تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: حکومت ایران سردرگم است

مهدی کروبی در پیامی ویدئویی، از سیاست‌های «دوگانه» دولت محمود احمدی‌نژاد در برابر آمریکا انتقاد کرد و گفت که جمهوری اسلامی «سردرگم» است و «نمی‌داند چه کار» می‌کند.

پیام ویدئویی آقای کروبی امروز یکشنبه در وب‌سایت تغییر (پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی) منتشر شده است.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات گفته که از سیاست‌های «دوگانه» جمهوری اسلامی متعجب است و نمی‌داند «دم خروس» را باور کند یا «قسم حضرت عباس» را.


دبیرکل حزب اعتماد ملی در پیام خود به نقل از محمدرضا ميرتاج‌الدينی، نماينده مجلس که در آخرین سفر محمود احمدی‌نژاد به آمریکا همراه وی بوده، گفته که احمدی‌نژاد در این سفر، با ۵۰ شخصیت مهم آمریکایی به مدت دو ساعت دیدار و گفتگو داشته داشت.

آن‌طور که کروبی از قول این نماینده مجلس گفته است، ترکیب هیات آمریکایی، متشکل از سياستمداران، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران و نظريه‌پردازان بوده است.

محور‌های این نشست بنابر اعلام آقای کروبی، در خصوص مسائل ایران و آمریکا، افغانستان، مذاکرات هسته‌ای و نفت بوده است.

به گفته مهدی کروبی، «اگر يک‌دهم چنين جلسه‌ای در زمان کل دولت‌های گذشته در اين ۲۰ سال انجام می‌شد، قطعاً کفن پوشان به خصوص در قم، تهران و تبريز معرکه راه می‌انداختند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داده: «چگونه است که اين چنين مذاکراتی می‌شود، هيچ اشکالی ندارد و روزنامه‌های زنجيره‌ای هم مانند کيهان، بحثی درباره آن نمی‌کنند؟»

آقای کروبی اظهار داشته که منافع ملت ایران امری نیست که «دستخوش حکومتی‌ها» شود و براساس تحلیلی که «اسرارش» را مردم نمی‌دانند، جلسه‌ای با حضور ۵۰ شخصیت آمریکایی برگزار شود.

کروبی به نقل از محمدرضا ميرتاج‌الدينی، نماينده مجلس که در آخرین سفر محمود احمدی‌نژاد به آمریکا همراه وی بوده، گفته که احمدی‌نژاد در این سفر، با ۵۰ شخصیت مهم آمریکایی به مدت دو ساعت دیدار و گفتگو داشته داشت

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات هشدار داده که سیاست‌های «دوگانه» جمهوری اسلامی برای مردم «مشکل» ایجاد خواهد کرد و «اين دوگانگی اعتماد مردم را از بين مي‌برد و آن وقت فردا به گفتار ما مردم اعتماد نمی‌کنند.»

مهدی کروبی در بخش دیگری از این پیام ویدئویی، به حوادث رخ داده در روز ۱۳ آبان اشاره کرده و از برخورد «خشن» نیرو‌های حکومتی با مردم به خصوص زنان اظهار تاسف کرده است.

کروبی گفته که چهارشنبه گذشته برای شرکت در مراسم ۱۳ آبان در میدان هفت تیر حاضر شده بود که از سوی ماموران حکومتی با گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفته و مدتی دچار «خفگی شدید» شده است.

او همچنین تائید کرد که دو تن از محافظانش بر اثر حمله ماموران، آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین گفته که تلاش می‌کرد تا در این مراسم شعار‌های «انحرافی» طرح نشود.

«اگر يک‌دهم چنين جلسه‌ای در زمان کل دولت‌های گذشته در اين ۲۰ سال انجام می‌شد، قطعاً کفن پوشان به خصوص در قم، تهران و تبريز معرکه راه می‌انداختند»

حمله به آقای کروبی در این روز با واکنش برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مواجه شده است.

آیت‌الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعه، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و عبد‌الله نوری وزیر پیشین کشور از جمله افرادی هستند حمله نیرو‌های امنیتی به مهدی کروبی در مراسم روز ۱۳ آبان را محکوم کرده‌اند.

روز ۱۳ آبان، معترضان به نتیجه انتخابات، همانطور که از پیش اعلام کرده بودند، با حضور در خیابان‌های منتهی به سفارت سابق آمریکا در تهران، علیه دولت محمود احمدی‌نژاد شعار‌هایی سر دادند که با دخالت گارد ویژه پلیس، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

پلیس اعلام کرده که در این تظاهرات، ۱۰۹ نفر را بازداشت کرده که تعدادی از آنها در همان روز آزاد شده‌اند و مابقی را تحویل مقام‌های قضایی داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر حتا اندکی از شهامت کروبی را آخوند های ضد حکومت نیزداشتند آگاهی و همبستگی بیشتر و گسترده ای در سراسر کشور بین ایرانیان بوجود می آمد.

-- جمهوری ایران ، Nov 8, 2009

بارهاگفتم که این جنگ جنگ زرگری است واین نظام اززمان ورود مک فارلین به ایران زیر سلطه امریکارفت واگرتابه امروز علنی نشده بخاطرترس ازجوضد آمریکایی درداخل ایران بود وعلت دیگری هم وجودداشت که این نظام وابسته بتواند بامتهم نمودن مخالفین خود به امریکاواسرائیل راه رابرای سرکوبی آنان بازتابتوانندبدین وسیله ازسرراه خود بردارند وجالب است که قوه قضائیه اعلام میدارد کسانیکه خواستار مذاکره باامریکا باشند مجرمند وباآنهابرخوردخواهدکرد .آیاقتل مجید شریف درایران .مترجم کتاب روژه گاردی فرانسوی که جزءچهارمین قتلهای زنجیره ای صورت گرفت وابستگی این نظام به اسرائیل نیست ؟وای اگرازپس امروزبود فردایی.اگرامریکا علنی وارد این کشورمی شدنمی توانست چهره ی اسلام واین انقلاب ورهبران آنرااینگونه تخریب نماید که امروزه به توسط ایادی آن صورت گرفته است .بدنام کردن اسلام به واسطه جنایاتی که درکشورصورت گرفت .طرد یاران امام ازانقلاب وبه حاشیه کشاندن آنانان وحتی حمله به بیت امام وهزاران جنایاتی که امروزه به نام انقلاب وامام دراین کشورصورت میگرد همه وهمه اش دست آورد این رابطه پنهانی است .وچه خدمتی این آقایان به اصطلاح ضد امریکائی ازاین بهتربه امریکا انجام بدهندکه تابحال انجام نداده اند

-- ابراهیم ملکی ، Nov 8, 2009

شیعه همواره خود را در مقابل یک اهریمن یک حکومت ظلم وجور یک سیستم فاسدوشرابخوار وشیطانی تعریف کرده است.
اکنون هم همین است .بنی امیه وبنی عباس وحالا آمریکای جناینکارومنحط.
حرف وشعار یک چیز است واقعیت ومنافع البته از مقوله دیگری است0

-- کاوه ، Nov 8, 2009

مك فارلين در زمان حاكميت موسوي و خط امام آمد٠ قبل از آن بهزاد نبوي در قضيه گروگان گيري به نفع ريگان به ضرر كارتر با آمريكائيها معامله و چپ خط امام عليه بني صدر كودتا كرده بود٠ گروگانها را ٤٤٤ روز نگه داشتند و ليبرالها را از قدرت بيرون انداختند٠
اما هميشه جو ضد آمريكايي در منطقه و خصوصا در ميان مسلمانها عليه آمريكا و به نفع روسيه بوده٠
اگر قبول نداريد پس بايد بپذيريم كه حزب توده و كمونيستهاي ديگر و حتي مجاهدين خلق يا عامل آمريكا بودند چون از اشغال سفارت و ضد امپرياليست بودن رژيم حمايت مي كردند
يا ساده لوح و ناشي بودند و عامل شدند
چند سوال ديگر ميماند
چرا ك گ ب گول خورد؟ چرا روسيه اين همه منافع دارد از غارت درياي خزر و نفت و گاز شمال تا قضيه اتمي
چرا روسيه مقابل فشار به ايران در اين سالها ايستاده
چرا روسيه از كودتا حمايت مستقيم كرد؟
و مهمترين سوال
اگر اين رژيم پشت پرده آمريكايي است چرا اپوزيسيون و كمونيست ها بالاخص ضد رابطه علني اين رژيم آمريكايي با آمريكا هستند ؟ و با هزار قسم و آيه و خبر مي خواهند مانع مذاكرات اين دو به صورت علني شوند؟
بگذاريد مستقيم مذاكره كنند٠ اگر زشت باشد سرنگون مي شوند و اگر زشت نيست شما كمونيست ها چرا اينقدر ضد و نقيض مي بافيد؟

-- kimia ، Nov 8, 2009

خوبه که همه رک حرفشان را بزنند، از رسانه های مدرن باید استفاده کنند.

-- ممدآقا ، Nov 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)