و پرورش حقیقت‌جویی که طبعاً در بعد معنا‌گرا قبل از این کمتر کار شده بود.

عنوان این جمعیت در ذهن تداعی می‌کند که یک جمعیت مذهبی است. آیا فعالیت جمعیت آل یاسین در حیطه‌ی مسایل مذهبی است یا مسایل دیگری را هم تحت پوشش قرار می‌دهد؟

نه، جمعیت آل یاسین یک جمع مذهبی نیست. تشکیل شدن این جمع از ۱۲ سال پیش، اول به صورت جمعیت آل یاسین نبود. مراکز مختلفی به صورت ان‌جی‌او بودند و نشریاتی که کم کم به وجود آمدند.

ما بیش از ۱۰ مجله، چندین موسسه انتشاراتی و ان‌جی‌او و چندین موسسه فرهنگی چند منظوره داریم. اما سال گذشته که یک‌سری اتفاقات ـ هم‌زمان با دستیگری مسئول اصلی سیاست‌گذاری و راهبرد مجموعه‌ی ما آقای پیمان فتاحی ـ برای ما افتاد، همه‌ یکی شدند تا به صورت واحد اعتراض خودشان را نسبت به عملکردی که از طرف دولت اسلامی در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد، اعلام بکنند.


پیمان فتاحی‌، مسئول اصلی سیاست‌گذاری جمعیت «آل یاسین»

در طول ۱۲ سالی که این جمعیت فعالیت داشته آیا مشکلاتی برایشان پیش می‌آمده است و محدودیت‌هایی را متحمل می‌شدند یا این‌که اخیراً این اتفاق افتاده است؟

نه، در طول سه یا چهار سال گذشته خیلی با محدودیت مواجه شدیم. چهار نشریه‌ی ما را هم‌زمان با هم بدون این‌که دلیل موجهی داشته باشند تعطیل کردند، کتاب‌هایمان را از بازار جمع کردند و حتی کتابفروشی‌ها را تهدید کردند که حق ندارید کتاب‌های این جمعیت را بفروشید.

دفاتر نشریه‌های ما را بستند و اجازه ندادند ما در هیچ نمایشگاهی شرکت کنیم. کم کم وقتی متوجه می‌شدند که کسی برای جمعیت آل یاسین کار می‌کند از ادارات دولتی و نیمه دولتی اخراجشان می‌کردند.

بعد احضارها شروع شد و در نهایت هم که دستگیری آقای پیمان فتاحی و به دنبال آن دستگیری چند تن از فعالان ما، مسئولین همین نشریه‌ها و موسسات فرهنگی، محقق‌ها و مدرس‌ها و احضارها شروع شد.

از طرف دیگر، یک‌سری تهاجم‌های رسانه‌ای و تریبونی را به صورت خیلی گسترده از سال ۸۵ شروع کردند که از خود روزنامه‌ی کیهان شروع شد و به روزنامه‌های دیگر که به هر حال زیر نظر نهادی که مسئول این واکنش‌ها بود یعنی دایره‌ی مذاهب وزارت اطلاعات گسترش یافت.

سریال‌هایی را علیه ما ساختند، میزگردهای فرمایشی را برگزار کردند و همان‌طور که من بارها و بارها شنیدم در منزل دوستان ما دستگاه‌های شنود کار گذاشتند.

شکل سازمانی‌ جمعیت آل یاسین به چه صورت است؟ آیا به صورت هیأت مدیره یا هیأت امنا اداره می‌شود؟ تعداد اعضای آن چند نفر است و شرایط عضویت در این جمعیت چگونه است؟

تمام تصمیمات در شورا گرفته می‌شود و به آن عمل می‌شود. تعداد اعضا تا جایی که به من اعلام کرده‌اند بین صد و شصت تا دویست هزار نفر در سراسر ایران و خارج از ایران است‌.

خیلی از شاگردان آقای پیمان فتاحی یا استاد ایلیا (که در ایران مردم بیشتر به این اسم می‌شناسند) در خیلی از کشورها در کانادا، آمریکا، اروپا و استرالیا هستند.


فرهاد مرادی از اعضای جمعیت «آل یاسین»

اتفاقی که اخیراً در زمینه‌ی اعمال محدودیت برای فعالیت اعضای این انجمن افتاد به چه شکلی بود؟ دقیقاً از چه تاریخی شروع شد و به شکلی اعمال شد؟

این اتفاقات از خرداد سال گذشته با دستگیری آقای فتاحی شروع شد و ادامه پیدا کرد. ایشان را شش ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه داشتند‌. خیلی شکنجه‌شان کردند و در نهایت با وضعیت جسمی خیلی وخیم بیرون آمدند.

ایشان را وارد حصر خانگی کردند و از این مدت همین‌طور احضارها برای ایشان ادامه داشت. در کنار آن اعضای دیگر آل یاسین را هم احضار می‌کردند. بعضی‌هایشان را کوتاه‌مدت دستگیر می‌کردند.

قبل از این‌که این اتفاق آخر بیفتد، خبر این بود که در سی‌امین جلسه‌ی احضار آقای فتاحی توسط دایره‌ی مذاهب وزارت اطلاعات، که به اداره‌ی ضد ادیان معروف است‌، ایشان را به خاطر این‌که نامه‌ای به اسم ایشان برای رهبری رفته بود‌، به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اتفاق آخری که خبرش را داشتیم دستگیری شش نفر از جمله خود آقای پیمان فتاحی و پنج نفر دیگر از اعضای جمعیت آل یاسین بود که در طی ۲۴ ساعت اتفاق افتاد.

عموماً اتهامی که به این افراد تفهیم می‌شود چه نوع اتهامی است؟

این‌طور می‌توانم بگویم که اتهام واضحی ندارند. صرفاً برای تفتیش عقاید است و این‌که چیزی را علیه آقای پیمان فتاحی پیدا کنند. کاری که یک‌ سال و نیم است دارند انجام می‌دهند.

حتی شعبه‌ی ویژه تشکیل دادند و روزنامه کیهان فراخوانی منتشر می‌کرد که مردم از اعضای جمعیت شکایت کنند، ولی حتی یک نفر هم پیدا نشد که شکایتی کرده باشد.

اتهاماتی که در رابطه با آقای پیمان فتاحی یا استاد ایلیا مطرح کردند این بود که ایشان دارد در دین بدعت‌گذاری می‌کند، تبلیغ مسیح می‌کند و دوست دارد مسیحیت‌گرایی را ترویج کند.

تکثرگرایی معنوی را اشاعه می‌دهد. یعنی به نوعی علیه نظام اسلامی توطئه می‌کند. سعی می‌کند بین دین اسلام، مسیحیت و یهودیت پیوند برقرار کند، که اصطلاحش استحاله‌ی دینی است.

یکی دیگر از اتهامات هم گسترش لیبرالیسم معنوی و اسلام آمریکایی است که متوجه نمی‌شوم یعنی چه. و یک‌سری اتهامات دیگر که معمولاً در این‌جور موارد مطرح ‌می‌شود مثل توهین به مقدسات، تبلیغ علیه نظام اسلامی، اقدام علیه امنیت ملی و راه‌اندازی تشکیلات سری و مخفی و فرقه‌سازی.


حمید صورتی از اعضای جمعیت «آل یاسین»

گفتید تبلیغ مسیحیت از جمله اتهاماتی است که علیه رهبر جمعیت و کسانی که از این گروه دستگیر می‌شوند اعلام می‌شود. آیا این اتهامات نشان دهنده‌ی این است که بخشی از فعالیت این گروه در زمینه‌ی تبلیغ مذهبی است؟

تمام تلاش ما این است که روی آن حقیقت واحدی که روح تمام ادیان است کار بکنیم. قسمتی از تحقیقات ما به مسایل معنوی مربوط می‌شود. الان دقیقاً روی آن چیزی که مربوط به دین و مذاهب می‌شود، دست گذاشته‌اند.

تحقیقات ما خیلی گسترده است. بخش زیادی تفکری است و روی تئوری‌های بنیادی کار می‌کنیم. روی علم‌های مختلف‌ و طبیعت کار می‌کنیم. این‌طور نیست که صرفاً مذهبی باشد. به همه ادیان احترام می‌گذاریم و همیشه یکی از منابع ما کتاب‌های مقدس است.

وقتی داشتیم در مورد مذاهب تحقیق می‌کردیم‌، سعی کردیم درباره‌‌ی همه‌ی کتاب‌های مقدس بررسی و تحقیق بکنیم‌. هیچ نظر خاصی هم نداشتیم. ولی همین تحقیق برای ما یک اتهام شده است.

اشاره کردید که جمعیت آل یاسین در زمینه‌ی تحقیقی و فرهنگی بیشتر فعالیت داشته است. آیا شما در زمینه‌ی سیاسی هم فعالیت داشتید یا نه؟

نه، جمعیت آل یاسین هیچ‌وقت در زمینه‌ی سیاسی هیچ فعالیتی نداشته است، ولی متأسفانه در ایران جوری با ما برخورد کردند که ما وارد حیطه‌ا‌ی شده‌ایم که مجبور شویم با رهبران دنیا ارتباط برقرار کنیم.

این زمینه‌ای است که خود آن‌ها برای ما فراهم کردند. ما آدم‌هایی بودیم که کار تحقیقی و فرهنگی خودمان را انجام می‌دادیم و هیچ مشکلی هم تا همین سه چهار سال اخیر نداشتیم.

چگونه شد که یکدفعه ما را به این سمت سوق دادند. چگونه است که اگر مسأله‌ای هم باشد تا آن جایی که بشود نمی‌توانیم در ایران حلش بکنیم.

دارم می‌بینم هم‌زمان با زیاد شدن نگرانی جمعیت برای تعداد اعضایی که دستگیر شده‌اند و آقای پیمان فتاحی، واکنش‌هایی را انجام می‌دهند که ما واقعاً خواستمان نبوده است و هیچ‌وقت در برنامه‌ی ما نبوده‌، ولی مجبورمان کردند که از این در وارد شویم.


نازی (شیوا) حسامی از اعضای جمعیت «آل یاسین»

گردهمایی‌ها و جلسات جمعیت آل یاسین در ایران در طول سال‌های گذشته به صورت آشکار صورت می‌گرفته یا به صورت پنهانی؟

کاملاً آشکار بوده است. از سال‌ها پیش که آقای فتاحی از ۲۳ سالگی دوره‌ی اول سخنرانی عمومی‌شان را گذاشتند، جلسات چند صد نفره و در سالن اجتماعات عمومی بود.

آن‌قدر مردم، به خصوص جوانان و اهل قلم علاقه داشتند که در این جلسات شرکت کنند، که کم کم دیدیم باید در فرهنگ‌سراها جلسات را تشکیل بدهیم. فرهنگ‌سراها هم جای کافی نداشت.

کم کم اجازه گرفتیم و طبق مجوزی که به ما دادند وارد ورزشگاه‌‌ها شدیم. در ورزشگاه شیرودی و افراسیابی و در یک‌سری از ورزشگاه‌های دیگر برنامه ‌داشتیم. مثلاً طی چند جلسه پنج، شش هزار نفر می‌آمدند، ولی باز هم این استقبال خیلی زیاد بود.

درخواست کردیم که استادیوم آزادی را به ما بدهند که آنجا مراسم داشته باشیم و هر چه در توان داشتیم برای نظم و امنیت جلسات هم می‌گذاشتیم که متأسفانه فکر می‌کنم این استقبال یکی از همان عواملی بود که باعث شد این برخوردها با ما صورت بگیرد.

بودجه‌ی انجام فعالیت‌ها، امور جاری و جلساتی که جمعیت آل یاسین برگزار می‌کند از چه طریقی تأمین می‌شده است؟

تمام کارهای جمعیت آل ‌یاسین و تمام پروژه‌هایش در غالب یک سازمان غیر دولتی و از طریق کمک‌های مردمی انجام می‌گرفت. خود مردم مایل بودند، یا کسانی بین دوستان ما بودند که می‌گفتند می‌خواهیم اسپانسر (حمایت‌کننده) این نشریه باشم و بعد تمام مخارج آن را پرداخت می‌کردند.

ولی متأسفانه در نهایت هر چیزی هم که بود، مثل اموال و دارایی‌های جمعیت در تمام بخش‌ها توسط همین دایره‌ی مذاهب مصادره شد و هیچ‌کدامش باقی نمانده است.


سعید صورتی از اعضای جمعیت «آل یاسین»

کسانی که اخیراً دستگیر شده‌اند چه کسانی هستند، تعدادشان چند نفر است و اکنون در چه شرایطی هستند؟

این‌ها کسانی بودند که جزو جمعیت آل یاسین بودند. دستگیری‌ها طی دو روز یعنی بیست و پنجم و بیست و ششم دی‌ماه اتفاق افتاد. همه‌ی این دستگیری‌ها بدون حکم قضایی، با ضرب و شتم شدید و تخریب منازل بوده، یعنی درها را شکسته‌‌اند و به زور وارد شده‌اند.

خانه‌ها را تفتیش کردند. کامپیوترها را بردند. حتا یک مورد هم گزارش شده است که تیراندازی صورت گرفته است. یعنی زمانی که می‌خواستند از دیوار وارد شوند، با تیراندازی، سگ‌های صاحب خانه را هم کشته‌اند.

خبرهایی که داریم این است که خانم نازی حسامی هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند. ایشان را با خود بردند و تا چند روز هم از ایشان خبری نبود.

آخرین خبر هم این بود که هفته پیش تماسی از بند ۲۰۹ زندان اوین از طرف خانم حسامی گرفته شد که فقط گفته بود حال جسمی من اصلاً خوب نیست. همین‌طور باخبر شدیم که آقای سعید و حمید صورتی در بند ۲۰۹ هستند.

ولی در دو هفته گذشته هیچ خبری از آقایان پیمان فتاحی، مرتضی رسولیان و فرهاد مرادی نیست. مسئول پرونده‌ی آقای پیمان فتاحی می‌گوید من اصلاً از دستگیری خبری ندارم.

هیچ‌کس هم پاسخ‌گو نیست. یعنی هیچ خبری نیست و خانواده‌های دستگیرشدگان و اعضای جمعیت به شدت نگرانشان هستند.

گفتید که این جمعیت حدود دویست هزار عضو در سراسر ایران و خارج از ایران دارد. فعالیت این تعداد اعضا الان به چه صورتی است؟ واکنش‌هایشان چگونه است؟ آیا سازمان‌های وابسته به جمعیت آل یاسین فعالیتی می‌کنند یا فعالیت‌های خودشان را متوقف کرده‌اند؟

می‌دانم که در ایران به شدت محدود شده‌اند و اجازه ندارند که کاری بکنند. خطر دستگیری برای همه‌ی آن‌ها وجود دارد. چیزی که ما از روی مصداق‌ها دیدیم این است که قانونی وجود ندارد.

هیچ دلیلی هم ندارند و هیچ اتهام مشخصی هم نیست. می‌آیند چند نفری را می‌گیرند و می‌برند. پس در ایران کار چندانی را انجام نمی‌دهند.

ولی چیزی که پیش آمده این‌که فعالیت‌ها از آن حالت یکپارچه و مدیریت واحد خارج شده است. الان طیف‌های مختلف از راه‌های مختلف اقدام و خبررسانی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر نمی کنم فقط استقبال مردم باعث سرکوب این جمعیت باشد با یک نگاه به متن سخنرانی های آقای فتاحی پی بردن به اینکه چرا با اینها اینگونه رفتار کردند سخت نیست.

-- محمد س. ، Feb 1, 2009

دوستان گرامی در جمعیت آل یاسین شما که در خارج از کشور هستید، کوشش کنید که بی بی سی فارسی درباره شما خبری گزارشی تهیه کند. من این روزها سایت بی بی سی را می بینم. عجیب از خبرهای حقوق بشری خالی است.
دوست شما

-- بلبل نوک بسته ، Feb 1, 2009

بسیار تاسف بار است که رسانه شما به وسیله تبلیغات گروهی مشکوک تبدیل شده است که در بهترین حالت فرقه ای خطرناک است. آقای تاج دولتی تا چه حد در باره این گروه کار کرده است (به جز تسلیم شدن به میل های اسپم مانند این گروه ) که بدون پرسش و حداقل سوالات چالشگر گفته های نادقیق و یکطرفه هوادران پیغمبر و نابغه "چهارده ساله" حضرت " ایلیا.م " را با انتشار بازهم بدون پرسش و شک منتشر می کند؟
آیا رابطه وزارت اطلاعات با برخی از مسئولان خارج کشور این فرقه را می دانید؟
آیا شما در باره گفته های این فرقه مبنی بر "وجود 200000 هزار هوادار و ده ها نشریه کار تحقیقی کردید؟"

شما رسانه هستید و دانستن حق همگان است. اما خبرنگار فقط "فرستنده " نیست. که فقط برای پرکردن ساعات برنامه بسازد
لطفا بنا بر مسئولیت رسانه ای خود در باره این فرقه و کار روزنامه نگارانه آقای تاج دولتی توضیح دهید. این گزارش حاصل جند ساعت تحقیق آقای روزنامه نگار است؟ منابع خبری ایشان چه اعتباری دارند؟
آیا سرکوب و سانسور از سوی حاکمیت توجیه گر قبول کردن هر "خبری" است.
حیف است رسانه خوبی دارید. به شعور خوانندگان خود احترام بگذارید.

-- آذر سینا ، Feb 1, 2009

اينجانب با اين كه از پزوهشگران حوزه دين هستم اولين بار بود كه نام اين جمعيت را شنيدم ولي به هر حال از برخورد با آن بسيار متاسفم زيرا با اصل آزادي مذهب و عقيده ناسازگار است.

-- بدون نام ، Feb 2, 2009

دوست گرامی دست کم سری به سایت یا وبلاگ های طرفداران این گروه می زدید تا ببینید دیدگاه های این ها تفاوت چندانی با خمینی ندارد.اینها هم اکنون زیر درخت سیب نوفل لوشاتو نشسته اند.

-- سعید ب ، Feb 2, 2009

آذر سینا جان
شما در مورد معنای فرقه تحقیق کن بعدا بیا در مورد این جمعیت اظهار نظر کن. این آقا هم در هیچ جایی نگفته پیغمبره. اگه اینا با وزارت اطلاعات در ارتباط بودند چرا الان توسط همین وزارت دستگیر و ضرب و شتم شده اند؟ در ضمن ایشون بیشتر از 30 سال عمر کرده اند و 14 سالشون نیست. اسامی نشریه ها هم تا اونجایی که من میدونم اینه:
حرکت دهندگان
علم موفقیت
علوم باطنی
هنر های زیستن
هنر زندگی متعالی
و....
بد نیست کمی قبل از قضاوت بیاندیشیم.
"بهترین قاضی کسی است که با کمترین قضاوت،عدالت را جاری سازد"

-- فکر آموز ، Feb 2, 2009

دیدگاه خمینی؟؟
من وبلاگهای مرکزی این جمعیت رو دیدم.. ارتباطی با این موضوع نداشت. اینو از کجات درآوردی؟؟؟ لینک بده ما هم ببینیم

-- پارسا ، Feb 3, 2009

استاد خالق فتاح (ایلیا میم) خود بزرگ ترین استاد کمین و شکار و جنگ روانی هستند . به علاوه که ایشان هنرهای ماورایی هم در سطوح بسیار بالا و کاملن تخصصی تدریس می کردند. اگر ایشان یا تعدادی از شاگردان ارشد ایشان وارد این بازی سازمان اطلاعات شده اند، بدون شک آگاهانه بوده و منظوری داشته اند. حال سایر شاگردان و هواداران وی باید ببینند که وظیفه آن ها در این برهه از ازمون بزرگ چیست و چه رفتاری باید داشته باشند. به نظر من که در این یک سال اخیر خوب عمل نشده است می شد از این موقعیت استفاده بهتری کرد و بیش تر و به تر معرفی اندیشه های استاد صورت می پذیرفت. بدرود

-- حسن ، Feb 4, 2009

با سپاس از مصاحبه کامل
در ایران اینقدر شستشوی مغزی روی مسئولین انجام شده و ازما بد گفته اند که به ما مجال صحبت نمی دهند از شمامتشکریم که صحبتهای مارا به گوش جهانیان رسانید و تمام این مطالب عین واقعیت است.
به امید روزی که نور و روشنایی بر جهان حاکم شود

باتشکر فراوان

-- شمیم از جمعیت الیاسین تهران ، Feb 4, 2009

اين اولين بار نيست كه در ايران اينطور برخورد ميشود . اما اولين بار است كه با يك جمعيت كاملا بي آزار و يك عده آدم كه واقعاً سرشون تو كار خودشونه اين رتار ميشه بايد از دولت پرسيد ؟ شايد هم دور هم جمع شدن ممنوع؟

-- بابا ، Feb 4, 2009

با سلام و خسته نباشید

من در این مدت نه چندان طولانی که افتخار شاگردی استاد ایلیا را داشتم، چیزهای زیادی از تعلیمات ایشان آموخته ام.

مثلا در مورد خدا شناسی، طریقه ارتباط با خالق از طریق دعا و یا اینکه چگونه میتوان مورد لطف خداوند قرار گرفت. امیدوارم که هرچه زودتر ایشان آزاد شوند و به جمع ما بازگردند.


محمد از تهران

-- محمد ، Feb 5, 2009

با سلام

تعلیمات استاد ایلیا جریان هدایت الهی است که ذهنها را روشنایی می بخشد و انسان را با معرفت الهی آشنا می سازد.
ایشان در تعلیماتشان ما را به تفکر درباره هر چیزی که میتواند انسان را به خالق خود نزدیک کند تشویق میکند و از افراطی گری و تعصبات خشک که به نام دین و مذهب در جامعه القاء میشود باز میدارد.
اما عده ای میخواهند با زدن تهمت های واهی مانع از این آموزشها شوند. این افراد هیچ توجیه منطقی برای اعمال خود ندارند. امیدوارم هر چه زودتر دست آنها برای مردم رو شود و مردم به حقیقت آموزشهای استاد پی ببرند.

محمد از تهران

-- محمد ، Feb 5, 2009

من عضو جمعیت ال یاسین هستم ما تحت شدیدترین فشارها هستیم . و اکثر مسئولین نشریات ما امنیت جانی و مالی ندارند

-- منصوره محمدی ، Feb 5, 2009

سلام علی آل یاسین.
بسم الله الرّحمن الرّحیم.
انّ الذّین قالوا ربناالله ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائکه الّا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا با لجنّة الّتی کنتم توعدون.

-- لا اله الا الله ، Feb 5, 2009

شاید کوچکتر از آنی باشم که نظری دهم.
من ایلیا را یک بار بیشتر آن هم در سالن افراسیابی ندیده ام.
در مورد او قضاوت نمی کنم چون اطلاعاتم در مورد ایشان خیلی دقیق نیست و اصلا این قضاوت را شایسته نمی دانم.
اما در مورد برخی افراد که در جامعه کلاسهای عرفان می گزارند و از این قبیل جلسات در برخی منازل برپا می کنند باید بگوم که متاسفانه موارد نادرست و آلودگی هایی هم بوده است که من خود شاهد یکی از آنها بوده ام.
استادی که مدعی خیلی چیزها بود و می خواست روابط ناسالم با من داشته باشد.خوشبختانه به خیر گذشت. اما ایشان هنوز از قدرتهای خود بر علیه من استفاده می کنند که شاید گفتن آنها تا حدودی قابل درک به نظر نیاید.
اینکه برخی از این مجالس توقیف می شوند از این نظر شاید بهتر باشد.

-- لیلا ، Feb 6, 2009

بسمه تعالی با وجود عصر اطلاعات و تشنگان حرف حق حقیقت هر امر پنهان نمی ماندو دیر یا زود مشخص میگردد.

-- شهرام دبیری ، Feb 6, 2009

در این زمانۀ غریب که پرواز جرم است و پرنده بودن گناه... چه جای بال گشودن که در آنی آنچنان پرهایت را می چینند که ...
راه و روش ایلیا را دوست دارم تمام کتاب های ایشان را خوانده ام دلیل مخالفت برخی با این تفکرات را نمی دانم مگر زنده زیستن جرم است...

-- شاهین ، Feb 7, 2009

این گروه باید میدانستند هر گروه حتی اگر ورزشی هم باشد، اگر شخص خاصی در آن محبوب شود، چون ممکن است طرفدارهای او هر کاری برای فرد محبوب خود انجام دهند دچار مشکل می شوند به همین دلیل اطلاعات او را دستگیر کرده است.
اطلاعات با هر کسی که بالقوه شرایط رهبری را داشته باشد و توانایی جمع کردن هزار ها نفر به سرعت جلوی آن می ایستد، آنها نمی خواهند انقلاب 57 این بار 87 رخ دهد.

-- سیما ، Feb 8, 2009

سلام. من با تمام این مطالبی که خوندم فقط می تونم بگم خدا خودش نگهدار و حامی استاد و شاگردانشون باشه و منم براشون دعا میکنم و هر کاری که از دستم بر بیاد انجام میدم. چون استاد بودن که خدا رو به من در این مملکت خدا نشناس، شناسوندن و به من یاد دان که باید به او توجه کنم و از او اطاعت کنم.

-- احمد م ، Feb 9, 2009

خدایا خودت مکر دشمنان استادرو به خودشان برگردان... آمین

-- ف.ف ، Feb 10, 2009

با سلام

من می خواستم بدانم کسی که از خدا و مذهب می گوید و در راه خدا قدم برمیدارد و تعلیماتش بر اساس قرآن و کتب مقدس است چرا اینگونه باید مورد آزار و اذیت قرارگیرد؟

محمد از تهران

-- محمد ، Feb 11, 2009

با سلام و تشکر از شما برای درج متن کامل مصاحبه. من در آمریکا زندگی می کنم و از طریق یکی از دوستانم با استاد ایلیا آشنا شدم... بهترین هدیه ای که در طول زندگی ام دریافت کردم، کتاب جریان هدایت الهی -جلد اول بود... درسهایی از آن یاد گرفتم که باعث تغیر زندگی ام شد و امیدوارم که بتونم روزی ایشان (ایلیا)را ببینم و ازشان تشکر کنم... به امید آزادی ایشان

-- پروانه ، Feb 13, 2009

استاد ایلیا متفکر بزرگ و یکی از نوابغ روزگار است که اقتدار کلام و حضور دلنشین و تعالیم استثنایی و زده اش ، باعث شد هواداران و شاگردان بسیاری داشته باشد و این به مذاق ماموران امنتیی خوشایند نیست .

-- مانا ، Feb 14, 2009

باز کارخانه جمهوری اسلامی یک امامزادهء دیگر تولید کرد!

-- saman ، Feb 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)