تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نایب رییس سندیکای شرکت واحد: از اصانلو بی خبریم

خانواده و همکاران منصور اصانلو ریيس هيئت مديره شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران می‌گويند که از زمان بازداشت وی در روز يکشنبه گذشته، هنوز هيچ اطلاعی در مورد وضعيت او ندارند.

منصور اصانلو که حدود ۱۱ ماه پيش نيز يک بار دستگير و پس از ۷ ماه زندان با سپردن وثيقه آزاد شده بود، روز ۲۸ آبان توسط ماموران امنيتی در خيابان بازداشت شد. ابراهيم مددی نايب رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد که هنگام دستگيری همراه اصانلو بود در گفت‌وگویی با راديو زمانه درباره چگونگی بازداشت وی و اقدامات خانواده و وکلای او در اين زمينه توضيح می‌دهد.


منصور اصانلو (چپ) و ابراهیم مددی (راست)- عکس از آرش عاشوری‌نیا در سایت کسوف

ابراهيم مددی درباره اطلاع از وضعيت کنونی آقای اصانلو می‌گويد:
«...از روز يکشنبه ساعت ۹ صبح که آقای منصور اصانلو بازداشت شده تا کنون هيچ ارتباطی با ايشان برقرار نشده است. آقايان پرويز خورشيد و دکتر يوسف مولایی وکلای ايشان به دادسرای انقلاب تهران در خيابان معلم مراجعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند ملاقات کنند. همسر آقای اصانلو هم طی پی‌گيری‌هایی که در همين دادسرا انجام داده موفق نشدند که از اتهام ايشان آگاهی به دست بياورند يا اينکه با ايشان حضوری يا تلفنی صحبت کنند... دو تن از بازجويانی که در دادسرا بودند، به اطلاع خانم اصانلو رسانده‌اند که ايشان در زندان اوين يعنی در آن زندانی که مربوط به وزارت اطلاعات و معروف به بازداشتگاه شماره ۲۰۹ است، زندانی هستند....»

نايب رئيس سنديکای شرکت واحد در مورد چگونگی دستگيری منصور اصانلو می‌گويد: «... آقای اصانلو به اتفاق اينجانب و يک نفر ديگر از دوستان برای پی‌گيری کار کارگران اخراج شده سنديکائی به اداره کار مراجعه می‌کرديم که در بين راه آقای اصانلو برای خريدن روزنامه از اتومبيل پياده شد و لحظاتی بعد من ديدم که نام‌برده در ميان خيابان با يک نفر که يک کاپشن سفيد به تن داشت گفت‌وگو می‌کرد... چند دقيقه بعد من متوجه فريادهای اصانلو شدم که با صدای بلند من را به کمک می‌طلبيد. آقای اصانلو مرتبا فرياد می‌زد و از آن‌ها کارت شناسایی يا حکم يا اوراق قانونی طلب می‌کرد. من به طرف آنها رفتم و از آن‌ها خواستم که رعايت حال منصور اصانلو را بکنند. چشم ايشان پنج شش روز پيش جراحی شده و پزشک خيلی سفارش کرده بود... اما من هم مورد ضرب و شتم واقع شدم و می‌خواستند من را نيز دستگير کنند... آقای اصانلو را با ضرب و شتم و خشونت بسيار در اتومبيل قرار دادند و به سرعت خيابان را ترک کردند...»

ابراهيم مددی در مورد دلايل بازداشت منصور اصانلو اضافه می‌کند:
«... تصور من بر اينست که اخيرا به دليل اينکه از طرف سازمان بين المللی کار ILO، يک سمينار کارگری در ايران در شهرهای تبريز و کرمان برگزار شده بود، و از سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی هم دعوت شده بود، آقای منصور اصانلو به همراه يک هيئت چند نفره به اين سمينار رفته و سخنرانی کرده بود. متعاقب اين سمينار با روزنامه اعتماد ملی هم مصاحبه‌ای کرده بود که جوابيه‌ای نسبت به اظهارات وزير کار بود. مجموعه اين اتفاقات فکر می‌کنم باعث شده بود که شرايطی از ترس ايجاد بشود که آقای اصانلو احيانا از فعاليت‌های سنديکائی خودشان را معاف بکنند. من در اين چارچوب می‌بينم و الا اتهام معلوم و مشخصی اعلام نشده بود. وکلای اصانلو با دادسرا در تماس بودند و صحبتی مبنی بر اينکه ايشان متهم به عمل خلافی شده باشد نه به وکلای او و نه به خانواده او اعلام نشده بود....»

گفت‌وگوی کامل حسين علوی با ابراهيم مددی نايب رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد تهران را اينجا بشنويد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)