تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دادستان: علیه موسوی شکایت دریافت نکرده‌ایم

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران می‌گوید که دادستانی شکایتی از ۱۰۰ نماینده مجلس علیه میرحسین موسوی دریافت نکرده است.

حمید رسایی نماینده محافظه‌کار مجلس و نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، چندی پیش ادعا کرده بود که ۱۰۰ نماینده مجلس از اقدامات و مواضع میرحسین موسوی در حوادث پس از انتخابات شکایت کرده‌اند.

نام این نمایندگان مجلس که آقای رسایی تعداد آنها را ۱۰۰ نفر اعلام کرده، تاکنون در هیچ‌یک از رسانه‌ها منتشر نشده است.


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

خبرگزاری دولتی ایرنا که پیش از این خبر شکایت نمایندگان از آقای موسوی را مخابره کرده بود، امروز دوشنبه به نقل از عباس جعفری دولت‌آبادی گزارش کرده که دادستانی تهران تاکنون هیچ شکایتی علیه این نامزد معترض به نتیجه انتخابات دریافت نکرده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین از اعلام «جرم» گروهی از دانشجویان و اساتید دانشگاه «امام صادق» علیه میرحسین موسوی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «این موضوع را در مطبوعات خواندیم. خواندن در مطبوعات به معنای رسمیت داشتن شکایتی به دادستان نیست.»

محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که علیه موسوی شکایتی تنظیم کرده‌اند و از مقام‌های قضایی، خواستار محاکمه وی و مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات، شده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو رقیب انتخاباتی احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند که نتیجه این انتخابات را قبول ندارند و دولت برآمده از ان را «نامشروع» می‌دانند.

نام این نمایندگان شاکی مجلس از موسوی که آقای رسایی تعداد آنها را ۱۰۰ نفر اعلام کرده، تاکنون در هیچ‌یک از رسانه‌ها منتشر نشده است

در جریان اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های دولتی همراه بود، ده‌ها تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند. دستگیری گروهی از فعالان سیاسی و مدنی نیز که برخی از آنها در زندان به سر می‌برند از دیگر تحولات چهار ماه گذشته ایران است.

دادستان تهران در این خصوص گفته که پرونده ۱۲ تن از فعالان سیاسی دستگیر شده حوادث اخیر، تکمیل شده و برای صدور حکم به دادگاه فرستاده شده است.

پرونده بهزاد نبوی و محسن صفایی فراهانی دو چهره شناخته شده سیاسی، بنابر اعلام دادستانی تهران در میان پرونده این ۱۲ نفر قرار دارد.

آقای جعفری دولت‌آبادی از اعلام نام ۱۰ نفر دیگر خودداری کرده است.

او در عین حال افزوده که به خاطر ارسال پرونده بهزاد نبوی به دادگاه، دادستانی نمی‌تواند قرار بازداشت وی را به وثیقه تبدیل کند و این موضوع از اختیارات قاضی پرونده است.

دادستان تهران گفت که پرونده ۱۲ تن از فعالان سیاسی دستگیر شده حوادث اخیر، تکمیل شده و برای صدور حکم به دادگاه فرستاده شده است

دادستانی تهران همچنین تائید کرده که با توصیه پزشکی قانونی، بهزاد نبوی در بیمارستان بستری شده است.

این مقام قضایی پیش‌بینی کرده که دادگاه نبوی و صفایی فراهانی به زودی تشکیل شود.

بهزاد نبوی چند هفته پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر در بیمارستانی در تهران بستری است. نبوی در سال‌های اخیر عمل قلب باز نیز انجام داده بود. خانواده این فعال سیاسی، بارها نگرانی خود را از وضعیت سلامت وی اعلام کرده‌اند.

آقای نبوی، ۲۳ خرداد ماه جاری، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)