تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفتگو با نعمت احمدی، وکیل رضا ولی‌زاده روزنامه‌نگار بازداشت‌ شده

«سگ‌های تیم حفاظت آقای احمدی‌نژاد را همه دیدند»

معصومه ناصری

گفتگو با نعمت احمدی را از این‌جا بشنوید.

‌ ‌

رضا ولی‌زاده، روزنامه‌نگار و دبیر سایت روزنگار، هفته‌ی گذشته در محل کارش بازداشت و راهی اوین شد. گفته می‌شود که یکی از شاکیان آقای ولی‌زاده، دفتر ریاست جمهوری ایران است.

نزدیکان ایشان به زمانه گفتند که برای آزادی این روزنامه‌نگار، وثیقه ۵۰ میلیون تومانی خواسته شده که با پرداخت این وثیقه احتمال می‌رود که بعد از تعطیلات آخر هفته در تهران، او که در اوین بازداشت است، تا زمان برگزاری دادگاهش آزاد شود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، نعمت احمدی را به عنوان وکیل رضا ولی‌زاده معرفی کرده که در گفتگو با آقای احمدی از او خواستم در مورد پرونده موکلش برای ما کمی توضیح دهد.


دکتر نعمت احمدی

وکالتش را بر عهده دارم. اما اگر شما در این دو سه روز او را دیده‌اید، من هم دیده‌ام.

یعنی شما هیچ ملاقاتی با او نداشتید؟

نه. نتوانستم. برای وکالت او دوستان و برادرش به من مراجعه کردند. من هم روز چهارشنبه به دادسرا رفتم. ایشان را هم آوردند. ولی تمام مراجع رسمی از کامپیوتر و شعبات دادسرا و حتی بخش ضابطین و... که رفتیم، اسمی از ایشان نبود. من موفق نشدم که خود ایشان را ببینم.

آقای احمدی، شاکی ایشان به طور مشخص چه کسی است؟

می‌دانید که جرایم یا جنبه‌ی خصوصی دارند و یا جنبه‌ی عمومی. جنبه‌ی عمومی علی‌القاعده دادستان است که به عنوان مدعی‌العموم است. شاکی خصوصی هم قاعدتاً ندارد و باید مدعی‌العموم باشد.

در واقع هیچ اطلاعی از نحوه‌ی بازداشتش یا کسانی که برای بازداشتش مراجعه کردند، ندارید؟

من نبودم و فقط همین قدر که اخوی و دوستانش گفتند چند نفر پلیس با یک حکمی وارد شده و ایشان را با خود بردند و متعاقباً هم خانه‌اش را بازرسی کردند و کیس کامپیوترش را با خودشان بردند.

در بعضی از سایت‌های اینترنتی نوشته بود که به خاطر نوشتن یکی دو تا مطلب که یک مطلب آن در این مورد بود که چهار سگ در تیم حفاظتی آقای احمدی‌نژاد است، ایشان بازداشت شده است. احتمال دارد که به خاطر درج چنین خبری با ایشان برخورد شده باشد؟

نه. به این صورت نیست. سگ‌ها، در آن روزی که آقای احمدی‌نژاد به جشنواره مطبوعات آمدند، قبل از ایشان به جشنواره آمدند و مکان و محیط آن‌جا را دیدند. همه‌ی افراد (این سگ‌ها را) دیدند و خبری نیست که نشر اکاذیب باشد یا اصلاً خبر دروغی باشد. این خبر واقعی است و من فکر نمی‌کنم.

به هر حال ایشان سایتی دارند و مربوط به مطالب سایتشان باشد. باید با ایشان ملاقات کرد و ببینیم که چه چیزی به ایشان تفهیم اتهام شده است.

این‌که چهار سگ، قبل از (این‌که) رییس‌جمهور به جشنواره‌ی مطبوعات بیاید و جوایز را بدهد، محیط جشنواره را وارسی کردند، خبر خیلی مهمی نبود. چون تقریباً همه‌ی افرادی که در آن روز در جشنواره بودند، من‌جمله خود من، دیدیم. حال شنبه می‌بینیم که بازپرس پرونده کیست و چه اتهاماتی را به ایشان تفهیم کردند و اصولاً مبنای اتهامات چیست و تحت قراری دارد یا آیا بازداشت است یا رأی صادر شده است.

زمانی که در روز چهارشنبه خودم مراجعه کردم، نه در کامپیوتر دادسرا و نه در شعباتی که ظاهراً قبل از آن در شعبه اول بازپرسی مراجعه کردم و در آن‌جا اسمی از ایشان نبود. باید ببینیم در روز شنبه که چه شعبه‌ای از دادسرا مسئول پرونده است و مراجعه کنیم و ببینیم که چه قراری صادر شده است.

ظاهراً آخر وقت روز چهارشنبه به اخوی و چند نفر از دوستانش زنگ زده که من را به اوین اعزام کردند و گفتند که روز شنبه با یک قرار ۵۰-۴۰ میلیونی، آزاد می‌شوی. اگر این مسأله درست باشد، باید سند را تودیع کنیم تا شنبه آزاد شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای کاش ولیزاده وکیل نداشت. این اقا تا چرتش را بزند طرف را اعدام کرده اند.

-- آستانه ، Dec 1, 2007

نظر "آستانه" به نظر من توهین آمیز است و کاملا بی‌مورد است. لطفا حذفش کنید.

-- فرامرز ، Dec 2, 2007

ای کاش این آقا/خانم آستانه که این نظر بالا را نوشته، نمی‌نوشت. این اقا/خانم بهتر بود اول حالا نمی‌گم مطالعه یک تو گوگل اسم نعمت احمدی رو می‌زد و کارهایی رو که تا حالا کرده می‌دید، بعد اظهار فضل می‌کرد

-- واحه ، Dec 2, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)