تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ستایش لاریجانی از دموکراسی عراق

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که ایران از روند دموکراسی در عراق حمایت می‌کند، چراکه مردم عراق راه «پر مشقتی» برای رسیدن به دموکراسی طی کرده‌اند.

آقای لاریجانی که برای دیداری چهار روزه از عراق، صبح امروز چهارشنبه وارد این کشور شده، در دیدار با اعضای گروه پارلمانی عراق و ایران، این اظهارات را ایراد کرده است.


AFP

رئیس مجلس ایران گفته که جمهوری اسلامی در دوستی با عراق، «صادق» است و جمهوری اسلامی اطمینان دارد که «ملت عراق، راه درست را به خوبی پیدا خواهد کرد.»

لاریجانی همچنین اظهار امیدواری کرده که رهبران عراق بتواند با «درایت خود» از دموکراسی به وجود آمده از عراق صیانت کنند.

دیدار با رئیس مجلس عراق
علی لاریجانی در ادامه برنامه‌های کاری خود، با السامرایی همتای عراقی خود نیز دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با «تروریستی» خواندن سازمان مجاهدین خلق ایران، خطاب به السامرایی گفته که حضور اعضای این گروه در خاک عراق، «برای آینده شما مضر» خواهد بود.

لاریجانی با «تروریستی» خواندن سازمان مجاهدین خلق ایران، خطاب به السامرایی گفته که حضور اعضای این گروه در خاک عراق، «برای آینده شما مضر» خواهد بود

وی در عین حال خواسته که دولت عراق هرچه زودتر اقدام به اخراج اعضای این سازمان از خاک خود کند و افزوده که ایران از اقدامات صورت گرفته در این زمینه قدردانی می‌کند.

لاریجانی را در سفر به عراق، معاون وزیر امور خارجه و شماری از نمایندگان مجلس همراهی می‌کنند.

دیدار با مراجع تقلید شیعه در نجف از دیگر برنامه‌های آقای لاریجانی اعلام شده است. لاریجانی مارس گذشته به نجف سفر کرد و با آیت‌الله سیستانی مرجع بزرگ شیعیان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است با جلال طالبانی رئیس جمهور، نوری المالکی نخست وزیر، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی عراق دیدار و گفتگو کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تو رو خدا تو خودت رو بیشتر از این قاطی‌ عراق نکن بذار مردم راه خودشون رو برن. رفتی‌ دم مراجع شیعه عراق رو ببینی‌؟ تو از دموکراسی چی‌ میدونی؟ تو و برادرات و ریس جمهورتون و رهبرتون دست از سرکوب ملت خودتون بردارید که کمتر مشقّت نکشیدن، باقیش پیش کش!

-- ستاره ت ، Nov 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)