تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اتهام ضرغامی به موسوی و کروبی

عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را متهم کرد که قصد داشتند با حضور در تلویزیون از مردم بخواهند که در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان‌ها بیایند.

آقای ضرغامی امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که آقایان موسوی و کروبی «توقع» داشتند از طریق تلویزیون به صورت مستقیم با مردم سخن بگویند و از آنها بخواهند که «در خانه‌ها نمانند و در خيابان‌ها باشند.»

به گفته ضرغامی، این اقدام دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات، «پیام بسیار سنگینی» بود و با اهداف صدا و سیما مغایرت داشت.


نشست خبری ضرغامی

او افزود که صدا و سیما پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، سیاست «ایجاد ثبات اجتماعی» را دنبال می‌کرد و تلاش داشت «جامعه را از يك فضای ناپايدار» خارج کند.

این برای نخستین‌بار در پنج ماه گذشته است که رئیس سازمان صدا و سیما به طور رسمی درباره حوادث پس از انتخابات ایران اظهارنظر می‌کند.

بسیاری از معترضان، به جهت‌گیری‌های صدا و سیما در خصوص نحوه انعکاس حوادث پس از انتخابات اعتراض دارند.

«مگر بعد از رئيس‌جمهور شدن آقای خاتمی، ناطق‌نوری در تلويزيون حضور يافت و پيام داد و انتخابات را زير سئوال برد كه اين بار ما اجازه اين كار را بدهيم»

صدا و سیما که یکی از قدرتمند‌ترین نهاد‌ها در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، در پنج ماه گذشته، معترضان به نتیجه انتخابات را «عده‌ای اغتشاش‌گر» معرفی کرده است.

این سازمان با تهیه برنامه‌های متنوعی، تلاش کرد تا رهبران جریان اصلاح‌طلب و هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی را عوامل کشور‌های بیگانه در ایران معرفی کند.

آقای ضرغامی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که روز‌های اول انتخابات، بر اثر «اغتشاشاتی» که آقای موسوی نتوانست آن را کنترل کند، چندین نفر کشته شدند که اگر صدا و سیما اخبار آن را اعلام می‌کرد، منجر به «بی‌ثباتی» می‌شد.

ضرغامی افزود که روز‌های اول انتخابات، بر اثر «اغتشاشاتی» که آقای موسوی نتوانست آن را کنترل کند، چندین نفر کشته شدند که اگر صدا و سیما اخبار آن را اعلام می‌کرد، منجر به «بی‌ثباتی» می‌شد

رئیس صدا و سیما همچنین گفت که «مگر بعد از رئيس‌جمهور شدن آقای خاتمی، ناطق‌نوری در تلويزيون حضور يافت و پيام داد و انتخابات را زير سئوال برد كه اين بار ما اجازه اين كار را بدهيم؟»

ضرغامی در بخش دیگری از اظهارات خود ادعا کرد که میرحسین موسوی با استفاده از تبلیغات صدا و سیما «جایگاه خوبی» در میان مردم پیدا کرده و «۱۳ میلیون رای» وی نشانه این جایگاه است.

ضرغامی در عین حال از مخالفت میرحسین موسوی برای شرکت در بحث‌هایی مرتبط با مسئله انتخابات در صدا و سیما خبر داد.

وی اظهار داشت در صورتی که آقای موسوی «قواعد بازی» را رعایت کند، هیچ منعی برای حضور در صدا و سیما نخواهد داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همینک ایران یکی از انفجاری ترین حکومتهای جهان است. وقتی سازمانی به این مهمی در دستان ...مردانی این چنین فرومایه باشد و چرندیاتی از این قبیل بگویند حتما و لاغیر این حکومت و این نظام از هم خواهد پاشید. اگر هم از هم نپاشد ما آنرا منفجر خواهیم کرد!
برقرای جمهوری ایرانی تنها راه برای برون رفت از این انفجار است.
...!

-- بدون نام ، Nov 11, 2009

سخنان عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما ی ولایت مطلقه فقیه نشان از این واقعیت است که حکومت ازپشتیبانی مردم برخوردار نیست به همین جهت هم ازحضور ملت درخیابان می ترسند.جناب آقای عزت‌الله ضرغامی ملت ایران درسال 57بادعوت صدا وسیما به خیابان نیامدند.ویا به دعوت صداوسیما پس ازتقلب انتخاباتی به خیابان نیامدند؟ملت ایران آن صداوسیمارا متعلق به دروغ گویان میدانند واگر جناب موسوی وجناب کروبی ازآن سیمابامردم سخن بگویند ملت برداشت دیگری نسبت به آنان خواهند داشت

-- ابراهیم ملکی ، Nov 11, 2009

...مردم خودشان داوطلبانه به خيابان مي‌آيند نه به خاطر دعوت اين و آن.

-- سرگرد ، Nov 11, 2009

به روایتی ایشون میفرمایند مردم ابله باید در خواب خرگوشی بمانند و ما هم با پنهان کاری انچه در جامعه در حال اتفاق است به حکومت دیکتاتوری خود ادامه دهیم.

-- شال سبز ، Nov 11, 2009

اگر سلطان علی خامنه ای ناطق نوری را پیروز اعلام می کرد بی شک مردم به خیابان می آمدند وتا کنون ریشه نظام مسخره ولایت فقیه را می کندند. رییس صدا و سیما ورییس سپاه پاسداران ورییس قوه قضایه بطور مستقیم توسط
سلطان علی خامنه ای انتصاب میشوند و نمایندگان مجلس به طور غیر مستقیم وبه یاری آقای جنتی انتصاب می شوند .مردم مظلوم ونجیب ایران به حد اقل حق خود مبنی بر انتخاب آقای موسوی از میان چهار کاندیدای انتصابی جنتی رضایت دادند.
ولی حرص وآز انسان های نالایق را پایانی نیست به همین دلیل سلطان علی خامنه ای برای جلو گیری از تجربه آقای خاتمی دست به بزرگترین تقلب انتخاباتی ایران را زدند وکسی را که سابقه بیماری روانی دارد به زور چماقداران (سپاه پاسداران) و تبلیغات بی شرمانه صدا و سیما و ظاهر قانونی شورای نگهبان منصوب خودش به عنوان رییس جمهور اعلام کردند . ومردم ایران برای رسو کردن این دروغ بزرگ به خیابان آمدند و سلطان علی خامنه ای با کشتن مردم بی گناه بیش از پیش خودش و منصوبین فوق الذکر را رسوا کرد. اغتشاشگر واقعی سلطان علی خامنه ای است که از قدرتش سوء استفاده کرده واراء مردم را دزدیده است.

-- احسان از نیوورک ، Nov 12, 2009

شاید این طفند جدید باشد تا موسوی و کروبی را نمدمال کنند! آدمکشان حرفه ای بخوبی دریافته اند که راهی جز سرنگونی ندارند، آنها برای فرار قادرند حیله بزنند، نیرنگ بزنند، مردم و حتا موسوی و اصلاحطلبان را گول بزنند تا شاید بشود انسجام را متلاشی کرد! اما جنبش سبز تا زمانی همراه پشت سر و راهنمای موسوی ست که او نیز با آن همراه باشد. موسوی باید سقف خواستهایش را بامردم هماهنگ کند! کسانی که حتا حاظر نبودند نام جنبش سبز را بیاورند، حتا نم موسوی و کروبی را بیاورند همینک در حال بررسی آمدن یا نیامدن او تلویزیون هستند. چرا؟ زیرا موسوی و جنبش سبز کل نظام و قانون اساسی را زیر سئوال بردند! روحانیت باید به مسجد برگردد،خودش! در غیر این صورت این ما هستیم که او را با خفت به مسجد برش خواهیم گرداند. در ایران هر کس باید شغل خودشان را داشته باشد مداحان و رمالان و رمل اسطرلاب خونان، و تلقین خوانانی چون خامنه ای و جنتی و یزدی و دیگران باید به امامزاده و حسینیه و مسجدات بر گردند! در غیر این صورت در ایران نیز همان خواهد شد که در غرب: بستن قاطر و خر در مساجد و بقیه ی ماجرا، چرا که دست کم در کلیسا به زنان و دختران با چوب چجارو و باتوم و برادران پاسدار مسیحی و برادران بسیج کلیسا و برادران حزب الله لبنان و حماس فلسطین کلیسا تجاوز جنسی نشده بود و آن چنان رفتار شد، در ایران بدست و فتوای روحانیت سی سال است به زنان و دختران، پسران و مردان از کودکان دوه دوازده ساله تا مردان و زنان کهن سال تجاوز جنسی شده و می شود! ما ریشه شما را خواهیم کند مگر اینکه خودتان به مسجد و حسینیه و امامزاده برگردید! انگاه حتا مورد حمایت و حفاظت ما نیز خواهید بود!

-- بدون نام ، Nov 12, 2009

پاسخ به عزت الله ضرغامی
http://belgirani.wordpress.com/2009/11/12/14/

-- siamak farid ، Nov 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)