تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احتمال اعدام یک زندانی سیاسی در کردستان

برخی گزارش‌ها از احتمال به اجرا گذاشته شدن حکم اعدام شیرکوه معارفی، زندانی کرد ایرانی حکایت دارد.

خلیل بهرامیان، وکیل دادگستری، در گفتگو با زمانه گفته که این جوان کرد، به زندان انفرادی منتقل شده است.

دادگاه، شیرکوه معارفی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و محاربه»، به اعدام محکوم کرده ‌است.

احمد سعید شیخی، وکیل آقای معارفی به زمانه گفت که از چهارشنبه گذشته، خبر جدیدی از موکلش ندارد و هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر اجرای حکم اعدام برای وی ارسال نشده‌ است.

«وقتی پاسدارها برای دستگیری شیرکوه آمده بودند، وی اسلحه‌اش را تحویل داده و خود را تسلیم کرده و بر این اساس، اتهام محاربه در این پرونده صدق نمی‌کند»

وی در عین حال افزود که حکم اعدام موکلش از سوی دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی عدالت اداری کشور تایید شده‌ است.

شیرکوه معارفی، ۳۰ ساله، دهم آبان‌ماه سال گذشته به اتهام عضویت در حزب کومله، در شهرستان سقز دستگیر شد و از آن زمان در بازداشت است.

آن‌طور که آقای بهرامیان می‌گوید، شیرکوه معارفی عضو «کومله» نبوده و فقط هوادار این حزب بوده‌ است.
این وکیل دادگستری افزوده که «بنا به شهادت‌نامه‌ای که اهالی روستا امضا کرده‌اند، وقتی پاسدارها برای دستگیری شیرکوه آمده بودند، وی اسلحه‌اش را تحویل داده و خود را تسلیم کرده و بر این اساس، اتهام محاربه در این پرونده صدق نمی‌کند.»

احمد سعید شیخی، وکیل آقای معارفی به زمانه گفت که از چهارشنبه گذشته، خبر جدیدی از موکلش ندارد و هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر اجرای حکم اعدام برای وی ارسال نشده‌ است

خلیل بهرامیان با بیان اینکه یک جریان «تندروانه» با اجرای این اعدام‌ها در منطقه کردستان درصدد «انتقام‌جویی و ماجراجویی» است و می‌خواهد آرامش موجود کردستان را برهم بزند، از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درخواست کرد که جلوی این «تندروی‌ها» را بگیرد.

وی همچنین از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه خواست که نسبت به این احکام «منفعلانه» عمل نکند و جلوی این «اعدام‌های بی‌رویه» را بگیرد.

چهارشنبه ۲۰ آبان ماه، احسان فتاحیان، زندانی سیاسی به به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی کشور و محاربه» از طریق همکاری حزب کومله اعدام شد.

زینب جلالیان، حبیب لطیفی، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، فصیح یاسمنی، رشید آخ کندی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، حسین خزری و فرزاد کمانگر، ۱۲ زندانی کرد دیگر هستند که هم‌اکنون با حکم اعدام در زندان هستند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
احسان فتاحیان جوان کرد اعدام شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)