تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض کروبی به شورای نگهبان

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده به شورای نگهبان بار دیگر خواهان برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری شد.

مهدی کروبی می‌گوید که «اکثریت قاطعی از ملت ایران» نسبت به نتیجه اعلام شده برای انتخابات معترض هستند و برای بطلان این انتخابات ده‌ها دلیل دارند.

در این نامه که بعد از ظهر روز جمعه، منتشر شد، وی «سوءاستفاده برگزارکنندگان انتخابات از موقعیت خود در دولت، دخل و تصرف در رأی صندوق‌ها و وعده و وعیدهای غیرقانونی و شبه قانونی، اتهام‌پراکنی و پرده‌دری» را بخشی از دلائل اعتراض به نتایج انتخابات عنوان کرده‌است.

وی با طرح این سوال که «دولتی که برپایه انتخابات مشروع به قدرت برسد به این جو رعب و وحشت چه نیازی دارد؟» رفتارهای هفته گذشته دولت را بهترین سند برای ابطال انتخابات برشمرده‌است.

این نامزد ریاست جمهوری، خس و خاشاک خواندن مردم، حمله به اجتماعات مسالمت‌آمیز با چماق و قمه و حمله به کوی دانشگاه را از جمله این رفتارها برشمرده‌است.

آقای کروبی می‌گوید که دولت در پناه سانسور رسانه‌ها و محدودیت سایت‌ها و قطع موبایل‌ها و پیامک‌ها و ایجاد جو رعب و وحشت به بازداشت گسترده نخبگان و روشنفکران پرداخته‌است .

وی در ادامه به برخی رفتارها با معترضین اعتراض کرده است: «فردی که نیازمند مراقبت‌های مستمر پزشکی است و جانش در خطر است را بازداشت کردند، پیرمرد هفتادوچندساله‌ای را از بیمارستان به زندان بردند و در میدان آزادی هم افرادی را کشتند.»

مهدی کروبی: «حتماً به یاد دارید که محمدرضا پهلوی هم قیام مردم تبریز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بیگانگان نسبت می‌داد»

در این نامه آمده‌است: «اگر شورای نگهبان به سیاق گذشته خود عمل کند که به بهانه یک شام و یا دادن چند قلم جنس از سوی یک نامزد راهیابی به مجلس در یک حوزه انتخابیه کوچک یا دخالت یک فرماندار، انتخابات را باطل اعلام می‌کرد اکنون با این وعده‌های بزرگ و سوءاستفاده‌های بزرگتر و توزیع پول از سوی مقامات بزرگ‌تر اگر شورای نگهبان کاری کم‌تر از ابطال کند در حقیقت مرتکب اشتباه بزرگی شده‌است.»

وی با تأکید بر اینکه قصد او «تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان» نیست، اعلام کرده‌است: «من به قانون عمل می‌کنم و با وجود برخی باورها درباره عدم بی‌طرفی نهادهای داوری‌کننده انتخابات هنوز امیدوارم شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کند و این انتخابات را باطل اعلام کند.»

«محمدرضا پهلوی را به یاد دارید؟»
این نامزد ریاست جمهوری خطاب به اعضای شورای نگهبان نوشته است: «حتما به یاد دارید که محمدرضا پهلوی هم قیام مردم تبریز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بیگانگان نسبت می‌داد، مخالفانش، یعنی ما و شما را ارتجاع سرخ و سیاه می‌نامید و بی‌بی‌سی را عامل انقلاب اسلامی ایران می‌خواند.»

وی هشدار داده‌است که توهین به ملت آتش خشم آنان را شعله‌ور می‌کند و افزوده‌است:

«نمایندگان ملت از این حیث نظارت بر انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کردند که نگران تکرار تجربه دخالت دربار و ساواک در انتخابات در رژیم گذشته بودند و گمان می‌کردند با امکان تکرار تجربه دیکتاتوری در نهاد ریاست‌جمهوری باید نظارت بر انتخابات به جمعی از فقها و حقوقدانان مستقل و بی‌طرف واگذار شود تا به نام دموکراسی، دیکتاتوری به‌وجود نیاید.»

آقای کروبی با بیان اینکه مردم نه خواستار تغییر نظام هستند و نه اجازه هر نوع آشوبی را می‌دهند، اعلام کرده‌است که خواسته مردم ابطال انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ و برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی است.

وی در عین حال گفته‌است که «این انتخابات زیر نظر همین نهادهای فعلی برگزار خواهد شد و در آن هیچ چیزی جز یک رئیس جمهور تعیین نخواهد شد و معنای آن نیز هیچ چیزی جز تمکین نظام به رأی ملت نخواهد بود.»

آقای کروبی شورای نگهبان را «مهمترین ظرفیت قانونی» در اصلاح این وضع برشمرده و افزوده‌است: «مبادا با ناامیدی ملت از شورای نگهبان آن نگرانی تاریخی امام خمینی محقق شود که فرموده بود: مبادا روزی ملت علیه شورای نگهبان به خیابان‌ها بریزند.»

در این نامه از اعضای شورای نگهبان خواسته شده با «رأی عادلانه» درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاری انتخابات مجدد اراده ملت را بپذیرند و «بقای نظام» را تضمین کنند.

بر پایه خبری که روز ۲۸ خرداد در تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی منتشر شده «مهدی کروبی در نامه‌ای به وزیر کشور خواهان ارایه آمار صندوق‌های سراسر کشور شده‌است. علی رغم گذشت ۳ روز از این در خواست وزارت کشور در اقدام به ارائه آمار استانی کرد و از ارائه آمار صندوق‌ها خودداری نمود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عجب! جناب کروبی و بقیه عالیجنابان سیاه و خاکستری و سرخ و سبز وصورتی!!!
پس تا به حال این جمهوری نازنین همه ما را عزت تپان میکرد و ما خبر نداشتیم؟
یا باید شما هم از ما ملت عذربخواهید بابت هر آنچه به سر ما آوردید و یا بدانید که بعد از احمدی و خامنه ای نوبت شماست!!!
اگر ما بیرون میریزیم و کتک میخوریم و خون میدیم برای آزادی است و نه برای به قدرت رساندن شماها (تاریخ انقلاب یادمون نرفته).

-- علی‌ ، Jun 19, 2009

ta zamani ke in aghaye karrobi va mosavi jorat nakonnad ke alani va bi parde enteghad konanad ,ma anha ra ghabol nadarim .

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

افرین بر شما روحانی مبارز.

-- محمد ، Jun 19, 2009

yeki be in aghaye ali, nemidonam , az koja bege ke ma alan ve vahdat bine hame niaz darim. na mahkom kardan aghaey karobi ke shojaane varede karzar shode. pas lotfan agar sokhan goftan balad nisti, sokhan nagoftan ro emtehan kon, LOTFAN.

-- aidin ، Jun 19, 2009

در جامعه جمهوری حاکمه یعنی اینکه مردم خودشون تشخیص می دن چیکار باید کرد نیاز به قیم هم ندارن. مشکل ملت مشکل با کل این سیستمه نه یک نفر

-- خوشرو ، Jun 19, 2009

ملت ایران وقتی حرف حق میزنند اراذل و اوباش خوانده می شوند

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

خدا کند که امام «راحل» بطری زهری را که از آن در خاتمه دادن به جنگ ٨ ساله ایران و عراق در جهت خودکشی نوشید تمام نکرده و مقداری از آنرا برای جانشینان خود باقی گذاشته باشد چونکه ایام نوشیدن زهر برای اعضای شورای نگهبان و مقام «اعظم تر از معظم» بسیار نزدیک است.

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

همه این حرفا قبول، اما اگر هم این حرکت موفق بشه که رای خودشو پس بگیره، بعدش چی میشه؟ موسوی و کروبی هم که به هر حال آخوند و آخوندنما هستن. اونطوری که بوش میاد، تنها راه حل این اوضاع، سقوط و نابودی کامل این سیستم حکومتیه که اونم خیلی بعید به نظر میرسه! حالا فرض کنیم که این حکومت از بین بره، اونوقت برنامه این مردم برای آینده ایرون چیه؟ اگه یه مبارزه ای، هر مبارزه ای و در هر جایی و به دست هر کسی، بی برنامه بره جلو، حتی اگه تو جنگ هم پیروز بشه بعدش اما خودش محکوم به شکست از بی برنامگی خودش خواهد بود! تاریخ از این جور نمونه ها رو هم نشون داده. این مردم در این لحظه جداً کارهای بی نظیری کردن و نشون دادن که بر خلاف ظاهر آرومشون آتش زیر خاکسترن! ولی این شجاعت و قهرمانی و شهید دادن و "حماسه سازی" به تنهایی کافی نیست، عقل و برنامه ریزی و حساب و کتاب هم لازمه...

-- مبارز ، Jun 19, 2009

دلیل انکه نه اقای کروبی و نه اقای موسوی و نه اقای رضایی با زیرکی هر چه تمام تر از شورای نگهبان تا به امروز نخواسته اند (و هرگز نخواهند خواست) که تمامی آرای ٤٠ میلیونی زیر نظر منتخبین خود و مردم و یا یک گروه بین المللی بی طرف دوباره شماری شود این است که هر سه قسم خورده در برابر شورای نگهبان در حفظ نظام هستند و اگر بعداز دوباره شماری آرا ثابت شود که وزارت کشور در گزارش آرا رقم سازی کرده بوده است تمام نظام و مشروعیت ان یکروزه به زباله تاریخ خواهد رفت. موارد تخلفی را که بطور مثال اقایان کروبی و موسوی در نامه های خود به شورای نگهبان ذکر می کنند هرگز نمی تواند اختلاف ١٠ میلیون رای را توجیه کند و این تلاشها بیشتر برای انحراف ذهن ما جمعیت مردم معترض در کوچه و خیابان صورت گرفته و از نظر قانونی هم شکست خو اهد خورد. حقا که شورای نگهبان بهترین نگهبان نظام بوده و هست و ما مردم «شریف» بازیچه هایی بیش برای نظام نبوده ونیستیم.

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

سلام. خلاصه میگم همه شماها دارین فوق العاده ضعیف عمل میکنید.مطمئن باشید دیگه فرصتی بهتر از این برای سرنگونی رژیم فاشیستی اسلامی پیدا نمیشه. رهبران جنبش در داخل کشور تحت فشار و شکنجه و زندان هستند.و هر لحظه بیم ترور اونها میره.مخالفتها به شهرهای دیگه هم سرایت کرده .در بابل در ارومیه در رشت در لاهیجان در اصفهان شیراز و... اختلافات با همدیگرو کنار بذارید و از هر تریبونی برای هدایت و راهبری مردم استفاده کنید. ما در داخل از جان خودمون گذشتیم و هر لحظه منتظر مرگیم. لاقل شماها در اونور این خاک به وظیفه رسانه ایتون عمل کنید. به امید آزادی وطن. تا پیروزی یک قدم بیشتر نمانده.

-- فدایی ملت ، Jun 19, 2009

سخت نگرانیم که سماجت حاکمان استبداد دینی ایران را دویست سال به عقب برگرداند. وبه پرتگاه نابودی بکشاند.
آقای کروبی به شما تبریک میگم که شما با این دشمنان ملت ایران همراه نیستید.

-- Sari ، Jun 19, 2009

درود و سلام
از انجا که در این جنگ نابرابر می بایست از تمامی قوا استفاده کرد حتی حضور شیخ اصلاحات یعنی کروبی لاز م است پس اگر به ازادی ایران در بند فکر می کنی با اطلاع رسانی مردم : حضور مردم را پر رنگ و از حرف های تفرقه انگیز پرهیز کنید . در ضمن به دوستان ولایت جبارانه توصیه می کنم از این همه امکانات در اختیار بحر ببرید و به خدا قسم اینجا دیگر دست از سر ما بردارید. به امید پیروزی

-- فریبرز ، Jun 19, 2009

درود بر این لر باغیرت.

-- حسین ، Jun 19, 2009

انا لالله و انا اليه راجعون

-- a.z ، Jun 19, 2009

من به شیخ احترام میزارم چون واقعاً براش آدم درجه دو معنی نداره درود به شرف این مرد بختیاری

-- فرزاد ، Jun 19, 2009

درود و سلام

درود بر این لر باغیرت (فریبرز )!!!!

Moussa

-- Moussa ، Jun 19, 2009

Doroud bar in rohaniye shoja va aghaye mosavi. omidwaram ke poshte mardom bashan va az mardom hemayat konan. oenaiam ke migan chera in agha efsha nemikone, dar jawabe oena bayad begam : in jange telvisionaye 24 saate nist. in sarneveshte ye melate. har harfi bayad hesab shode va dorost bashe. wagarna farge aghaye mosavi va ahmadinejad chiye? Payande bad Iran, zende bad mardome delire iran ke barkhastan va motahed shodan.

-- Irandoest ، Jun 19, 2009

وقتی قورباغه ابوعطا میخواند اب سربالا میرود. اغای کروبی با شامه تیز بوی الرحمن رژیم را استشمام و جهت تخفیف مجازات اینده خود به رجزخوانی برای ارباب علی افتادهاست.مردم کروبی را به اندازه خامنه ای میشناسند

-- اخوندک ، Jun 19, 2009

ایران، امروز، این شعار همگی:
آزادی، استقلال، حکومت ملی

-- اورینب ، Jun 19, 2009

بعد از سی سال آقایان علما هنوز از ... محمدرضا پهلوی میخورند! نوش جان. مبارک میباشد!

-- اورینب ، Jun 19, 2009

درود بر موسوی و کروبی.

شما مبارز خارجه نشین مرفه : نیازی نیست که برای ما نسخه بپیچید که فلانی آخوند و یا آخوند نماست و همه آخوندها یک کرباسن. اینها رهبران ما هستند و تنها کسانی که تا کنون با شجاعت به رهبری مردم پرداخته اند.

-- سپهر ، Jun 19, 2009

نظر کاربران را با دقت خواندم. متاسفانه یکسری از کاربران آگاهانه و یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن می ریزند. هر کس که به آزادی ایران و ایرانی می اندیشد باید از چنین فراخوان هایی استقبال کند. هدف ما بر خلاف بعضی ها، رسیدن به قدرت نیست بلکه آزادی ایران و ایرانی است. با نظرهایی همچون آقای علی و ... صد در صد مخالفم چون اگر ما چنین مسائلی را عنوان کنیم و افرادی همچون موسوی و کروبی را بترسانیم آنان در کنار خامنه ای قرار می گیرند، از مبارزات مردم دفاع نمی کنند ، کشته ها را شهید نمی خوانند. اینها می توانند بهترین سپر برای مردم باشند و همانا در عرض این چند روز بودند و گرنه همچون سی خرداد و پنج مهر سال شصت همه را به رگبار می بستند. فقط تعداد تظاهر کنندگان مسئله نیست مگر تعداد تظاهر کنندگان سی خرداد سال شصت از تظاهر کنندگان روز پنجشنبه کمتر بود؟ مگر نیروهای سرکوب گر مهربانتر شده اند؟ نه . الان سپرهای مردم قوی تر شدند و سپر هم سپر است. سپر وسیله ای است برای حفاظت. آری ! هر کس فریاد آزادی سر دهد با من همراه است. اگر برایش کف نزنم ، جلویش را هم نمی گیرم چراکه هدفم رسیدن به آزادی است نه رسیدن به قدرت. هر کس اگر در مقابل کسی که فریاد آزادی سر می دهد بیاستد ، از مطرح شدن او بترسد ، سودای قدرت برای خود و یا گروه اش در سر دارد. در آخر باید عرض کنم ریسک شرکت در سی خرداد سال 88 ( فردا ) از سی خرداد سال 60 خیلی خیلی کمتر است و این بخاطری سپری است که افرادی همچون آقای علی آنان را می ترسانند. هر کس به ایران و ایرانی خدمت کند دوست ماست

-- امرالله ، Jun 19, 2009

Aghaye Karrubi dare roz beroz vaseye man aziz tar mishe. Man bavar daram ke adamha mitoonan avaz beshan. Gozashtashon ra dar bonyade shahid va majles yadam narafte. Vali age betoone komak kone ke ma az sharre estebdad khals shim man yeki gozashteash ra mibakhsham. Azizane man, alan vaghte ettehad ast, na vaghte tafraghe raftan. Doshmane ma kheili khoon kahre. Ma be tamame niroohamoon ehtiaj darim. Enghadr kine be delaton nagirid. Mardom to Iran daran joon midan, alan vaghte dava nist. Be khodetoon biaid. Akhe ta kei mikhahid enghadr gozashte ra be rokhe ham bekeshid. Negah konid bebinid alan dare chi kar mikone. To safe awal jeloye rahbar istade in Agha. Akhe ensaf ham khoob chiziye. Adamha mitoonan avaz beshan. Heme kolle omreshoon ra mesle gheddisan zendegi nemikonan.

-- Peive ، Jun 19, 2009

Amrollah jan...

Afarin be to bardar. Eftekhar mikonam ke mibinam enghadr mardome iran az fahm va sho´or barkhordarand. Azizam movafagh bashid. Hamash doatoon mikonam.

-- Peive ، Jun 19, 2009

vaghean in aghaye karroobi shoja va dalir hastand.tanhash nemizarim

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

آقای امرالله.
بحث ترساندن و تفرقه نیست. بحث این است که ما حکومت مذهبی و آخوندی دیگه نمیخوایم. اگر حضرات حاضرن کاملا عوض شن خوش اومدن واگر نه ما خواستار پایداری «جمهوری» زور نیستیم. فقط آزادی و سکولاریسم!!!! ضمنا این بار نفرات به مراتب بیشتر و از گروههای سنی مختلف هستند و استرتژی هم کاملا فرق دارد. این دیگر یک جنبش دانشجویی نیست که به خدعه خاتمی گرفتار آمده باشد. جنبشی است کاملا فراگیر و ملی. آقایان به اصطلاح اصلاح طلب هم خوب اینرا میدانند و میدانند که چارهای ندارند جز اینکه در صف ما ملت باشند چون اگر احمدی و دار و دسته اش بمانند پاکسازیهای فجیع داخل نظام در انتظارشان است. پس بیش از اینکه آنها بخواهند سپر ما باشند ما سپر آنهاییم و آنها مشروعیت را مدیون ما.

-- علی‌ ، Jun 20, 2009

احتمالا چنین سخنانی بدون عواقب نخواهد بود از بعضی از کامنت گزاران محترم تعجب می کنم که چه وقتی رو برای نق زدن پیدا کردن

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

درود بر همگی‌، کسانی‌ که در این شرایط یا حتّی پس از پیروزی به اصلاح طلبان حمله می‌کنن، حتما از طرف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد هستند تا تفرقه ایجاد کنن. درود بر موسوی و کروبی عزیز.

-- Tehrani ، Jun 20, 2009

اسراییل در حال فشار وارد کردن برای حفظ احمدی نژاد در قدرت است تا منافع ملی خود را وسعت بخشد . از جمله این تلاش ها فشار بر اوباما برای موضع گیری و مارک زدن روی جنبش سبز در نتیجه سرکوب جنبش و آخرین آن تهدید دوباره به حمله به ایران است تا شرایط اضطراری جنگی و سرکوب حاکم شود و احمدی نژاد در قدرت بماند.

-- irani ، Jun 20, 2009

ساعت 10 هر شب. الله اکبر یادتون نره !

-- رامین ، Jun 20, 2009

حق مردم ایران ، ازادی بدون قید و شرط است. دانشگاه های ما ، نخبگان ما، همگی زیر سلطه ی مومن نمایان هستند. آقای موسوی، آقای کروبی، اگر بنا باشد که شما هم فردا بعد از به قدرت رسیدن چنین کنید، جواب خونهایی که رخته می شود به عهده ی کیست؟ مردم ایران از ظلم و برچسب های ناروایی که به انها چسبیده می شود، خسته اند. اگر قرار است قیامی کنیم، مثل شعار حسین (ع) ازاده وارانه این کار را بکنیم. به اقای رفسنجانی بگویید چرا سکوت کرده است؟! عزت مردم ایران بازیچه ی دست ران نیست. این همه ملاحظه برای چیست؟!

-- فاطمه-تهران ، Jun 20, 2009

آقای علی نظر دهنده محترم،
با این حرفها فقط آب به آسیاب دشمنان ایران می ریزید
کسانی را که شما میخواهید، اکنون کاری از دستشان ساخته
نیست ( متاسفانه)
پس بگذاریدملت با پشتیبانی از کروبی و میر حسین
در راه درست تر قرار بگیرند
قبول کنید که این دو شخص در حال حاضر بابک خرمدین هستند
اگر مثل بابک تا به آخر با مردم باشند.

-- mk ، Jun 20, 2009

selam har djombeschi ehtiadj be yek impuls dareh. impulse in djombesch ham entechabat bud ke impuls ham as karoubi et moussawi amad. har nafar ke ba djombesch hamrahi mikonad, na baid djeda kard. mohemtarin massaleh dar hale haser etehad mardom hast. djedai saif mikone. djavanhaie sharife ma movafagh bashin. moussa

-- Moussa ، Jun 20, 2009

احمدي نژاد در مناظره تلويزيوني‌اش رفسنجاني را فاسد خواند. و اخيرا آقاي خامنه‌اي در خطبه‌هاي نماز جمعه اعلام كرد كه من 52 سال است با اين مرد فاسد دوست هستم. اين چه معني مي‌ده.

-- lمحمود ، Jun 20, 2009

شجاعت كروبي در اين شرايط سخت ستودني است. به نظرم نامش در ايران ماندگار خواهد ماند. البته بايد منتظر ماند و ديد جسارت دفاع از حقوق مردم را تا به آخر كار دارد يا مثل خيلي‌ها پا پس مي‌كشد. و از نظرها مي‌افتد.

-- محمد ، Jun 20, 2009

من با اين حرف كه ملاها همه از يك جنسند مخالفم. كروبي نشان داده كه مرد ميدان عمل است و تاكنون هم هزينه‌هاي زيادي در اين زمينه داده است. وي را تحقير كردند، تهديد كرده‌اند اما اين مرد بزرگوار همچنان در مقابل قدرت مطلقه ايستاده است. ياري‌اش كنيد.

-- sadar ، Jun 20, 2009

راهپیمایی امروز لغو شد http://www.ghalamnews.org/news-21174.aspx

-- نیل ، Jun 20, 2009

در حال حاضر از هر صدایی در جهت احقاق حقوق ایرانیان باید دفاع کرد. سیاست مداران را نیر بهتر است در بازه زمانی کوتاه مدت تحلیل کرد. چه بسا دشمنانی که بهترین دوستان دمکراسی شده اند. و چه بسا لیبرال های دو آتشه که نظام های دیکتاتوری بنیان کرده اند. در نهایت اگر تلاش برای قدرت گرفتن کردند باید با آنها نیز مبارزه کرد. مبارزه برای آزادی یک کار مدام و بی پایان است. اینطور نخواهد بود که امروز با کروبی برویم بیرون و تا ابد آزاد شویم.

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

امروز موسوی و کروبی باید راه خودشان را از ولایت فقیه جداکنند یا تسلیم فاشیسم حاکم گردند. راه دیگری برایشان باقی نخواهد ماند. تحت حاکمیت دیکتاتوری ولایت این آقایان می خواستند یک جامعه مدنی خیالی برای ملت بر پا نمایند که رسوا شدند.

-- شعله ، Jun 20, 2009

درورد بر کروبی با شجاعت بی نظیرش

-- غزال ، Jun 20, 2009

به نظر شما اگر یک شخص محترم تحصیل کرده با یک نفر لات بی پدر و مادر دعوا کنند.کی میخوره؟کی میزنه؟
بنابراین به جوانان توصیه می کنم دست از تظاهرات بردارید!

-- ناصر ، Jun 20, 2009

آقای کروبی
دیکتاتوری یعنی اینکه از مرای قانون اعتراض نکنید و با به خیابان کشاندن جوانان پاک کشور و تحت فشار قرار دادن دستگاه های کشور مطالبه ابطال انتخابات را بنمایید.
این یعنی دیکتاتوری و توهین به 24.5 میلیون رای مردم عزیز ایران.

-- اردشیر ، Jun 20, 2009

خطاب به شیخ تغییر جناب مهدی کروبی
یه سوال شما حالتان خوب است ؟!!!!!
من نگران شما هستم کجا تشریف دارید؟؟؟
شما مطمئن هستید در ایران زندگی می کنید؟
اگر کمی به فیلم های سفر استانی خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که 300 هزار و اندی رای برای فردی به شخصیت شما زیادی هم هست!!!!!
لطفا بیدار شوید

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

اتحاد اتحاد اتحاد، لطفا تعبیر و تفسیر‌ها را کنار بگذارید، به گذشته هیچ کس رجوع نکنید، پیش بینی‌ هم نکنید، فقط به این لحظه‌های حساس و سرنوشت ساز فکر کنید، همگام و همصدا باشید، الان وقت تمرکز کردن بر سر اختلاف‌ها نیست الان باید بر یک نکته مهم و اساسی‌ تمرکز کنیم و آن پس گرفتن رای ملت است، آزادی، دمکراسی و عدالت باید پله به پله و آرام با کمترین خشونت مملکت را فرا گیرد، یکشبه که نمی‌شه این همه تغییر ایجاد کنیم، خواهش می‌کنم اختلاف‌ها را کنار بگذارید، الان وقت اتحاد است، ما که نه سلاح داریم نه توپ و تانک، تنها اسلحه ما اتحاد است .

-- همراه شو عزیز تنها نمان به درد کین درد مشترک هرگز جدا ج ، Jun 20, 2009

har harkatee besoee azadi pasndideh asat, vali yademn narvad ke baystee be tarikh ham tavajoh konnim va moraghab bashim,kasee nist beporsed chera esmey az rosieh ya shoravee be vaslie anah doreh mobareza ba azdaee ra didhand va baesty besiar moraghb bood sheed neghaee be tarikh keshvarman dar in boreh az zaman bad nabashad.nemeayed dar tamam in modat aghayan

-- sunshine ، Jun 20, 2009

وقت چیدن شاخ ولایت فقیه از درخت جمهوری ایران رسید است.

-- اهوازی ، Jun 20, 2009

لطفا در این شرایط حساس فقط روی نقطه‌های مشترکمان تمرکز کنیم، اختلاف‌ها را کنار بگذارید، تنها اسلحه ما اتحاد است، از پیشبینی‌ و تعبیر و تفسیر خود داری کنیم، همصدا و همگام باشیم. یکشبه که نمی‌شه این همه تغییر انجام بشه، آزادی، عدالت و دمکراسی را آرام و پله به پله حاکم کنیم. تنها برگه برنده ما اتحاد است. ممکنه که بین ما و آقای موسوی و کروبی اختلاف باشه، اما فعلا آنها رهبریت این حرکت را به عهده گرفتند، پس همگام و همصدا شویم. اختلاف‌ها را این روز‌ها کنار بگذاریم.

-- اتحاد ، Jun 20, 2009

هموطن خوبم ، علی عزیز ! منهم یک روزی چون شما فکر می کردم ولی الان وقتی از سی خرداد سال شصت تا امروز سی خرداد هشتاد و هشت را مرور می کنم می بینم مشکل ما هم زیاده خواهی بوده است. اگر در سال 60 با تمام توان از جریان « لیبرال » حمایت می کردیم ، نه جنگ ضد ملی – میهنی ایران و عراق هشت سال طول می کشید که کشورمان را به نابودی بکشاند و نه کارمان به جایی می رسید که پشت افرادی همچون موسوی سنگر بگیریم. از کودتای سال 60 تا کودتای سال 88 بدون اغراق حدود دو هزار از کسانی که سالها با آنها بودم و از هر کدامشان هزاران خاطره تلخ و شیرین دارم ، توسط جانایتکاران حاکم بر ایران پرپر شدند. خودم سالیان جنگیدم حال بعد از سی سال مبارزه با جسمی مجروح ، روحی آرزده از فراق هزاران همرزم و با قلبی سرشار از عشق به ایران و ایرانی ، به این نتیجه رسیدم همه چیز را در یک زمان نمی شود بدست آورد و برای رسیدن به هدف هم باید از تاکتیک های متنوع استفاده کرد. شکاف ها را باید مورد شناسایی قرار داد و از آن بهره گرفت. راه تکامل یک شبه طی نمی شود علی عزیز ! اگر گروههای چپ در سال 60 آنگونه بر بنی صدر نمی تاختند و نابودی « لیبرال و ارتجاع » را یکجا نمی خواستند ، بی تردید امروز مردم نمایندگان خود را خود انتخاب می کردند. نه زندانی بود و نه زندان و زندانبان. نه شورشی بود و نه ضد شورش. و ..... اما افسوس زمان به عقب بر نمی گردد. امروز باید از این فرصت بهره گرفت که فردا دیر است و شاید چنین فرصت طلایی پیش نیاید

-- امرالله ، Jun 20, 2009

امان از دست اين اپوزيسيون بازنشسته ورشکسته به تقصير خارج از کشور که حالا از خواب سی ساله بيدار شده و می خواهد جنبش اصلاح طلبانه جوانان ايران را به نفع خود مصادره کند. ننگ بر شما باد که جز کاشتن نطفه ياس و پراکندن تخم نفرت هيچ خاصيتی نداشتيد و نداريد.

-- هشيار ، Jun 20, 2009

دوستان لطفا در شرایط کنونی هیچ سخنی به میان نیاورید که خلقی را که برای آزادی خون میدهند دلسرد کنید... همین فرصت اعتراض را هم موسوی و هم کروبی برایمان به ارمغان آورده اند اجازه دهید این انقلاب در انقلاب را با مثلا رهبری همینها به سرانجام برسانیم مطمئن باشید تجربه انقلاب اسلامی به ما راه را نشان خواهد داد که چگونه میتوان همین رهبران موقت را هم دور زده و به دموکراسی حداقلی رسید ... ÷س تا آن زمان با کروبی و موسوی دوست هستیم مگر آنکه به بیراهه روند ...آنوقت....

-- باربد ، Jun 20, 2009

اینبار اگه دو دیکتاتور عقب نشینی کنند، کارشون برای همیشه تمومه

-- mohamad ، Jun 20, 2009

ma faghat hamino midonim ke GORG BARADARE SHOGHALE va mola bayad nabod she

-- mahak ، Aug 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)