تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محمد خاتمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمد خاتمی به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کرد.

آقای خاتمی که روز یکشنبه در مراسم افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع روحانیون مبارز شرکت کرده بود، گفت: «من در اینجا با جدیت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام می‌کنم.»

نامزدی آقای خاتمی پس از آن‌که برخی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب از وی برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آوردند، اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای خاتمی گفته است که برای حضور در انتخابات دچار تردید نبوده است.

رئیس جمهوری سابق ایران افزود که برای چگونگی حضور در انتخابات تدبیری داشته که به نتیجه نرسیده است.

آقای خاتمی پیش‌تر و به کرات گفته بود که ترجیح می‌دهد میرحسین موسوی نخست‌وزیر پیشین ایران، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
وی همچنین افزوده بود که بین او و میرحسین موسوی، تنها یک نفر نامزد خواهد شد.

آقای خاتمی در عین حال گفت که اعلام حضورش در انتخابات «جا را برای هیچ کس و هیچ جریانی تنگ نمی‌کند.»


تاکنون جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز از نامزدی آقای خاتمی در انتخابات حمایت کرده‌اند.

خاتمی بعد از مهدی کروبی دومین نفری است که به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران اعلام می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری فعلی ایران نیز به عنوان یکی از نامزد‌های قطعی محافظه‌کاران در انتخابات نام برده می‌شود.

مشاوران آقای احمدی‌نژاد حضور وی در انتخابات را اعلام کرده‌اند، اما شخص وی هنوز در این‌باره اظهارنظر نکرده است.

محمد خاتمی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ دو دوره پست ریاست جمهوری را بر عهده داشت.
از دولت وی به عنوان «دولت اصلاحات» نام برده می‌شود.

Share


در همین رابطه:
جدی‌تر شدن نامزدی خاتمی در انتخابات
خاتمی: «یا من می‌آیم یا میرحسین موسوی»

نظرهای خوانندگان

از این که می اید خوشحالم.چون می توان نفس کشید.خندید و به ایرانی بودن افتخار کرد هر چند...............................

-- lماها ، Feb 8, 2009

حضور خاتمی ، حضوری معیوب در یک سیکل غیر دموکراتیک
بالاخره خاتمی دقایقی پیش به عنوان نامزد ریاست جمهوری اعلام حضور کرد.

بدون اینکه وارد خصوصیات خاتمی شویم باید گفت خاتمی در یک سیستم عمل میکند و در مقایسه نه چندان واقعی ، اوبامای نظام سرمایه داری و سیاسی قدرتمند ولی بسیار فاسد آمریکا هست . بنابراین از یک حدی بیشتر از آنچه که بخواهد نیز نمی تواند عمل کند.

هر چند بقول "علما " در اسلام نیت شرط هست . اگر هم نیت خاتمی خوب باشد در سیاست آنهم سیاست خاورمیانه و انهم در کشوری مانند ایران که روحانیت طبقه ممتاز هست و ولایت فقیه قدرت مطلق، نیت خوب کار ساز نیست .

خاتمی نه می تواند امیر کبیر باشد و نه حتی مهندس بازرگان .

ایران نیاز به

سیاستمداری دارد که زود قهر نکند . به مردم تکیه کند و در مواقع ضروری سکوت نکند . خاصیتی که در خاتمی کمتر وجود دارد .

شکی نیست که د ردوران خاتمی ، فضای سیاسی ایران بازتر شد ولی نبایداز نظر دور داشت که انتخاب وی در دورانی که بقول ا صلاح طلبان دولتی بویژه مجاهدین انقلاب که از موسسان دستگاههای سرکوب جمهوری اسلامی بوده اند و تا چندی قبل از مدافعان قاطع نظام استبدادی ولایت فقیه و معتقدیت به خذف فیزیکی رقبا و دگر اندیشان بوده اند، از حمله آمریکا به ایران جلوگیری کرد ، نمی توان عوامل خارجی را در این انتصاب هوشیارانه ولایت فقیه نادیده گرفت .

رئیس جمهور آیند ه ایران بستگی به رویکرد آمریکا در قبال ایران دارد . سیاست تند روانه ، انتخاب مجدد احمدی نژاد ، سیاست ملایم تر آمریکا ، انتخاب خاتمی که برای غرب مطلوب تر هست ، و در سیاست تشدید تحریم اقتصادی ، میر حسین موسوی که با سیاست های کنترل بیشتر دولتی ، یک تهدید به نظام اقتصاد بازار آزاد خواهد بود . گزینه خاتمی ، با توجه به حمایت رفسنجانی از وی و سابقه حمایت خاتمی از عمود ولایت فقیه ، گزینه برتر جناحهای اصلی نظام خواهد بود .

حضور خاتمی ، میر حسین و کروبی از نسل اول دوران حاکمیت جمهوری اسلامی قبل از هرچیزنشانگر این است که این جماعت تصور می کنند قهرمانانی هستند که قرار است مانند سوپر من ، ایران را از دست احمدی نژاد نجات بدهند . هر چند کسانی مانند خاتمی بارها و بارها تاکید کرده بود که مردم نیاز به قهرمان ندارند.

در هر حال ، نظامی که نتوانسته است چهره های جوان تر ی را به صحنه بیاورد نشان از بحران ها ی جدی آینده سازی و جانشین سازی و پشتوانه مردمی و

مشروعیت دارد .

شکی نیست که دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد

و حضور وی در دورترین نقاط ایران و تشکیل هیئت دولت در استانها ، و در دسترس بودن رئیس جمهوری برای عامه مردم در سفرهای استانی و نامه نگاری ها مردم به وی ، کار را برای رئیس جمهوری بعدی بسیار سخت تر خواهد کرد .

و همچنین در یک رای گیری مدیریت نشده ، آرای این مناطق خطر جدی برای آرای خاتمی خواهد بود که رای بسیاری از دانشجویان ، طبقات متوسط را از دست داده است .

احمدی نژاد آخرین گزینه ناچاری سیستم خواهد بود زیرا وی ریشه جدی در جناحهای قدرت حاکم را ندارد و باضافه شهرت وی در جهان بویژه جهان سومی ها و مسلمانان و نیز اعتقاد وی به ظهور امام زمان یعنی کم رنگ بودن نایب امام زمان – ولی فقیه – خامنه ای – هست . هیچ سیاستمداری چه برسد به اخوند سیاستمدار اجازه بدهد کسی مانند احمدی نژاد نقش وی را کم رنگ کند .

فرقی جدی در اینکه چه کسی در ایران رئیس جمهورمی شود نخواهد داشت وقتی که 40 % منابغ مالی کشور در کنترل و بدون حسابرسی ولی فقیه هست و شورای نگهبان منتصب ولی فقیه ، وظیفه غربیل کردن غیر خودی ها را دارد .

همان گونه که خاتمی می گوید نکته دوم اينكه اين حضور، جا را براي هيچ كس و هيچ جرياني تنگ نمي كند، راه باز است و حضور و شور مردم بسيار مهم. معتقدم حضور افراد با سلايق مختلف مي تواند زمينه را پرشور كند و جا براي هيچكس تنگ نيست و اميدوارم اين حضور و حضورهاي ديگر زمينه حضور حداكثري مردم در عرصه باشد و هر چه باشد خير است. فارس

مهم این نیست که چه کسی رئیس جمهور شود مهم این است که بار دیگر تعداد بیشتری را برای ثبت در کتا ب ها ، چانه زنی با غرب و بر سر منتقدان و دگر اندیشان کوبیدن ، پای صندوقهای رای بیاورند . تحریم یا شرکت هم به تنهائی نقشی نخواهد داشت . وظیفه آگاهی رسانی به مردم را فراموش نکنیم و بعد از 30 سال سیاست بازی ، بازهم بازی سیاسی نخوریم و سرباز پیاده نشویم . بدون گرفتن امتیاز سیاسی برای مردم ، هیزم گرمی بازار انتخابات نشوید. مردم سیاه لشگر این انتخابات هستند .

تمامی کاندیداها ، کم و بیش یک عذر خواهی به مردم ایران برای نقش داشتن در ادامه جنگ و کشته و زخمی شدن هزاران ایرانی و عراقی و نیز سرکوب سیاه دهه 60 دگر اندیشان که هیچگاه در خوب بودن ان تردید نکرده اند ، بدهکارند. این دو اصل مرزبندی بین نیروها ی مردمی و حکومتی هست

سعید سلطانپور
روزنامه نگار تورنتو
www.kanoun-e-bayan.blogspot.com www.politicofcanada.blogpsot.com

-- سعید سلطانپور ، Feb 8, 2009

با تمام وجود از این سید بزرگ حمایت میکنیم چه مردم رای بدهند و چه رای ندهند

-- اصلاحات ، Feb 8, 2009

به امید روزی که جامعه ی ایران از اصلاحات راستین بهره برد.

-- امید ، Feb 8, 2009

آب زنید راه را هین که نگار می​رسد
مژده دهید باغ را بوی بهار می​رسد

-- سیاوش ، Feb 8, 2009

من موندم احمدی نژاد چطوری روش خواهد شد جلوی آدم محترمی مثل خاتمی اصلا" کاندید بشه.

-- سعید ش ، Feb 8, 2009

منتظر این خبر بودیم بسیار خوشحال شدیم هم اکنون به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای نشستها و بحث و تبلیغ در این خصوص می باشیم با امدنت قلب ملت شاد می شود

-- محمد حسین خراسانی وخانواده ، Feb 8, 2009

منتظر این خبر بودیم بسیار خوشحال شدیم هم اکنون به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای نشستها و بحث و تبلیغ در این خصوص می باشیم با امدنت قلب ملت شاد می شود

-- محمد حسین خراسانی وخانواده ، Feb 8, 2009

چهار سالی دیگر گذشت. چهار سالی که برای بسیاری از مردم درمانده ایران چهار قرن بود شاید. چهار سال که از آوردن پول نفت به سفره مردم شروع شد و پر بود از سرکوب و خفقان و...
کارنامه درخشان دولت نهم برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان داورانی بی رحم خواهند بود
اما اینک ماییم و این خرابه. نسلی سوخته و خسته و بی امید از تدارکات چی های خوش صحبت و خندان. بی امید از آینده. مایوس از بحث های تمام نشدنی انقلاب و اصلاح و عبور از فلانی و هیاهوهای بسیار برای هیچ.
رفقا دلم به حالمان میسوزذ

-- babak ، Feb 8, 2009

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاک است

-- Arash ، Feb 8, 2009

چه خاتمی باشه چه احمدی نژاد فرقی بحال مردم درمانده ایران نمیکنه! و (در) همان است که روی پاشنه جمهوری اسلامی میچرخه. با امدن خاتمی هیچ چیزی تغیر نمیکنه و این هم یه نوع ترفند جدید جمهوری اسلامی است که احمدی نژادرا بدنام و مغفور نشون میده و خاتمی را معتدل و میانه رو. و با این ترفند میخواهند باز از احساسات مردم سواستفاده کنند و مردم را به صندوق رای بکشن.و بهتره خاتمی تشریف نیاره.خاطرات ان دو دوره 8 سال هنوز از ذهنها خارج نشده است که خاتمی نتونست با ان 20 ملیون رای کاری را ازپیش ببرد و خاتمی خودش هم خوب میداند این دفعه با قبل خیلی فرق میکنه و نمیتواند و نه میذارند کاری را پیش ببرد.

-- kimya ، Feb 8, 2009

خاتمی آمد تا بار دیگر دنیا به دیده احترام به ایران و ایرانی نگاه کند

-- dick@europe.com ، Feb 8, 2009

اگرچه خون دل خوردن‌ها شروع مي‌شود اما درود بر خاتمي

-- رضا ، Feb 8, 2009

جالب شد! ;)

-- میم ، Feb 9, 2009

هورررررررررا!!!

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

تحریم کنیم این انتخابت را. ما سی سال که به اعدام و ناامنی و جنگ و استبداد رای داده ایم. خاتمی هرگز نمیتواند ونه میخواهد این رزیم ازادی کش را اصلاح کند

-- بدون نام ، Feb 9, 2009

در پاسخ به کسانی که باز در مورد تحریم انتخابات صحبت میکند و یا شعارهای غیر مسعولانه میدهند.
دوستان دل هیچ کسی یا لااقل هیچ ازادی خواهی از جمهوری اسلامی خوش نیست ولی جز گزینه های زیر اگر گزینه ای سراغ دارید عنایت فرموده و با ادبیاتی غیر شعاری و بدون چرت و پرت گفتن بیان بفرمایید:
١) رای ندادن و خالی کردن صحنه. نتیجه بطور قطع روی کار امدن جناح احمدی نژاد و چه بسا بدتر از او خواهد بود. برای کسانی که شک دارند نگاهی به عربستان یا سومالی یا افغانستان بیندازند تا توجیه شوند!!!
٢) رای دادن جهت بهبودی وضع فعلی و با این امید که رای مردم عادی (غیر بسیجی و غیر حزب اللهی) بتواند ایران را در دراز مدت به سوی یک دمکراسی و جمهوری واقعی و بدون ولایت فقیه پیش برد.
٣) انقلاب برای سرنگونی نظام به دست گرفتن زمام امور بوسیله سازمان یا حزب یا گروهی دیگر. در حال حاضر هیچ الترناتیوی در این مورد وجود ندارد و بر فرض که وجود داشته باشد مردم ایران بعد از انقلاب و جنگ بدبختی های بیشماری که در سی سال متحمل شدند انرژیی برای انقلابی دیگر ندارند.
نتیجه:
بهتر است میدان را خالی نکنیم.

-- NAM ، Feb 9, 2009

خدا رو شکر...

-- مونا ، Feb 9, 2009

خاتمی از نظر محبوبیت و شاخص های شخصیتی یک سروگردن از بقیه رقبا به خصوص احمدی نزاد بالاتر است و می تواند با توجه به عملکرد 8 ساله و وجهه بین المللی که دارد هم برای ایران و هم برای کشور های اسلامی مایی صلح و شکوفایی باشد.

-- امید ، Feb 9, 2009

آمد .....هورا.ولي ايكاش نميامد. چرا ؟ حالا مي گم براتون.ايشون و اطرافيان هنوز تصور ميكنند جامعه ما دلش غنچ ميره برا سياستمداراني كه بلدند چطوري جلوي دوربين خبرنگاران ژست بگيرند و حرفهايي در باره تمدن و هزاره سوم و تامل واينجور چيزا بگند وبعد به هزينه بيت لمال عباي فاخر بپوشند و به سفرهاي خارج بروند و از تمدن ايراني اسلامي دم بزنند و خلاصه براي حداكثر معاونين رييس جمهور يا وزراي خارجه دول برادر اروپايي كه به استقبال آمده اند كلاس بگذارند و صد البته در پايان دوره چهار ساله فرمايش كنند كه نميگذارند كاربكنم.و اگر شد براي يكدوره چهار ساله ديگر كانديد شوند اما اطرافيان ايشون آماده ميشوند كه فورا ويزاي شنگن بگيرند و به املاك و دارايهاي شخصي كه مدتهاست به دليل محدوديت ويزا از آنها بي خبرند سركشي كنند والبته به آقازاده ها هم كه با بورسهاي دولتي در دوره هشت ساله اول به اروپا براي تحصيل آمده اندو هنوز مشغول تحصيلات عريض و طويل هستند چاق سلامتي بكنند و بعدش بروند سراغ خاوير سولانا براي قول دادن در مورد تعليق اورانيم و باقي قضايا. نه عزيز دل برادر جامعه ما فقط شامل تعدادي روشنفكر و شبه روشنفكر كه احتمالا حداكثر دغدغه شون چگونگي گذر از پست مدرنيسته يا احتمالا نگران بسته شدن پاتوقهاي قهوه خوريشان هستند , نيست .كسترش وسايل ارتباط جمعي توده مردم را هوشيارتر كرده.احتمالا آنهايي كه ايشان را تير كردند كه دست به اين قمار بزند اطلاع دارند كه مردم عادي در باره خاتمي چي ميگند.دانستن اينكه ايشان را مدير لايقي نميدانند و معتقدند فقط بلده حرف بزنه يا ميگويند در دوره هشت ساله اوضاع را از اوني كه بود بدتر كرد و.... نيازي به هوش سرشار ندا ره فقط كافيست در ميان مردم باشي . پس هورا را پس ميگيرم چون معتقدم الباقي آبروي ايشان نيز در خطر است.

-- گيوي ، Feb 9, 2009

با اینکه برای آقای خاتمی فوق العاده احترام قائلم اما فکر می کنم نیامدنشون بهتر بود . یک وقتایی هست که تا خراب خراب نشه دیگه آباد نمی شه . ایران خیلی وقته سیر نزولی داره . خیلی وقته افتادیم توی سراشیبی . آمدن آقای خاتمی تنها کاری که می کنه اینه که این خرابی رو هی به تعویق می اندازه . و این یعنی آبادی هم عقب تر میفته . یک نفر مثل آقای خاتمی به تنهایی هیچ کاری نمی تونه بکنه . خراب کاری های این چهار سال آقای احمدی نزاد هم میشه براش قوز بالا قوز . خیلی که هنر بکنه بعد از چهار سال باز برگردیم جای هشت سال پیش .

-- گلریز ، Feb 9, 2009

جامعه ایران لیاقتش بیش از آن است که عده ای نا اهل بر آنها حکو مت کنند.بسیار از این امر خیر خوشحالیم.

-- علی اکبر پرموزه ، Feb 9, 2009

کسانی که فکر می کنند با در خانه نشستن و شعارهای کهنه ی تغییر یک شبه در نظام مذهبی می توانند ایرانرا از ویرانی باز داشت درک درستی از مسایل امروز ایران ندارند و هنوز درگیر نوعی از تفکر اند که در گروه های تند رویی مانند -گروه حجتیه - بسیار رایج است این تفکر همان ,, ویران کردن همه چیز برای بهبود نهایی -و یا به زبان مذهبی- ظهور مهدی ست. ما باید از سهم باقی مانده خود در انتخاب استفاده کنیم و دست کم با نه گفتن به احمدی نژاد به همه ی چهار سال تحقیر و کتک خوردن زنان و دختران در خیابانها و شرایط دشوار اقتصادی و بی کاری ٣٠ درصدی مردم ایران، نه بگوییم. خاتمی تنها یک آغاز برای سفری طولانی ست که همه باید در آن سهم داشته باشند او یک تمام کننده نیست و نباید هم باشد. بیاید تفکر منجی نهایی را از سر بیرون کنیم و خود زره- زره خود را برکشیم. از دکتاتوری مذهبیون ننالیم در حالی که هر کدام در خانه هایمان یک دیکتاتوری کوچک به راه انداخته ایم . درس بزگ تاریخ این است که تقییر از پایین به بالا رخ می دهد نه از بالا به پایین.

-- Reza ، Feb 9, 2009

من با گیوی موافقم

-- شیما ، Feb 9, 2009

به نظر من هر کسی‌ که میاد و خیلی‌ راحت میگه خاتمی و احمدی‌نژاد فرقی‌ ندران یا ایران زندگی‌ نمی‌کنه و یا حافظ خیلی‌ بدی داره . من چند تا از فرق ها رو میگم:

۱- در دوره اول خاتمی قیمت نفت ایران بشکه ۱۰$ و در در دوم حد اکثر ۲۰$ بود و کشور رشد اقتصادی متوسط ۶ تا ۵/۶ رو تجربه میکرد و ما نه تنها کسری بودجه نداشتیم بلکأ در صندوق ذخیره ارزی هم مقدار قابل توجه‌ای پول داشتیم، در حالیکه در این ۳ سال آقای احمدی‌نژاد بجز ۴ ماه اخیر که قیمت نفت بشکه ۳۰$ هست در تمام ساله گذشته نفت با قیمت ۹۰$ و قابل از اون با متوست ۶۰$ به فروش رفت در حال حاضر نه تنها هیچ پولی‌ تو صندوق ذخیره ارزی نیست بلکه به نقل از روز نامه‌های امروز تهران بکسری بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومنی مواجه شدیم و به نقل از بانک جهانی‌ رشد اقتصادی ایران ساله گذشته حتا از ۵ هم کمتر بوده.

۲- در زمان خاتمی نرخ تورم ۱۵% و در زمان احمدی‌نژاد حداقل ۲۵% و به نقل از منابع غیر رسمی‌ ۴۰% هست، فراموش نکنید که قیمت خانه در یک سال ۵ برابر شده.

۳- در زمان خاتمی ایران با تمام کشور‌های اروپا روابط دوستان داشته و از هترم در جوامع بین الا مللی بر خوردار بودیم، در زمان احمدی‌نژاد به علت دشمنی با همه کشور‌ها به جز ونزولا، بولیوی،روسیه و چین ۳ قطعنامه بر علیه ما تصویب شد و کشور دچار تحریم‌هایی‌ شد که فقط مردم رو از نظر اقتصادی در تنگنا قرار داد.

۴- به علت سیاست ایجاد تنش به وسیله احمدی نژا ریسک سرمایه گذاری در ایران بیشتر شده و بسیاری از سرمایه گذاران خصوصا از صنایع نفت و گاز خارج شدند، مثلا در اسلوی در زمان خاتمی ۵۰ هزار نفر کار میکردند که حل؛ا به دلیل تعطیل پروژه‌ها کمتر از ۲۰ هزار نفر به کار مشغولند و در صنایع دیگه هم شاهد تعطیلی‌ بی‌ سابق در طول ۳۰ سال هستیم.

۵- در زمان احمدی نژا کلی‌ روسای دانشگاه‌های مادر عوض شدند و یک مشت بسیجی‌ رادیکل جای روسای قبلی‌ رو گرفتند که به مراتب معتدل تر بودند.

۶- در زمان احمدی‌نژاد به دلیل سانسور‌های بی‌ سابقه و آدم حمایت دولت از صنعت کتاب فقط ۲۵۰ کتبفروشی در تهران تعطیل شد و همین حالا صد‌ها جلد کتاب در وزارت ارشاد منتظر گرفتن تایید هستند درهلیک در در خاتمی صنعت نشر بهترین دوران خود رو بده انقلاب تجربه کرد و کتاب‌های سیاسی که حتا در در در شاه هم ممکن بود مجوز چاپ نگیرن بارها تجدید چاپ شدن ، مثل علیجنب سرخپوش، تاریک خانه اشباه،....

کسی‌ ادعا نمی‌کنه خاتمی بی‌ ناقص بود اما می‌شه گفت خاتمی بهترین رئس جمهور در طول این ۳۰ سال بود و در حال حاضر بهترین گزینه ماست.

-- mehrnoosh ، Feb 9, 2009

ممنون از رضا و نام؟ به خاطر نظرات منطقیشون که روز ٩ فوریه گذاشتند. چه قدر دوباره حرف از تحریم انتخابات زدن از طرف عده ای درداور.وحشتناک.خنده دار...... یا بهتر است بگویم ناپخته و نا بالغانه است. من در کشوری زندگی میکنم که یکی از دموکراتیک کشورهای جهان است ولی رای دادن در انتخابات اجباری است و مردم به خاطر رای ندادن جریمه نقدی می شوند. این به این معنی است که شکل گرفتن یا ثبات هر دموکراسی بسته است به مشارکت مردم . هیچ حکومتی تعویض یا اصلاح نمی شود با در خانه نشستن و شعار دادن و دیگران را نیز مایوس کردن. ایران به ادمهای منطقی.پر انرژی و عمل گرا احتیاج دارد در این شرایط. نه کسانی که مدام شکایت کنند و هیچ راه حلی جز بی خیالی و بی مسولیتی پیشنهاد نکنند. خاتمی در شرایط کنونی مناسبترین و شدنی ترین گزینه برای نجات ایران است. بیایید دوباره فرصتهای تاریخیمان را از دست ندهیم که نشانی از ایران و ایرانی باقی نخواهد ماند اگر کاری را که ٤ سال پیش کردیم را دوباره تکرار کنیم.

-- Leily ، Feb 10, 2009

نظرات افرادی دارای ارزش هست که وقتی لب به سخن می گشایند بوی منفعت طلبی ها و انتقام جویی های شخصی را ندهد بلکه واقعا بوی دلسوزی و نگرانی برای آینده مملکتی را بدهد که در آن زندگی می کنند. بسیاری از این اپوزیسیونی ها که تحریم هایشان نتیجه ای جز روی کار نیامدن احمدی نژاد نداشت نه در این نظام که اگر نظام دیگری هم روی کار بود قصد برگشتند ندارند و نخواهند داشت....

-- سجاد کیومرثی ، Feb 10, 2009

بیاید تا شاید دوباره ایرانی بشویم

-- کورش کبیر ، Feb 12, 2009

آقای خاتمی من یک ایرانی وطن پرست ومسلمان هستم. وآرزو دارم که شما پیروز شوید. ومانند احمدی نژاد دروغ از زبان مردم نگویید وشجاع باشید تا بتوانید آزادی رامانند امام زنده کنید.وواقعیت را بگوش آقای خامنه ای برسانید. تا شخصی مثل رادان ودیگر نیروهای انتزامی به خود اجازه ندهند در کشوری که خود را سرباز امام زمان میداند کرامت مردم را چنین زیر پا له کند.آقای خاتمی به مردممتکی باشید نه آنگونه که احمدی نژاد است.این آقا اگر می خاهد بداند در دل مردم چقدر جا دارد یک روز تنها وپنهان میان مردمبرود تاببیند چقدر مورد لطف است. البطه من بهاین آقا رای دادم وبخاطر شعارهاشدوستش داشتم.ولی آنقدر درغ گفت که؟ ونه تنها کاری نکرد بلکه من ماههاست بی کارم. امید وارم موفق باشید نه برای خودم بلکه برای مردم فقیر که بسختی درکشوری ثروت مند زندگی میکنند.من بخاطر اسلام ومملکتم همه کار میکنم.تاآخرین توانم برای پیروزی شما هستم. به امیدخدا

-- ش ، Feb 21, 2009

حضور خاتمی تأثیری در کلیت نظام ایران نخواهد داشت . فرمول همان فرمول است فقط داده ها تغییر می کند و این شرایط موقعیت ایران را در جهان تغییر نخواهد داد ایران با نگاه متحجر و دگم و مذهبی خود به مسائل .خود را در جهان منزوی نموده . یاد مان نرود که ملاک حضور ایران در عرصه جهانی تلوزیون و رسانه های ایران نیستند وقتی از بالا به کل جهان بنگریم موقعیت ایران فعلی بهتر مشخص خواهد شد

-- مهدی رحمانی ، Feb 23, 2009

ایول داش ممد.خوشحالمون کردی

-- بدون نام ، Feb 23, 2009

میخواهم در مورد هدفمند کردن یارانه ها نیز نظر جناب آقای خاتمی را بدانم ، اینکه آیا ایشان هم با اصل سهمیه بندی و اینجور چیزها موافقند یا نه، پاسخ ایشان در جهت گیری ما نسبت به کاندیدا ها تاثیر بسزایی دارد.

-- دوست ، Feb 25, 2009

خاتمی عزیز حتمآ بیا

-- داود جلیلوند صخه6 ، Apr 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)