تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خبر برکناری علی دایی تائید شد

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خبر برکناری علی دایی از سمت سرمربی‌گری تیم ملی را تائید کرد.

آقای کفاشیان امروز یکشنبه به واحد مرکزی خبر گفت که آقای دایی از این سمت کنار گذاشته شده است.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، جایگزین آقای دایی تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد که این تصمیم «در پاسخ به درخواست‌های مردم و به دلیل کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال در انجام وظایف و کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال ایران» اتخاذ شده است.

پیش از این آقای کفاشیان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا حاضر نشده بود که خبر برکناری علی دایی را تائید کند.

با این حال خبرگزاری فارس، مهر، ایسنا و چند وب‌سایت نزدیک به دولت خبر برکناری سرمربی تیم فوتبال ایران را مخابره کرده‌اند.


برکناری علی دایی یک روز پس از آن‌که تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک، نتیجه بازی را به تیم ملی عربستان واگذار کرد، صورت می‌گیرد.

دیدار رفت دو تیم در یاض با نتیجه یک بر یک پایان یافته بود.

با شکست روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران، صعود این تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی دشوار شد.


با این نتیجه، تیم ملی فوتبال عربستان هفت امتیازی شد و به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. تیم ملی فوتبال ایران نیز با شش امتیاز به رده چهارم سقوط کرد.

آقای دایی شب گذشته در واکنش‌ به اعتراض‌های تماشاگرانی که علیه وی شعار می‌دادند گفته بود که از سمت خود استعفا نخواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران روز گذشته از نزدیک این مسابقه را تماشا می‌کرد.
وب‌سایت رجانیوز که نزدیک به دولت نهم است، به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که آقای احمدی‌نژاد از نتایج این دیدار به شدت «عصبانی» شده است.

خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) نیز با تائید خبر برکناری آقای دایی، از احتمال جایگزین شدن محمد مایلی‌کهن به جای وی خبر داده است.

Share

نظرهای خوانندگان

بیشتر شبیه دروغ سیزده می مونه. به خصوص جایگزینی ممد مایلی

-- سعید ، Mar 29, 2009

در خبر آمده است که علی دایی در پاسخ به اعتراض مردم گفته که استعفا نخواهد کرد. عرض می کنم: بدیهی است که وی این جور می گوید زیرا از روز اول هم فقط برای حرف و نظر خودش ارزش قائل بود. حالا مسئولان باید نشان دهند که نظر مردم برایشان مهم است. مگر اینهاهمان مردمی نیستند که شما مسئولان آنان را سرمایه های اصلی می دانند. خب حالا نشان دهید که حرفهایتان تنها شعار و تعارف نیست.

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

آزموده را باز آزمودن خطاست.فراموش نکنیم که محمد مایلی کهن خود در جام ملتهای 96و مقدماتی جام جهانی 98 ناکام ماند.در حال حاضر نلو وینگادا با توجه به شناخت کاملی که از فوتبال ایران دارد مناسب ترین گزینه است.

-- محسن ، Mar 29, 2009

انتخاب مایلی کهن مصداق از چاله به چاهه تیم ملی به مربی بزگ خارجی و با دانش نیاز داره نه به کسانی مثل دایی و قلعه نویی یا مایلی که میخواهند فوتبال را با خرافات دینی اغشته کنند.

-- علی ، Mar 29, 2009

«در پاسخ به درخواست‌های مردم ...» علی دایی کنار گذاشته میشه... خوبه پس این آقایون دست و پا اندر کار بدرخواستهای مردم هم پاسخ میدن و ما خبر نداشتیم!

-- بیژن بابا کوهی ، Mar 29, 2009

بركناري علي دائي هديه نوروزي به مردم ايران

-- احمد ابراهيمي ، Mar 29, 2009

امروز كساني بايد پاسخگو باشند كه از بيرون از فدراسيون قرارداد با كلمنته و پس از آن انتصاب افشين قطبي را وتو كردند و در لحظه هاي آخر علي دايي بي تجربه و بدون مدرك مربيگري را به فدراسيون تحميل كردند. از قضا به استاديوم رفته بودند كه راي هم جمع كنند.

-- شريفيان ، Mar 29, 2009

باز هم نتونستیم انتقام قادسیه رو از سپاه اسلام بگیریم.اعتراف می کنم عقده ی شده ام.

-- علیرضا ، Mar 29, 2009

این سیستم یعنی انتخاب سمت سرمربی‌گری تیم ملی از بازیکنان تیم ملی کار بدی نیست. در آلما ن بازیکنان تیم ملی مثل رودی فولر, بکن باور و یا کلینس مان خیلی هم موفق بودند و یا در فرانسه پلاتینی ووو. در ایران باید کسی سمت سرمربی‌گری تیم ملی انتخاب کرد که هم دوره مربی را گذرانده باشد و هم دیپلمات خوبی باشد. بنظر من تکبر مذهک و کار کودکانه ایست که علی کریمی را دعوت نکردند. با تسبیح و انشا الله که نمیشه مربی موفقی بود. بازهم باید از بازیکنان موفق برای سمت سرمربی‌گری تیم ملی استفاده کرد, ولی نه با باند بازی. ولی یک دفعه شد همه کاره تیم ملی.

در خاتمه این شکست عیدی بزرگی برای بانوان ایران بود که هنوزم اجازه ورود به استادیوم ورزشی را ندارند.
شکست فوتبال دیروز در چهره زیبای احمدی نژاد و صدای و سیما بخوبی منعکس شد.
ایرج رشتی

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

ا جیگر مردم را خون نکنند ایران به جام جهانی صعود نخواهد کرد
تیم ملی فوتبال ایران به عربستان در تهران در برابر 100 هزار تماشاچی بازنده شد .
علی دائی بی شک بازیکن بزرگی بود و برای فوتبال ایران و شهرت ان زحمت زیادی کشیده است که ولی وی نه تنها مربی خوبی نبود که اصلا مربی خوبی نبود . وی که داماد آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر ایران در امارات هست بدلیل علاقه اقازاده ها به این امر انتخاب شده بود .
این در حالی بود که در کنار وی یکی از بزرگترین مربی های دنیا ، روی نیمکت شاگرد وی شده بود د رحالی که باوجود مربی آلمانی که از نظر فنی برتر از دائی بود کار اشتباهی بود البته این کارها در کشور ما مرسوم هست و دست از سر مردم هم بر نمی دارد.

احمدی نژاد و لو رفتن ارتباط با امام زمان

واما پیامدهای مثبت این شکست حضور احمدی نژاد در استادیوم بود . وی در سالن کشتی هم که رفته بود تیم ایران بدجوری شکست خورد. این شاید تلنگری باشد به این اقای خوش خیال که فکر می کنه با امام زمان در ارتباط هست و نفوذ معنوی داردو باید به احمدی نژاد گفت برای فضا فرستادن ماهواره امید ، قبل از هر چیز به دانشمدان ایرانی بود بعد هم پول کلان و بعدش هم اراده سیاسی که پشت آن بودو بعد هم توکل به خداو والا با صلوات فرستادن که نمی شه ماهواره فرستاد به هوا
یعنی اگر از فرصت استفاده نکنی و گل نزنی گل می خوری ، تازه یک گل عربستان را هم داور قبول نکرد.


علی وعمرهیچ کدام بندگان خدا ، فوتبالیست نبودند .
از سوی دیگر جمعیت به شدت یا علی می گفت منظورم حضرت علی ( ع) بود این در حالی هست که سعودی ها وهابی هستند و اصولا به هیچ کسی بغیر از حضرت محمد باور ندارند. البته از دیدگاه خودشان . خوب از این جماعت باید پرسید خوب وقتی تیم باخت علی که کاری نکرد یعنی ایا عمر آنها کار برای عربستان انجام دادو
در عربستان تعطیلی ملی انجام شد وهمه به جشن و شادی پرداختند که البته حق طبیعی هر ملتی هست
باید اصول فنی ، تکنیکی ورزش را یادگرفت و به خدا و پیغمبر از نظر روحی تکیه کرد نه اینکه اول دعا کنبم و مربی که بلد نیست در مقابل تعویض عربستان ، باجابجائی مهره هایش ، بازی برده را برنده شود ،را به سرمربی گری بگذاریم.


اینقدر ورزش را با اعتقادات و باورهای مذهبی مردم قاطی نکنید
اگر رسول خدا زنده بود بی شک در مورد بسیاری از ورزشها ی امروز دنیا اطلاع فنی نداشت و از مشاوران ورزشی برای اظهار نظر استفاده می کرد.
اینقدر پای انبیار ا به ورزشگاه ها بازنکنید بجای آن خانمهار ا اجازه بدهید که به ورزشگاه بروند . نه قران خدا غلط می شود و نه سنت رسول خدا ،

-- سعیدسلطانپور ، Mar 29, 2009

مایلی کهن که از دایی بدتره... مگه همین مایلی کهن نبود که در بازی های مقدماتی جام جهانی ۸۸ از کتک و فحش برای تمرین دادن اعضای تیم ملی استفاده می کرد؟ مایلی کهن رو بخاطر ناتوانیش تو گرفتن نتیجه و رفتار توهین آمیزش برکنار کردن، البته ایشون از رفقای شفیق رییس جمهور هستند.

-- سینا ب ، Mar 29, 2009

واقعا بد شد ما که هی از شیعه بودن مان حق می گویم و وهابیت را بد می گویم لا اقل در این مسابقه هم نتوانستیم ببریم والی بر این که در مذهب هم...

-- علی ، Mar 29, 2009

به نظرم حتی اطلاعیه داده شده مسخره است. به در خواست مردم!!!معلومه آقایان هیچ کارشون کارشناسی نیست فقط پوپولیستی عمل می کنند.درسته دایی خوب کار نکرد ولی برکناری باید با نظر کارشناس باشه!!تازه الان به چه درد میخوره برکناری.از اول باید انتخاب بهتری انجام می شد.فکر کنم انتخابات نزدیکه آخه.انتخابش سیاسی بود برکناریشم سیاسی

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

به هرحال تو این شرایط برکناری علی دایی 1 اشتباه دیگه هستش که هیچ منفعتی در این برحه زمانی نداره

-- ارسلان ، Mar 29, 2009

نوش‌دارو نزديك مرگ سهراب!!!!!

-- حامد ، Mar 29, 2009

ظاهرا تمامي بيماري فوتبال ايران مربوط به علي دايي است و ما در فوتبال هيچ مشكلي نداريم واقعا چنين است !!!!!!! متاسفم

-- ب - ر ، Mar 29, 2009

این تبمی که ما دیدیم اگه بره جام جهانی آبرو ریزیش بیشتر یکی نیست بگه اقای دایی شما چه جور تاکتیکی برای تیم پیاده کردی که بازیکنات به جای دوندگی تو زمین پیاده روی میکنن . دعوت نکردن علی کریمی به تیم ملی خودش یه جور دشمنی همه اینو خوب میدونن که حضور حتی نا آماده آقای علی کریمی در زمین بازی مساویست با مشغول کردن 2 یا 3 بازیکن حریف و به عقیده من تیم ملی ایران بدون کریمی مثل تیم فرانسه بدون زیدان . و در آخر بر کناری علی دایی رو مثبت ارزیابی میکنم .
محمد

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

انتخاب دايي از ابتدا اشتباه بود و از آن اشتباه تر انتخاب مايلي كهن و قلعه نويي است. در ايران بيشتر از همه رسانه‌ها مقصرند كه جرات انتقاد ندارند. حالا هم بهترين گزينه به نظر من قطبي است كه در اين مدت كوتاه با شناختي كه از فوتبال ايران دارد مي‌تواند تيم را به جام جهاني ببرد. مربي خارجي تا بيايد آشنا شود كار از كار گذشته است. بهترين امتياز قطبي اقبال عموم مردم به وي است، چيزي كه دايي از آن كاملا بي بهره است.

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

«در پاسخ به درخواست‌های مردم ...»آقای علی آبادی و کفاشیان و بقیه کار به کاردان بسپارند و بیش از این فداکاری نکنند. هر کدام چندین کار دیگر هم دارند.

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

نیاز به یک مربی بزرگ خارجی است نه افشین قطبی یا مایلی و...

-- صادق ، Mar 29, 2009

برکناری علی دایی در این موقعیت هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. این کار تنها یک رفع مسولیت از طرف کسانیست که از اول دایی را برای این کار انتخاب کردند. این افراد باید همگی از کار کنار شوند.

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

ووووووووووووووووووووووووواااااااااااااااااااااااااای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی / آخر عاقبت لج بازی و قد بودن مربی ما . گند زدن به فوتبال ایران و آبروی ما یارانیان که ار عربها ببازیم . آخه مرد حسابی میرفتی دنبال تجارتت

-- feri ، Mar 29, 2009

علی دایی به علت غلدر بازی و از خود متشکری بودنش (دعوت نکردن علی کریمی / نیامدن کریم باقری و .... ) مردم از او راضی نبودند چون فکر میکنند که ایشون بهترین ! جذاب ترین ! و عالی ترین مربی است ولی این طور نیست ......... !

-- علیرضا ، Mar 29, 2009

ارزش احساسات ملی مردم خیلی بالاتراز غروروخودخواهیست برکناری دایی را تبریک عرض میکنم

-- اسی ، Mar 29, 2009

مردم سی ساله که می گن این رژیم باید عوض شه! کاش دائی مربی بمونه اما به این یکی درخواست مردم پاسخ مثبت بدن! قبول؟

-- امیر ارسلان ، Mar 29, 2009

اگربهترين مربي فوتبال هم جانشين دايي شودايران شانسي براي صعودبه جام جهاني نخواهدداشت ديگركارازكارگذشته

-- مهدي فرهمند ، Mar 29, 2009

به نظراخراج علی دایی دیر صورت گرفت مقصر این افتضاح شخص کفاشیان هست. اقای دایی فکر میکنه تیم ملی ارث باباشه. بهترین گزینه ایرانی اقای قطبی و گزینه خارجی اقای مصطفی دینزلی هستش. به نظرم دیگه باید فاتحه جام جهانی رو خوند. اقای دایی باید برقصه!

-- shahramgold10@yahoo.com ، Mar 29, 2009

بهتره قبل از هر اقدام دیگه ای آقایون کفاشیان و علی آبادی استفا بدن! نگاهی به بقیه ی زمینه های ورزشی در کنار فوتبال فقط این فکر رو به ذهن هر کسی میاره!!!!

-- pari ، Mar 29, 2009

تیم ملی به ادم مغروری مثل علی دایی احتیاجی ندارد اقای دایی تیم ملی جای تجربه اندوزی و انتقام شخصی از بزرگان فوتبال مانند علی کریمی نیست

-- سجاد عسگری ، Mar 29, 2009

كفاشيان: علي دايي بركنار شد

مسعود شصتچي: به به...به به

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

آقا از این پس سعی کنید احمدی نژاد را ورزشگاه راه ندهید.تجریبه نشان داده وقتی اون توورزشگاه بوده ما باختیم.باورنمیکنید به حافظه تون مراجعه کنید

-- مهتاب ، Mar 29, 2009

فدراسیون فوتبال با برکناری دایی فقط میخواست فشار را از روی خود بردارد.

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

به نظر من علی دایی از همه لحاظ خوب بود به غیر از مربیگری. و علی دایی مقصر نیست اون کسی مقصره که علی دایی رو آورد. فکر میکنم اگه دایی رو سرپرست میکردن و یه سر مربی خوب داخلی یا خارجی رو برای تیم ملی می آوردن وضعیت تیم الان این نبود
به نظر من بهترین گزینه هدایت تیم ملی در شرایط حاضر یا قطبیه یا دنیزلی
بهترین کار دایی این بود که از نظر انضباطی تیم رو درست کرد و به امثال کریمی و نیکبخت و... رو نداد.
هر مربی دیگه ای بیارن حریف این بازیکن ها نمیشه شاید به صورت مقطعی نتیجه بگیرند ولی باز همین آش و همین کاسست.

-- فرهاد ، Mar 29, 2009

کفاشیان هم باید بعنوان مقصر شماره یک برکنار شود .... ای علی دایی لجباز... سلام بر افشین امپراطور

-- ایلیا ، Mar 29, 2009

عوامل شرمندگی در مقابل ملت ونظام برای باخت فوتبال ما به سعودی ها عبارت است از:
1- آقای علی آبادی- که با بی اطلاعی وناآگاهی وبی تناسبی وعدم شناخت مناسبات جهان ورزش ،بدون سوابق روشن ورزشی و یا موفقیت های عملی در ورزش، با تصمیم های سردستی( گوتره ای )و دستوری برای فدراسیون ها ، درنبود بررسی های شفاف وتحلیل مشخصِ مسائل ورزشی ،( که خواسته وتحمیل تربیت بدنی به رسانه ها بود)باعدم تحمل نقد های کارشناسان در رسانه ها ودخالت دادن منافع جناحی در تعیین رؤسای فدراسیون ها به امروز رسید.
2- آقای کفاشان - که در کمال بی صداقتی بامردم فوتبال دوست ایران و پذیرش دیکته ء ریاکاری،و انتقال آن به علی دایی با آلت دست قرار دادن او (بدون درنظر گرفتن تعلق سوابق درخشان علی دایی به تاریخچه ی ورزش ایران ) ونهایتا"بی اعتنایی به خواسته های مردم و آبروی ورزش ما؛بااحتمال شرایط امروزبا برکناری دایی همه ی تقصیرها را به گردن او انداختند .
3 - علی دایی- نا آگاهانه یا آگاهانه تن به اسارت (خود خواسته) در زدوبند های مافیایی پشت پرده فدراسیون داده ،ودرغرور وتکبر وخودپسندی وجاه طلبی،با محافظه کاری و کینه توزی (در نمونه کریمی )و تسویه حساب های کهنه وشخصی شرمنده ملت ونظام ایران شد.
کرمانشاه ماشالا عمادی

-- ماشالا عمادی ، Mar 29, 2009

فوتبال ايران جند مشكل اساسي دارد كه با حل نشدن آنها ما به هيج جايي نمي رسيم:
١‏. فوتبال و كلا ورزش ايران با سياست و دين و مذهب و مليت و غيره قاطي شده كه بايد جدا شود
‏٢. فوتبال ايران دولتي است و هيج تيم باشكاهي خصوصي در آن وجود ندارد و هيج رقابتي براي ترقي در آن نمي بينيم
‏٣. كلا ما ايراني ها عادت داريم كه كار را به كار ندان بسباريم و مديران و مسولان نالايق زيادي در ورزش ايران وجود دارد

-- حميد ، Mar 29, 2009

باسلام
البته شکست ازتیم نه چندان خوب عربستان خبربدی درروزهای تعطیلات عیدبودواثرنامناسبی رادربرداشت .باخت در مسابقات فوتبال امری طبیعی است وحتما نبایدانتظارپیروزی راداشت ولی کارشناسان اینطور باختن راقبول نداشته ووضعیت تیم ایران رابهترازاین وضعیت می دانند.شایداین مسئله هشداری درجهت موفقیت های بعدی ماباشد.
انشاءا...

-- میراحمدی ، Mar 29, 2009

عجب شکست تلخی نبایدمایوس شدوامیدواری رادراردوی تیم بالابرد

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

خوشحالم و تبريك ميگم به خصوص به اقاي فردوسي پور!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Mar 29, 2009

از بس برنامه های فدراسیون دقیقه که ما هر 4 سال موقع جام جهانی که میشه دور از جون شما به گه خوردن میفتیم من که چشم اب نمیخوره فوتبال ایران چیزی بشه

-- نیما ، Mar 29, 2009

سلام از اين تصميم بسيار خوشحال شدم چون دايي به غير از نظر خودش به نظر كس ديگه اي توجه نمي كرد خيلي وقت پيش بايد ايشون عوض مي شدن نه الان:اگه الان زيدان هم بياد كاري نمي تونه بكنه خود كرده را تدبير نيست

-- هادي ، Mar 29, 2009

لفلكي افشين خان قطبي !! الان معلوم ميشه كه تصميمهاي چكشي چقدر ميتونه باعث عقب موندگي بشه !!

-- محمد درخشان ، Mar 29, 2009

دیگر مربیان به قول معروف، بنام سابق در حقیقت بهتر از دایی بدشانس نبوده.این را گذشت زمان نشان خواهد داد.دایی هم قربانی شد.دایی ،قطبی، قلعه نوعی و...چنانکه در تیم پیروزی هم دیدیم با قطبی چه کردند!!!؟؟؟

-- بدون نام ، Mar 30, 2009

بد

-- آرمان ، Mar 30, 2009

فوتبال ريشه اي و علمي دنبال كنيم نتيجه با گذشت زمان خود به خود بدست مي ايد

-- بدون نام ، Mar 30, 2009

مشكل فوتبال ايران ريشه اي و بنيادي است. دايي فقط اين وسط بخاطر حماقتش در قبول مربي گري تيم قرباني شد والا انتصاب آدمي مثل مايلي كهن كه فاجعه اي بيش نيست و دردي رو دوا نميكنه.
اگر مقصود احترام به راي مردمه اول از همه بايد رييس و نايب رييس فدراسيون فوتبال بركنار شده و يك تيم قوي در فدراسيون جايگزين شود.

-- كيوان ، Mar 30, 2009

جنگ روانی مذهبی ما نتیجه معکوس داد.واقعا با یا علی مدد گفتن و نصب پلاکاردش جز شرمندگی چی نصیبمون شد؟

-- کاله ، Mar 30, 2009

تنها كسي كه مي توانست تيم ملي فوتبال ايران را نجات دهد علي دائي بود . اگر او نتوانست پس هيچ كس ديگري هم نميتواند .

-- موميائي ، Mar 30, 2009

ما هميشه با تيم هاي فوتبال كشورهاي عربي بد بازي مي كنيم .تيم هاي عربي به خصوص عربستان استاد جنگهاي رواني هستند وهميشه در برابر ايران با انگيزه بازي مي كنند.اميدورام مربي جديد تيم ملي قبل از هر چيزي جرات و جسارت وفعل خواستن را به تيم ملي بياموزد.در ديدار با عربستان اگه علي كريمي هم بود نتيجه همان چيزي بود كه متاسفانه شكست ما بود.

-- امير ، Mar 30, 2009

به نظر میاد هیچ کسی دوست نداره ایران صعود کنه :از یه طرف مایلی کهن بیاد وضعیت بدتر بشه چون ایشون دسته کمی از علی نداره بلکه بدتره.از طرف دیگه فکر کنم اسرایل تو گروهش صدره و صعود کنه و شاید نخوان ایران صعود کنه.بنظرم ایران صعود نمیکنه.مطمن باشین

-- ارمین ، Mar 30, 2009

ما كه مونديم كي راست مي گه كي دروغ بركنار نه بركنار نه بركنار نه !!!

-- ستايش ، Mar 30, 2009

غرور آقای دائی واقعا بلای جان تیم ملی است نفوذ این آقا را در تیم های ملی کم بشه همه چیز خوب پیش میره/

-- بدون نام ، Mar 30, 2009

من واقعا متاسفم.با اينكه آقاي دايي رو دوست دارم اما از بركناريش خوشحال شدم چون واقعا احساسات مردم بدجور جريحه دار شد.

-- محسن ، Mar 30, 2009

من شخصاٌ آقای دائی را مقصر نمی دانم، وی فوتنالیست خوبیست ولی تجربه زیادی درمربیگری ندارد.این را همه میدانستندلذا کسانی که ایشان را انتخاب کردند مقصرهستند. در مورد جانشین های احتمالی هم ، هرسه گزینه را لایق ودارای صلاحیت میدانم.باید ملاکهای انسانیت وجوانمردی، تخصص،تعهدومحبوبیت ، همگی مد نظر قرارگیرد.حداقل دراین خصوص شخصاٌ شاهد انسانیت ومردانگی آقای مایلهی کهن بوده ام، روزی که در غروب سردهشتم بهمن ماه 78 درحالیکه موتور اتومبیلم در وسط اتوبان کرج سوخته بودوبا لباس نچندان مناسب برای هوای سرد،درکناراتوبان مانده بودم وهیچ بنی بشری به کمکم نمی آمدند، آقای مایلهی کهن از آنجا عبور میکردند، توقف نموده ومرا به مقصدم رساندند.این موضوع را هیچوقت فراموش نمی کنم. ضمن اینکه سایر آقایان، قلعه نوعی وقطبی را ازصمیم قلب دوست دارم واعتراف می کنم که جزو کسانی هستم که طرف دارهردوتیم استقلال وپیروزی هستم .استقلال را بخاطر آقای قلعه نوعی وپرسپولیس را بخاطر همشهریم آقای باقری دوست دارم.آرزویم موفقیت تیم ملی کشورمان درراه حضوردرجام جهانی است.

-- ایوب ، Mar 30, 2009

باسلام.به نظر من انتخاب علی دایی بعنوان مربی تیم ملی از ابتدا اشتباه بوده بقول معروف جلوی ضرر هر وقت بگیری استفاده است .امیدوارم مسئولین در انتخاب مربی بعدی بدون کارشناسی عمل نکرده وتحت تاثیر فشار سیاسی قرار نگیرند .بهترین گزینه در حال حاضر آقای قطبی است یا یک مربی باتجربه خارجی است

-- اکبرنیا گیلان ، Mar 30, 2009

1-چطور آقای رئیس جمهور بعد ار اینکه همه می دانستیم ایران خیلی خوب بازی میکند وترد استادیوم شد
2-ایشن چند هفته پیش هم زمانی که برد تیم ملی کشتی در تهران تقریبا مسجل بود وارد ورزشگاه شدند.
3-چطور علی کریمی قبلا گفتند این فدراسیون ضعیفترین ....بوده چرا محروم شدند
4-همه نوشتند که قطبی که چره جذاب سال بود سرمربی تیم ملی شده و دایی گفت هرکه رابطه بهتر دارد....

آیا نباید بهم یاد بدهیم که وقتی کاری را خوب بلد نیستسم استعفا بدهیم حال چه رئیس جمهور چه رئیس فدراسیون و چه سرمربی تیم ملی

-- hpmpir ، Mar 30, 2009

بزرگ ترین مشکل دایی غرور بیش از حدش بود.
در چنین شرایطی امید چندانی به صعود نداریم اما شاید افشین امپراطور بتواند کاری کند.

-- اشکان ش ، Mar 30, 2009

علی دائی بازیکن بزرگی است اگر داخل زمین بود صد درصد گول میزد این شیر اردبیل بیاید خدمات ایشان به فوتبال کشور از یاد نبریم

-- محمدکریمی ، Mar 30, 2009

فقط مصطفی دنیزلی

-- بدون نام ، Mar 30, 2009

بیچاره ما که با کوله باری از خوابهای خوش در راهیم.....
چیزی نشده که اینهمه شلوغش میکنید! فقط مقادیری آبروی فوتبال ملی رفته و غرور یک ملت زخم برداشته،اینهم که چیز تازه ای نیست... به قول پروین اعتصامی : این گرگ سالهاست که با گله آشناست.....

-- مهرداد ، Mar 30, 2009

ناگفته ای از پشت پرده انتخاب علی دایی بعنوان سرمربی تیم ملی توسط احمدی نژاد!!!...http://www.cloob.com/club/post/show/clubid/818/topicid/1845429

-- آرش ، Mar 30, 2009

مايلي كهن كزينه بسيار خوبي است

-- ابوذر ، Mar 30, 2009

مايلي كهن كزينه بسيار خوبي است راستي عجب قدمي داره
از مازندران شهر ساري

-- ابوذر ناعي ، Mar 30, 2009

این است دعوت نکردن علی کریمی به تیم ملی وقتی نیکبخت و رحمان رضایی و علی کریمی که خیلی اماده هستند به تیم ملی دعوت نمی شوند و اقای دایی لجبازی می کنند باید این طور بشود یادتان باشد پرسپولیس در عربستان با بازی این بازیکنان بود که الشباب را 90 دقیقه تحت فشار داشت. .......به امید صعود به جام جهانی

-- حسین ، Mar 30, 2009

چرا دوباره اشتباه هم مایلی کهن هم قلعه نویی هیچکدوم جواب ندادند،الان وقت آزمون و خطا نیست آقایون رئیسا.

-- بدون نام ، Mar 30, 2009

پشت پرده تکان دهنده از انتخاب علی دایی توسط احمدی نژاد !!!
---------------------------------------------------------

مقصر اصلی باخت تیم ملی شخص - احمدی نژاد - است. نه بخاطر اینکه اینروزها همه جا

بین مردم صحبت نحسی و بدقدمی احمدی نژاد است وحتی در اس ام اس ها به - محمود13 -

معروف شده است...نه ؛

نه به این دلیل ؛ بلکه به این علت که علی دایی بطور غیر مستقیم توسط احمدی نژاد انتخاب ودستور

معرفی وی بعنوان سرمربی تیم ملی بطور مستقیم توسط وی داده شد.( برخلاف نظرهمه کارشناسان ) .

نحوه انتخاب او به این صورت بوده است که در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ابتدا به پیشنهاد اکثریت کارشناسان ومربیان فوتبال - افشین قطبی -بعنوان گزینه برتر به فدراسیون معرفی می گردد و علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی( که خود وی نیز هیچ تجربه ورزشی در طول زندگیش نداشته وصرفا بدیلی اینکه معاون عمرانی شهرداری در زمان مدیریت احمدی نژاد بود ه به این سمت انتخاب شده است !)نیز با این پیشنهاد موافقت می کند وشخصا با افشین قطبی تماس گرفته وموضوع را با وی در میان می گذارد وموافقت وی نیز جلب می شود و قرار گذاشته می شود 24 ساعت بعد افشین قطبی رسما بعنوان سرمربی تیم ملی فوتبال معرفی شود.

اما در این حین - مهرداد بذرپاش ( مدیر عامل باشگاه سایپا ) _ که علی دایی آن زمان مربی تیم فوتبال آن بود - از ماجرا مطلع شده و با احمدی نژاد تماس گرفته و مصرانه می خواهد که دایی را سرمربی تیم ملی نماید؛ واز آنجا که مهرداد بذر پاش به دلایلی که در زیر می آید بسیار برای احمدی
نژاد عزیز است وی شبانه به علی آبادی دستور می دهد که علی دایی بعنوان سرمربی تیم ملی

اعلام گردد( که حتی این موضوع برای خود دایی هم غیر منتظره بوده است !).

اما مهرداد بذر پاش کیست؟

وی متولد 1358 است و فرزند خوانده احمدی نژاد وداماد علی احمدی (وزیر آموزش وپرورش _ که خود وی نیز باجناق احمدی نژاد است - یکی از دهها انتصاب فامیلی وی)! . وی در سال 77 با سهمیه شهدا وارد دانشگاه شریف شد .و ی در دوران دانشجویی ریس بسیج دانشجویی دانشگاه بوده و نقش عمده ای را در سرکوب دانشجویان دگر اندیش به عهده داشته است . نهایتا وی پس از 6 سال با معدل کمتر از 12 موفق به اخذ لیسانس شده وفارغ التحصیل گردید. وی پس از روی کار آمدن احمدی نژاد پله های ترقی را به سرعت نور طی کرده و یک شبه ره صد ساله را پیمود!

وبالاخره در سن 28 سالگی مهرداد بذرپاش به سمت مدیر عامل وریس هیات مدیره کارخانه سایپا (دومین کارخانه بزرگ تولید کننده خودرو کشور) منصوب شد ! که این امر موجب حیرت و اعتراض اکثر متخصصان صنایع گردید.

و نتیجه نهایی اینکه در کشوری که همه چیز از جمله اقتصاد و ورزش و... هم سیاسی می شود؛ آیا

می توان سرنوشتی بهتر از این برای فوتبال کشور انتظار داشت ؟

-- یلدا ، Mar 30, 2009

خدا را شکر علی دایی رفت حالا ببینیم نوبت کی هست دوباره قربانی بشه علی کریمی خوذتان را بیارید بازی ببینیم چه گلی به سرتانخواهد زد انگبس یا فرانسه را در جام جهانی خواهد برد؟خودتان را گول نزنید فکر اساسی کنید

-- سودابه عطای ، Mar 30, 2009

می خواستم نظرم را بدهم اما نمی دانم از کدام یک از واقعیت ها باید گفت، شکست ما را بفکر فرو می برد و افرادی وقایعی را خواهند گفت ، شاید این گفتنها و این بفکر فرو رفتنها زمانی کارساز شود و در اصل کشورمان رو به پیشرفتهای سریعتری نماید خدا کند آن روز خیلی دیر نباشد.... نمی دانم ریشه این ناکامی ها نه فقط در فوتبال در چیست لعنت بر ارسطو که به اسکندر آموخت باید افراد نا کارامد را در بالا و افراد کاردان را زیر دست قرار دهی و به این ترتیب ایران چنین خواهد شد .
ای کاش کارامدن روزی بر سر کار باشند
ای کاش روزی خائنین در هر لباس و عقیده و مرامی هستند رسوا شوند
پیروزی تیم ملت ایران، آن روز است
وگرنه نباید به خاطر یک تیم ورزشی جو گیر شد و فکر کنیم که همه ناموس و غیرت و ... در گرو یکسری ورزشکار شورتی پا به توپ می باشد .
همه ما جو گیر شده ایم و در این فضا دست و پا می زنیم و به همه چیز می خواهیم چنگ زنیم ، مذهب ، دین ، سیاست و ...
فکر می کنیم اگر در فوتبال شکست خوردیم پس در مذهب شکست خورده ایم ، انتقام جنگ قادسیه را نگرفته ایم ، اصلا دین مان ناکارامد است و اصلا بدبختیم و ...
خیر ! مهم این است که ورای این ناکامی ها ،
دانشی کسب می شود و باید بفهمی اگر تحلیل درستی نکنیم درست تحلیل می رویم واگر
مسائل را از یکدیگر خوب جدا نکنیم ، مسائل ما را خوب جدا خواهد کرد

-- حسن ، Mar 30, 2009

به نظر من علی دایی باید ده سال دیگر مربی تیم ملی میشد مربی که قدر بازیکن بزرگی همچون علی کریمی رانداند به درد تیم ملی نمیخورد بازیکنی که هر لهظه ممکن بود نتیچه را عوض کند حیف افشین قطبی ....

-- مرتضی .م ، Mar 30, 2009

بنظر من انتخاب علی دایی از اول اشتباه بود .دایی اسطوره فوتبال ایرانه قبول ولی در زمان بازیگری .این چه ربطی به مربیگری داره ؟ مسولین ما بقول آقای صفایی فراهانی یکی از سرمایه های فوتبال مارو با انتخاب در زمان نادرست سوزوندن.دایی بهترین گلزن بود ولی در مربیگری تجربه لازمو نداشت .ایشون با روحیات خاص لجبازی و یکدندگی بیش از حد بازیکنانی نظیر علی کریمی یا ایمان مبعلی ومهرزاد معدنچی رو نابود کرد تا فقط بگه حرف حرف منه .همگان میدونن که اختلاف دایی و کریمی از زمان جام جهانی 2006 بود باور کنید اگه کریمی بازیکن فیکس بارسلونا هم بود بازم این آقا یک بهانه پیدا میکرد خطش بزنه چون هنوز خام هست تیم ملی جای اعمال سلایق شخصی نیست .ایشون بهیچ وجه انتقاد پذیر نبود و بیش از حد در مربیگری ترسو بود .ایران تمام بازیهاش رو تو زمان این آقا یا مساوی کرد یا با اختلاف یک گل برد بعد هم هرکسی حرفی زد با تند ترین ادبیات کوبیدش .ایشون حالا حالا ها باید مربیگری میکرد تا تجربه کسب کنه نه اینکه یکشبه بقول خودش با خدا لابی کنه بشه سرمربی تیم ملی. ما قدر سرمایه هامونو نمیدونیم وگرنه دایی با هدایت صحیح میتونست بکن باور ایران بشه نه سوهان اعصاب ملت !!

-- علی ، Mar 30, 2009

حيف شد ميخواستيم قهرمان جهان بشيم عربستان نذاشت حيف فقط فوتبالمون با دنيا مسابقه ميده و مقايسه ميشه و مردم نتيجه اش رو ميفهمند تو بقيه زمينه ها مثل صنعت ، سواد،رفتارهاي جمعي،بهداشت،رانندگي،امنيت اجتماعي،درمان؛ و ..........
اگه مسابقه بديم قطعا اول ميشيم منتهي بعد از بورگينافاسو

-- محسن ، Mar 31, 2009

بابا خانه از پای بست ویران است . خواجه هم فکر تعمیر سر در تیم ملی. در چنین مواقعی باید خود علی آبادی به پایین یا به بالا را عوض کرد

-- بدون نام ، Mar 31, 2009

نظرهمه محترم علي دايي کسي است که نام ايران را در جهان فوتبال مطرح کرد نبايد به چنين اسطوره اي توهين شود و دعوت نشدن علي کريمي هم به حق بود چراکه اون ارزش مليت را زيز پا گذاشت عوض کردن مربي هم مشکلي را حل نمي کند اون هم مايلي کهن که يکبار پيش ريس جمهور رفت مربي سايپا شد حالا هم به دستور ريس جمهور ميخواد مربي تيم ملي شود

-- بدون نام ، Mar 31, 2009

به نظر اینجانب ریشه مشکل رو بایستی جای دیگری جست و تقصیر گردن فقط یک نفر انداختن، چیزی جز پاک کردن صورت مسئله نیست. به نظر شما آیا این منطقیه که از همون ابتدای حضور آقای دایی در سمت مربیگری تیم ملی ، هیچ حمایتی از جانب رسانه های دیداری و شنیداری از شهریار فوتبال ایران و آقای گل جهان و یکی از بزرگترین افتخارات کشورمون بعمل نیومد؟ آیا این سزاواره که علی دایی با این همه اعتبار بین المللی برکنار بشه و جاش این گزینه های عموما مشکل دار بعنوان شانس مربیگری تیم ملی مطرح بشن؟ آیا به همین راحتی میشه همه خاطرات خوب سالهای اخیر فوتبال رو که علی دایی در اونها و در شادی مردم سهیم بود، از یادها زدود؟ بهتره یک مقایسه ای بین وضعیت تیم ملی در حال حاظر با وضعیت تیم آلمان در اوایل حضور کلینزمن انجام بدین تا تفاوتها بهتر آشکار بشن. حالا خودتون قضاوت کنید. آیا اسطوره کشی به نفع فوتبال ما است؟

-- آرش روغنی ، Mar 31, 2009

تیم ملی را بدهید به مهران مدیری
ببینید تو سیکاد چقدر خوب داره کار میکنه

-- آرش ، Mar 31, 2009

نميدونم چي بگم .هموطنان عزيز ودلسوزم يابهتر بگم دلسوخته ام تقريبا درددلهايم را بيان نمودند.دايي مرد بزرگ وزحمت كشي است ولي تجربه كافي را براي هدايت تيم ملي ندارد.آقاي رئيس جمهور تاچنين تصميماتي بدون كارشناسي درست خودسرانه بادوست بازي ميگيرند بايد فكر اين را هم بكنند روزي جلو يكصد هرار نفر آبرويش را مي برند.آقاي رئيس جمهور تورا بخدا لااقل با آبروي ملت بازي نكنيد اين هم مثل برنامه هاي ديگرتان است .كشور را نابود نموديد به ريش اقتصادانان خنديديد.ديديد چه فاجعه اي شده خودتان هم مانند دايي ها قرباني ميشويد شما مرد بزرگي هستيد ودلسوز ولي از روي خوش قلبي ونيت خيري كه داريد خوش باوريد وازهمين نقطه پا مي خوريد.آقا تو اين لحظه پول خرج تيم ملي نكنيد.با كمك مربي خوبي كه داره بروند بقيه بازياهايشان را بكنند باميد خدا پيروز ميشوند انشاالله.
به آقايان قطبي ومايلي كهن وديگر هم وطن هم توصيه ميكنم اگرم پيشنهادي شد بخاطر ملت شريف ايران نپذيريد.انشالله تجربه بشه براي جام بعدي .

-- محمود ، Mar 31, 2009

ترکیب تروسیه و قطبی بعنوان سرمربی و مربی
جواب میده

-- مملی ، Mar 31, 2009

چرا بعد ازگل ايران پرچم علي ولي الله ازطريق تلوزيون به نمايش درآمد با اين كارها چه چيزي را در عرصه ورزش ميخواهيم ثابت كنيم ؟ آيا برزيلي كه تيم اول دنياست پيوسته چشم براه دعاي مردم واستمداد ازائمه است ؟ يا پيوسته در انديشه خلق تاكتيكهاي جديد . تا زمانيكه دنبال اين خرافات هستيم نتيجه اي بهتر نمي گيريم . تازمانيكه دنبال ابوالفضل وحسين و علي براي كسب هرگونه نتيجه ورزشي وغير ورزشي هستيم وخيال ميكنيم ما به حق وتمام دنيا ناحق هستند ، بهشت فقط براي ايرانيان است وجهنم براي ديگران . هنر نزد ايرانيان است وديگران همه بي هنر ، علم اگر در ثريا باشد ايرانيان به آن ميرسند نه كسان ديگر، پيوسته درجهل مركب خواهيم ماند ، چندسال پيش مدعي بوديم آسيا كه هيچ جهان براي فوتبال ايران كوچك است الان دركشور خودمان با صد هزارتماشاگر ازعربهاشكست مي خوريم ، خداوند بينش باز وديدي وسيع نصيب همه ما بگرداند

-- احمد ، Apr 1, 2009

لعنت بر قدرنشناسهای آدم فروش
آیا ایران تاکنون چنین سرمربی شجاع وآگاه وتوانا به خود دیده است .
خدایا علی دایی باید برکنار شود ومایلی کهن که هیچ چیزی برای گفتن در دنیای فوتبال ندارد جایگزین او شود ومیوه زحمات دایی را بدون زحمت بخورد .
چه آهی از رفتن دایی به کشیم وچه شیونی از آمدن مایلی کهن سر دهیم .
... خدا از همه چیز آگاه است وفتنه فتنه گران را به خود آنها برمی گرداند ...

-- سحر ، Apr 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)