تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار مهدی کروبی به دبیر شورای نگهبان

مهدی کروبی به احمد جنتی هشدار داد که با هرگونه «تخلف و بی‌طرفی نهادهای اجرایی و نظارتی» در انتخابات به طور علنی برخورد خواهد کرد.

آقای کروبی که دبیرکل حزب اعتماد ملی است، یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

وی در نامه‌ای که امروز دوشنبه خطاب به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته، از وی به خاطر «ستایش» از محمود احمدی‌نژاد به شدت اظهار تاسف کرد.

آقای کروبی نوشته است که ستایش آقای جنتی از رئیس جمهوری فعلی در جلسه اخیر ناظران این شورا «ناقض جایگاه قانونی این نهاد است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین آقای جنتی را به «برخورد گزینشی و سلیقه‌ای» با سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای متهم کرد.

رئیس مجلس ششم در نامه خود آورده است که اگر آقای جنتی از مقام خود استعفا کند و در کسوت یک رهبر سیاسی از نامزدی خاص تجلیل کند، انتقادی متوجه وی نخواهد بود.


آقای کروبی در این نامه تصریح کرده که نگران «سلامت انتخابات» است.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

آقای کروبی پیش‌تر در نامه‌ای که خطاب به سرلشکر حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نوشته بود، از وی به خاطر حمایت از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده بود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه خود، آقای فیروز آبادی را متهم کرده بود که «ریاست ستاد نظامیان دخالت ‌کننده در انتخابات» را بر عهده گرفته‌ است.

حسن فیروز‌آبادی هشتم بهمن ماه سال گذشته طی سخنانی گفته بود که «دولت احمدى‌نژاد نشان داد ریاست جمهورى ظرفیت کارى بسیار بالایى دارد.»

مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم ایران که سال ۱۳۸۴ برگزار شد، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای از دخالت نیرو‌های سپاه و بسیج در حمایت از یک نامزد خاص اعتراض کرده بود.

Share

نظرهای خوانندگان

ماشاالله آقای کروبی، زمان جمع کردن وبستن دکان های موازی فرا رسیده است. دست این ارگان های موازی سرخود را که جوابگوی اعمال و نابخردی های خود نمی باشند باید کوتاه کرد که مسبب اصلی ننگ و بدبختی ملت ایران همین ارگان های موازی هستند.
دایره

-- dayereh ، Apr 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)