تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ششم آبان؛ تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی

خانواده‌های زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به ادامه بازداشت بستگان خود، ششم آبان ماه تجمعی «مسالمت‌آمیز» برگزار خواهند کرد.

این خانواده‌ها در بیانیه خود آورده‌اند که هدف از برگزاری این تجمع، «اتمام حجت برای آزادی» عزیزانشان است.

آنها در عین حال هشدار داده‌اند که چنانچه مسئولان، «تظاهر به ندیدن ما و نشنیدن پیاممان» کنند، در مرحله بعدی دست به «تحصن» خواهیم زد.


تصویر برگرفته از سایت نوروز

خانواده زندانیان سیاسی همچنین افزوده‌اند چنانچه با «تجمع و اعتصاب» به نتیجه‌ای نرسند، در مرحله بعدی «اعتصاب غذای دسته جمعی» ترتیب خواهند داد تا «آنانکه قدرت؛ چشم و گوش شان را بسته است، شاید به خود آیند.»

این خانواده‌ها ۲۸ خرداد ماه نیز طی نامه‌ای از علمای قم خواسته‌ بودند «صدای تظلم‌خواهی» مردم را پاسخ دهند و به «دادشان» برسند.

در این بیانیه جدید ‌آنها که امروز دوشنبه در وب‌سایت نوروز منتشر شده، آمده که آنها همزمان با این اقدامات، به «نهادهای حقوق بشری و کیفری بین‌المللی» شکایت خواهند برد.

در این بیانیه آمده که آنها همزمان با این اقدامات، به «نهادهای حقوق بشری و کیفری بین‌المللی» شکایت خواهند برد

این خانواده‌ها در عین حال اعلام کرده‌اند که «تا تمکین زورگویان بی‌مروت و انصاف به رهایی آزادگان دربندمان، از پای نخواهیم نشست.»

خانواده زندانیان سیاسی در بیانیه خود آورده‌اند که «ما از دادخواهی که طبق قانون اساسی و شرع حق شهروندان است، مایوس شده‌ایم.»

آنها نوشته‌اند که از پیگیری‌های قضایی و صدور بیانیه و دیدار با مراجع تقلید شیعه نتیجه‌ای نگرفته‌اند و اعلام می‌کنند که «با تمام توان و قوا برای هر رنج و سختی در اقدامات بعدی» خود را آماده کرده‌اند.

خانواده زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که تحت «انواع فشار‌ها» قرار دارند و بازداشت تعدادی از بستگان زندانیان در مراسم دعای کمیل پنجشنبه گذشته را رفتاری «سیاه» می‌دانند که هدف آن، «ادامه فشارها و شکنجه روحی و روانی بر اسرای اصلاحات» است.

خانواده‌های زندانیان در عین حال هشدار داده‌اند که چنانچه مسئولان، «تظاهر به ندیدن ما و نشنیدن پیاممان» کنند، در مرحله بعدی دست به «تحصن» خواهیم زد

بیانیه این خانواده‌ها یک روز پس از آنکه فرهاد تجری عضو کمیته ویژه پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، از احتمال آزادی «متهمانی» که دادگاه آنها برگزار شده خبر داد، منتشر می‌شود.

در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند که دادگاه حدود ۱۰۰ تن از آنها تاکنون برگزار شده است.

برخی اعضای حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب، حزب کارگزاران ایران اسلامی و مجمع روحانیون مبارز از مهمترین چهره‌های دادگاهی شده حوادث اخیر در ایران هستند.

سعید حجاریان عضو مشارکت و جواد امام عضو سازمان مجاهدین از جمله افرادی به شمار می‌روند که پس از برگزاری دادگاه‌شان، با قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

خانواده‌های زندانیان نوشته‌اند که از پیگیری‌های قضایی و صدور بیانیه و دیدار با مراجع تقلید شیعه نتیجه‌ای نگرفته‌اند و اعلام می‌کنند که «با تمام توان و قوا برای هر رنج و سختی در اقدامات بعدی» خود را آماده کرده‌اند

جبهه مشارکت ایران اسلامی تنها جریان سیاسی است که ۲۰ عضو آن طی چهار ماه گذشته بازداشت شده‌اند. برخی از اعضای این جبهه سیاسی آزاد شده‌اند، اما چهره‌های شاخص آن همچنان در زندان به سر می‌برند.

محسن میردامادی، عبد‌الله رمضان‌زاده و محسن صفایی فراهانی از جمله اعضای زندانی جبهه مشارکت هستند.

از اعضای بلند‌پایه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب کارگزاران نیز تعدادی دستگیر و زندانی شده‌اند.

تاکنون پنج جلسه محاکمه گروهی تعدادی از بازداشت‌شدگان برگزار شده که با اعتراض‌هایی نیز همراه بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما مردم ايران هم خود را در درد و رنج شما شريك مي‌دانيم و تا رهايي برادران و خواهران در بندمان همراهتان هستيم. استوار باشيد و متحد.

-- رها ، Oct 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)