تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی در کنفرانسی خبری:

موسوی: گشت‌های ارشاد را متوقف می‌کنم

میرحسین موسوی می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، گشت‌های ارشاد را متوقف و آزادی فکر و بیان در چارچوب قانون را دنبال می‌کند.

آقای موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است که ۲۲ خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، نخست‌وزیر پیشین ایران که امروز در یک نشست خبری سخن می‌گفت، افزود در صورت پیروزی، آسیب‌های وارد به دستگاه‌های تصمیم‌گیری را جبران کرده و فضایی «برای گردش اطلاعات» فراهم خواهد کرد.

آقای موسوی همچنین اظهار داشت: «حفظ آزادی فکر، بیان، مطبوعات، آزادی در نشر کتاب‌ها در چارچوب قانون» از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت پیروزی به آنها عمل خواهد کرد.


عکس‌ها از AP

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد غیرمستقیم از دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: «شرایطی به وجود آورده‌اند که با دادن صدقه مردم را تحقیر می‌کنند.»

به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران، مهمترین مشکل دولت دهم در ایران «مسئله تورم و بیکاری» است.

آقای موسوی همچنین طرح‌های «امنیت اجتماعی» پلیس در دو سال گذشته را «تامین کننده اهداف نظام» ندانست و گفت: «در صورت پیروزی در عرصه انتخابات، بحث گشت‌های ارشاد و امنیت اجتماعی را جمع خواهم کرد.»

در طرح‌های «امنیت اجتماعی»، پلیس ایران صدها دختر و پسر را به خاطر رعایت نکردن پوشش اسلامی دستگیر کرده و به دادگاه فرستاده‌ است.
در این طرح‌ها ده‌ها نفر نیز به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به دار آویخته شدند.


آقای موسوی در بخش دیگری از این کنفرانس گفت که قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات «دستگاه دیپلماسی خود را فعال و از حالت پدافندی خارج» و چهره جمهوری اسلامی را در «جهان احیا» کند.

میرحسین موسوی، اسفند ماه سال‌جاری پس از ۲۰ سال دوری از معادلات سیاسی، اعلام کرد که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران کرده است.

وی که به عنوان فردی نزدیک به آیت‌الله خمینی شناخته می‌شود، طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ پست نخست وزیری ایران را بر عهده داشت.

Share

نظرهای خوانندگان

درود بر این مرد بزرگ انشاء الله با آمدن ایشان از دست دیکتاتورها خلاص شویم

-- مهدی ، Apr 6, 2009

ای ول بابا...پس همه با هم به میرحسین رای می دهیم.

-- فاطمه ، Apr 6, 2009

متوقف نه، جمع کنید این بساط ارگان های سرکوبگر را. بفرستید این سرکوب گران برای انجام کاری مفید در جامعه. این ارگان های سرکوب از جیب این ملت و ثروت کشور ایران تغذیه می شوند و حق ندارند برای حفظ حکومت ریا و دروغ آنهم با پول ملت به سرکوب مردم بپردازند. دیر یا زود حکومت زورگوی ولایت مانند تمامی حکومت های خودکامه از هم پاشیده خواهد شد. تاریخ چندین بار سقوط خودکامگان تمامی خواه و فاسدان و خودفروختگان را به نمایش گذاشته است.
بیداری،

-- bidari ، Apr 6, 2009

من اگر چه در ایران زندگی نمیکنم، اما اخیرا که از ایران دیدن کردم، به وضوح اثرات مخرب دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد را دیدم.
تمامی نیروهای دموکراسی خواه باید با واقع نگری، تلاش خود را بر تغییر وضعیت کنونی متمرکز کنند و به نظر من کم هزینه ترین و موثرترین راه رای به کاندیدای واحد اصلاح طلبان است. تا حداقل فضا برای نفس کشیدن و سپس حرکت اصلاحی عمیقتر آماده شود.

-- آرش ، Apr 6, 2009

چند وقت پیش کتابی تحت عنوان :سپیده دم در ایران: را مطالعه میکردم ، با وجود اینکه نویسنده در این کتاب مفصل در مورد ایل قشقایی در فارس و خوانین قشقایی ( برادران قشقایی) و قدرتی که خوانین قشقایی در ایران مخصوصا" در خطه جنوب داشتند ، لطفا"بیشتر در مورد زندگی برادران قشقایی در فارس ( ناصر خان و خسروخان ) هم در دوره پهلوی و هم در دوره جمهوری اسلامی بنویسید .
با سپاس فراوان

-- هومان پ. ، Apr 7, 2009

... دروغ مي گه! ...

-- مهرزاد ، Apr 7, 2009

خوب سیاستی دارند اینها به مرگ می گیرند که به تب راضی باشیم. این گشت ارشاد هم شده همین مرگه. به قول احمدی نژاد این موضوع و مشکل مملکت ماست!؟؟؟!!!

-- بدون نام ، Apr 7, 2009

جداً که منت میگزارند ایشان اگر این لطف را به این ملت بکنند! من میگویم پس بیایند و ایشان را رئیس جمهور دائمی و مادام العمر بکنند تا دست کم یک چند سالی بلکه ملت بدون گشت ارشاد در خیابانها بچرخند و بگردند و برقصند و ...

-- خط خطی ، Apr 7, 2009

خیلی خوب شد که آقای موسوی در حرف به اندازه کافی اصلاح طلب هست، البته همین هم از قواره نظام بیشتر است! ولی باز هم شکر. سوابق ایشون نشان میده که نجابت خاتمی رو که در سیاست مضر است نداره و خلاصه اهل کتک کاریه! امیدوارم در عمل موفق باشه. البته اگه رای بیاره که امیدوارم بیاره.

-- ممدآقا ، Apr 7, 2009

با سلام
جناب آقاي موسوي ظاهرا شما هوس كرده ايد كه بار ديگر كفن پوشان را كه در اين 4 سال بيكار بوده اند را دوباره مشغول كنيددر ضمن مگر اين از اختيارات رييس جمهور است ؟تا آنجا كه من ميدانم رييس جمهور اگر از جناح جنتي نباشد هيچ كاري تاكيد ميكنم هيچ كاري نميتواند انجام دهد ما منتظرجمعه ميمانيم تا شايد آقا بيايد وشر جنتي را از سرمان كم كند

-- علي رخ ، Apr 7, 2009

در این سی سال چند بار گولمان زدند؟ چند بار گول خوردیم؟ چند بار درجه سادگی مردم را سنجیدند؟ این هم روی همه.

-- شاباجی خانم ، Apr 7, 2009

"آقای موسوی همچنین طرح‌های «امنیت اجتماعی» پلیس در دو سال گذشته را «تامین کننده اهداف نظام» ندانست"... خوبه که این آقا هنوز نیومده داره اعتراف میکنه که به فکر منافع "نظام" هست نه مردم ایران.

-- آرش ایرانیار ، Apr 7, 2009

به احتمال زیاد میشه رو حرفاش حساب باز کرد

باید سعی کنیم کمی خوش بین باشیم :)

-- بریر حسینی سعادت ، Apr 7, 2009

چه خوب میشد آقای موسوی همچنین می فرمودند چطور می خواهند این کار را بکنند

-- بدون نام ، Apr 7, 2009

احمدی نزاذ هم در تبلیغات انتخابی از این حرفها زیاد میزد.

-- hamed ، Apr 8, 2009

یعنی بازم باید گول بخوریم؟! ;-))

-- مرمرو ، Apr 8, 2009

آفرین... \"منافع نظام \" نه منافع مردم... اینم از قماش احمدی نژاده اما رنگش فرق میکنه... اگر کسی باشه که بتونه کاری انجام بده اون قطعا عبداله نوری هست و بس...

-- ok ، Apr 8, 2009

من نه برای گشت برای آزادی فکر به شما رای می دهم

-- تشنه آزادی قلمم ، Apr 8, 2009

من درک نمی کنم. بعضی دوستان منتظرند یک نفر کاندیدا بشه و بگه من دنبال براندازی نظام هستم؟

چرا خجالت می کشید بگید به رای و صندوق و "این بازی ها" اعتقاد ندارید؟

چرا روراست نمی گید دلتون هوس یه انقلاب دیگه رو کرده؟

میشه با انقلاب از شر ولایت فقیه خلاص شد ( مثل سلطنت.) ولی به دموکراسی نمی شه رسید. قبول ندارید؟

-- arash ، Apr 8, 2009

اینا خالی بندیای قبل از انتخاباته. خوشبختانه حرفای احمدی نژاد در مورد موی دخترای و کارایی که بعدا کرد از یاد هیچکس نرفته. اینم این حرفا رو میزنه که رای بیاره. حتی به اندازه کروبی جرات نداره که یکی دو تا نامه بنویسه و با جار تا زندانی ملاقات کنه. اگه دوس دارین کول بخورین که هیچ. اگه دوس ندارین به یه ادمی رای بدین که یه کم دل و جرات بیشتری داشته باشه. اگرم اصلا حال نمی کنین رای ندین. فوقش احمدی نژاد دوباره 4 سال دیگه هست. ولی این 4 سال دوم مثل 4 سال اول نیست. با این قیمت نفت...

-- حبیب ، Apr 9, 2009

به نظر بنده آقای موسوی می آید چون وطن را در خطر میبیند. ولی ایشان می بایست طوری صحبت کنند که حالت پدرانه برای همه ی اقشار جامعه داشته باشد تا بتواند از محبوبیت لازم جهت انتخاب شدن برخوردار گردد.یعنی همان شعار "اصلاحات با عمل به اصول". امیدوارم ایشان در رسیدن به اهدافشان موفق گردند

-- سیده زهرا حسینی ، Apr 9, 2009

میر حسین نقاش هست. من چند تا از کاراشو دیدم. یک بار هم خودشو تو گالری دیدم که داشت سبک کارشو توضیح می داد. یک هنرمند دروغ نمیگه

-- آرش ، Apr 9, 2009

ايران ما چشم انتظار مرديست كه دستانش را ياراي ساختن وازاد كردن واباد كردن باشد .مير حسين كاش ان مرد توباشي ودستانت همان دستهاي....

-- azadi ، Apr 10, 2009

صبح امید که بود معتکف پرده غیب/گو برون آی که کار شب تار آخر شد

-- بدون نام ، Apr 10, 2009

هر کی بیاد از احمدی نژاد بهتره.اما به نظر من میر حسین بیاد بهتره.

-- احمد ، Apr 10, 2009

اميدوارم كه اين ملت ساده مورد توجه ويژه خدا قرار بگيرد ...
خدايا ما كه زورمون به ظالمان نمي رسه خودت كمكمون كن.

-- parviz ، Apr 11, 2009

چقدر ما بدبختیم.دغدغه ما جوونا تو ایران چیه و دغدغه کشورهای دیگه چیه؟جوونای بدبخت ما واسه اینکه کسی به لباسشون گیر نده دارن آرزو میکنن که ای کاش فلان کس گشتها رو جمع کنه و تو کشور های دیگه.... دوستان این آقایان به مرگ گرفته اند تا به تب راضی باشیم.افسوس که ما ساده ایم

-- arya ، Apr 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)