تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با شهاب میرزایی، همسر مریم حسین‌خواه

کتابخانه مريم حسین‌خواه در اوين

داريوش رجبيان

قرار است روز پنج شنبه آينده در ساختمان انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران در حمايت از مريم حسین‌خواه ، روزنامه‌نگار دربند و فعال حقوق زنان، جلسه‌ای برگزار شود. تازه‌ترين تحولات مربوط به بازداشت و حبس مریم حسین‌خواه از اعضای بازداشت‌شده‌ جنبش زنان را از شهاب میرزایی، روزنامه‌نگار و همسر مریم حسین‌خواه، جویا شدم. مریم حسین‌خواه روز ۲۷ آبان‌ماه در پی احضار به دادگاه انقلاب بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شد. توضیحات شهاب میرزایی را در این مورد می‌خوانیم:

شنیدن گفت‌وگو با شهاب میرزایی

شهاب میرزایی: بنابه پیشنهاد و درخواست تعدادی از خبرنگاران زن روز شنبه جلسه‌ی هیات رییسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بود و آنها موافقت کردند که پنج‌شنبه جلسه‌ای برای مریم در مجل انجمن برگزار بشود و فردا هم مادر و خواهرش می‌روند دادگاه انقلاب. حالا اگر قاضی‌شان اجازه بدهند که با او صحبت بکنم، درخواست مجدد بکنند که این قرار وثیقه صد ميليونی را پایین‌تر بیاورند یا تبدیل به کفالت بشود. و از آنطرف هم انجمن صنفی یک نامه‌ای برای آقای شاهرودی نوشته‌اند. قبلا هم مادران کمپین نامه‌ای برای آقای شاهرودی نوشته بودند، و پیگیر شدند که آقای شاهرودی اصلا این نامه را دیده یا ندیده. تا حالا که اصلا جوابی ندادند.

مریم ظرف این مدتی که آنجا هست، یکسری فعالیت داشته. چون با اکثر آن خانم‌هایی که هم‌بندش بودند و مشکلات فراوانی دارند، سعی کرده با تماسهای تلفنی که می‌گیرد، با وکلایی که آشنا هست با آنها ارتباط برقرار بکند و همچنین (با) خانم جلوه جواهری و با تلاش یکسری از دوستانش که بیرون از زندان بودند، يک هفته است که کتابخانه‌ ای در آنجا راه انداخته است، حالا لطفی که رئيس زندان به ایشان اجازه داده‌اند، الان یکهفته‌­ ده روز است که مشغول راه‌اندازی کتابخانه در بند زنان اوین است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)