تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کوشنر: پاسخ ایران منفی است

برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که ایران پیشنهاد تامین سوخت هسته‌ای را رد کرده است.

براساس طرحی که پیش‌نویس آن در وین، میان ایران و سه کشور آمریکا، روسیه و فرانسه، تهیه شده، قرار است جمهوری اسلامی ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد خود را تحویل روسیه داده و در مقابل، اورانیوم با غنای ۲۰ درصد که توسط فرانسه به میله‌های سوخت تبدیل شده را دریافت کند.

خبرگزاری فرانسه، با انتشار گفتگوی کوشنر با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت، به نقل از وی نوشته است که پاسخ ایران در «عمل»، ارائه شده و پاسخی «منفی» است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی، هنوز به طور رسمی، به توافقنامه وین، پاسخ منفی نداده ‌است، اما مخالفت‌های بسیاری با محتوای آن از سوی مقام‌های بلندپایه این کشور، ابراز شده است.


برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه(AFP)

کوشنر در ادامه، «پاسخ منفی» ایران به پیشنهاد وین را «شرم آور» نامید.

بر اساس این گزارش، کوشنر اظهار داشت که «تلاش‌ها برای رسیدن به توافق با ایران به خوبی پیش نمی‌رود و هیچ یک از جلسات، در عمل، موفقیت آمیز نبوده است.»

وی ادامه داده که «ما هنوز منتظریم. این خوب نیست و خیلی خطرناک است.»

باراک اوباما و دیمیتری مدودف روسای جمهوری آمریکا و روسیه نیز امروز به ایران هشدار دادند فرصتی که جامعه بین‌الملل برای حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای این کشور در اختیار آنها قرار داده، در حال اتمام است.

مدودف با قدردانی از ادامه تلاش‌های بین‌المللی در خصوص پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی، گفته است که ما از گفتگوها با ایران، راضی نیستیم.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوب ج.ا که تکلیفش معلوم است . اما آقای کوشنر هم آدم را متحیر میکند که فکر مردم را میخواند . این فرانسوی ها جدا به امریکا حسادت می کنند.

-- بدون نام ، Nov 15, 2009

از سیاستمداران این کشورهای قدرقدرت جای تعجب است که هنوز هم باوردارند ومنتظرند بادست اندرکاران جمهوری اسلامی مانند مسئولان سایر کشورها روزی به توافق برسند, تا کی میخواهید آزموده را بازهم بیازمائید؟ اینها وقت میخرند و شما هم وقت میفروشید!!

-- ناظر ، Nov 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)