تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران از رفتار «صادقانه» آمریکا استقبال می‌کند

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که اگر اوباما با صداقت دست خود را به سوی ایران دراز کند، تهران استقبال می‌کند.

این برای دومین بار طی ۴۸ ساعت گذشته است که آقای احمدی‌نژاد از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران استقبال می‌کند.

احمدی‌نژاد روز گذشته در واکنش به اظهارات اوباما در ترکیه که خواستار برقراری رابطه میان واشینگتن – تهران براساس «احترام متقابل» شده بود، گفت که تهران از تغییرات در سیاست‌های آمریکا استقبال می‌کند.

وی در دومین واکنش به این سخنان آقای اوباما، امروز چهارشنبه در اصفهان اعلام کرد که دولتش «به دیپلماسی متعهد است.»

به گفته رئیس جمهوری ایران، این دیپلماسی «طیف کاملی از مسائلی را مورد بررسی قرار می‌دهد و درصدد ایجاد پیوند سازنده میان ایالات متحده، ایران و جامعۀ جهانی است.»


احمدی‌نژاد در میدان نقش جهان اصفهان

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای احمدی‌نژاد باردیگر گفت که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و «آن کسانی که بمب تهیه کرده‌اند، از نظر سیاسی عقب افتاده‌اند.»

وی در عین حال خطاب به رهبران آمریکا و غرب اظهار داشت: «اگر خواهان تغییر هستید، روش و ادبیات خود را عوض کنید.»

اظهارات رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران در حالی ایراد می‌شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنانی گفته است که تاکنون تغییری در سیاست‌های آمریکا مشاهده نکرده است.

رئیس جمهوری ایران براساس اعلام خبرگزاری‌ها فردا پنجشنبه ۲۰ فروردین ماه نیز قرار است درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گزارش دهد.

بیستم فروردین در ایران به نام روز «روز ملی هسته‌ای» نام‌گذاری شده است.
آقای احمدی‌نژاد قرار است فردا خبر‌های جدیدی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه دهد.

خبرگزاری فارس احتمال داده است که افتتاح كارخانه‌ توليد قرص سوخت اصفهان (FMP) و آزمايش نسل جديدی از سانتريفيوژها از جمله برخی از این خبر‌ها باشد.

Share


در همین رابطه:
ایران از تغییرات در آمریکا استقبال می‌کند

نظرهای خوانندگان

حاج محمود باز دوباره از اون نطق های ناب آنچنانی کردی، «اگر اوباما با صداقت دست خود را به سوی ایران دراز کند، تهران استقبال می‌کند! اگر خواهان تغییر هستید، روش و ادبیات خود را عوض کنید.»
چند بار باید گفت که هر موقع می خواهی حرف بزنی، قبلاّ راجع به آن فکر کن و بعد پرت و پلا بگو! صداقت و تغییر در روش و ادبیات را باید سران حکومت اسلامی یاد بگیرند و انجام دهند. شما نابخردان باید ابتدا از خودتان شروع کنید.
ناقص،

-- Naghes ، Apr 8, 2009

با سخنان رهبر و رییس جمهور ایران، راه ایجاد رابطه سیاسی و سپس سرمایه گذاری و همکاری برای نظارت بر فن آوری های ایران که امریکا واقعا نگران آنها است هموار شده. ایران منتظر اولین اقدام عملی دولت امریکا از مجموعه کارهایی است که خیلی روشن از طرف آقای خامنه ای مطرح شده. درخواست توقف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران که سرمایه گذاری بسیار عظیمی برایش شده یک خواسته غیر قابل قبول برای هر ایرانی آزاده است و آقای خامنه ای هم آن را طنز گونه و با گفتن دادن حرفهای ایشان برای ترجمه به عقلا و نه صهیونیست ها بیان کرده. شناختن حق ایران در داشتن برنامه غنی سازی سوخت اتمی همراه با نظارت سخت و مستقیم امریکا و اروپایی ها و برطرف کردن تحریمهای ٣٠ساله و احترام گذاشتن به موقعیت ممتاز ایران در منطقه، به ایران این امکان را میدهد تا متحدی قوی و بهتر از حکومتهای ضعیفی چون اسراییل و پاکستان که بدون کمک امریکا میمیرند و یا شیوخ عرب برای امریکا در خاورمیانه باشد

-- alireza ، Apr 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)