تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محکومیت حمله به کروبی در مراسم ۱۳ آبان

آیت‌الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعه، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و عبد‌الله نوری وزیر پیشین کشور، حمله نیرو‌های امنیتی به مهدی کروبی در مراسم روز ۱۳ آبان را محکوم کردند.

به گزارش وب‌سایت تغییر، وابسته به حزب اعتماد ملی، آقای منتظری روز جمعه در تماسی تلفنی با مهدی کروبی، از حوادث پیش‌آمده در روز ۱۳ آبان برای وی اظهار تاسف کرده است.

در این روز، نیرو‌های حکومتی به سوی آقای کروبی و همراهانش که در میدان هفت تیر حضور یافته بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند که منجر به زخمی شدن دو تن از محافظان وی شد.


حسین کروبی، روز چهارشنبه در گفتگو با رادیو زمانه با محکوم کردن این اقدام، حکومت را مسئول جان پدرش دانست.

روز ۱۳ آبان، معترضان به نتیجه انتخابات، همانطور که از پیش اعلام کرده بودند، با حضور در خیابان‌های منتهی به سفارت سابق آمریکا در تهران، علیه دولت محمود احمدی‌نژاد شعار‌هایی سر دادند که با دخالت گارد ویژه پلیس، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

عبد‌الله نوری وزیر پیشین کشور در تماسی تلفنی با کروبی، از آنچه که در روز ۱۳ آبان برای وی رخ داده، اظهار تاسف کرده است

پلیس اعلام کرده که در این تظاهرات، ۱۰۹ نفر را بازداشت کرده که تعدادی از آنها در همان روز آزاد شده‌اند و مابقی را تحویل مقام‌های قضایی داده است.

براساس گزارش وب‌سایت تغییر، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران نیز جمعه شب با حضور در منزل آقای کروبی، حوادث پیش‌ آمده برای وی را محکوم کرده است.

عبد‌الله نوری وزیر پیشین کشور نیز در تماسی تلفنی با آقای کروبی، از آنچه که در روز ۱۳ آبان برای وی رخ داده، اظهار تاسف کرده است.

محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران، جمعه شب با حضور در منزل آقای کروبی، حوادث پیش‌ آمده برای وی را محکوم کرده است

مهدی کروبی در دو ماه گذشته، به خاطر افشای «تجاوز» به برخی دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها در جریان حوادث پس از انتخابات، از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تحت شدید‌ترین حملات قرار دارد.

او اعلام کرده که تسلیم این فشار‌ها نمی‌شود و به راه خود ادامه خواهد داد.

آقای کروبی چندی پیش نیز در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات از سوی گروهی از هواداران دولت، مورد حمله قرار گرفت؛ به طوری که عمامه از سرش افتاد.

حمله فیزیکی به این نامزد معترض به نتیجه انتخابات با اعتراض هواداران وی و اصلاح‌طلبان مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

انگاری رهبر کشور فوت کرده است ویا این جنایات هر روزه به دستور شخص ایشان انجام می شود. و الا این اعمال غیر قانونی و ضد بشری می بایست قبل از هر کس دیگر توسط ایشان محکوم می شد. پس برای نجات کشور وایجاد امنیت برای تک تک ایرانیان بایستی هر چه زودتر شر ولایت فقیه را از سر کشوردور کرد . وقتی سید علی قادر به تامین امنیت کاندیدای ریاست جمهوری مورد تایید خودش را هم ندارد بهتر است استعفا دهد زیرا حتما قادر به تامین امنیت کشور نخواهد بود.

-- احسان از نیو یورک ، Nov 8, 2009

زنده باد کروبی این ایرانی آزاده

-- Iran ، Nov 8, 2009

هرگز از رأی دادن به اين مرد شجاع پشيمان نشدم. او نشان داد که وجدان بيداری هست.

-- تقی ، Nov 8, 2009

حمله شعبان بی مخها به مردم وشخص آقای کروبی درمراسم 13آبان محکوم است .تمامی مستبدان زمانی که خطرسقوط رااحساس کردندازاین حرکات احمقانه انجام میدهند یعنی استفاده ازهمین شعبان بی مخهااست واین حمله احمقانه شکست استبداد را نوید می دهد

-- ملکی ، Nov 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)