تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کمپین یک میلیون امضا برنده جایزه مجوریتی

کمپین یک میلیون امضا برنده «جایزه سراسری حقوق زنان» بنیاد فمینیستی مجوریتی شد.

وب‌سایت تغییر برای برابری امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر نوشت که این بنیاد هر ساله جایزه سراسری حقوق زنان را به تعدادی از فعالان برجسته این حوزه اهدا می‌کند.

بنابر اعلام این وب‌سایت، جایزه مذکور در سال ۲۰۰۹ به خاطر فعالیت‌های مبتکرانه کمپین یک میلیون امضا برای پایان دادن به قوانین تبعیض‌آمیز نسبت به زنان در ایران، به این کمپین تعلق گرفته است.

شیرین عبادی از ایران، سیما سمر از افغانستان، ینار محمد از عراق و ریگوبرتا منچو تام از گواتمالا از دیگر برندگان جایزه این بنیاد در سال‌های گذشته هستند.

این جایزه که تنها جنبه معنوی دارد به منظور پاسداشت فعالیت‌های حقوق بشری و صلح‌طلبانه النور روزولت، به نام وی نام‌گذاری شده است.

جایزه مذکور به خاطر فعالیت‌های مبتکرانه کمپین یک میلیون امضا برای پایان دادن به قوانین تبعیض‌آمیز نسبت به زنان در ایران، به این کمپین تعلق گرفته است

بنیاد فمینیستی مجوریتی، سازمان غیر دولتی زنان است که در سال ۱۹۸۷ توسط خانم النور اسمیل، فعال حقوق زنان در آمریکا، بنیان گذارده شد است.

این بنیاد، در حال حاضر بزرگ‌ترین سازمان (غیر دولتی) تحقیقی- عملی فمینیستی در زمینه برابری جنسیتی، سلامت و حقوق زاد و ولد و خشونت‌زدائی در این کشور به شمار می‌رود.

این بنیاد همچنین یکی از پنج گروه اصلی برگزار کننده تظاهرات بزرگ و تاریخی ۲۵ آوریل ۲۰۰۷ به نام «راهپیمایی برای جان زنان» به شمار می‌رود.

در این روز بیش از یک میلیون زن و مرد در حمایت از حقوق زنان و حق انتخاب در زمینه تولید مثل در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا، راهپیمایی کرده و از برخی سیاست‌های ضد زن دولت جرج بوش انتقاد کردند.

کمپین یک میلیون امضاء نیز در ایران چند سالی است که فعالیت‌های خود در زمینه حقوق زنان آغاز کرده است.

اعضای این کمپین از سوی مقام‌های امنیتی و قضایی بارها بازداشت و مورد محاکمه قرار گرفته‌اند.

Share


در همین رابطه:
کمپین یک میلیون امضاء برنده جایزه دوبووار

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)