تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دفتر تحکیم وحدت: غیرقانونی نیستیم

دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فعالیت‌های این دفتر غیرقانونی نیست و از هیئت نظارت مرکزی وزارتین شکایت کرده است.

این هیئت هفته جاری کلیه فعالیت‌های دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) را غیر قانونی اعلام کرد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن به دفتر زمانه ارسال شده، کلیه استنادات هیئت نظارت مرکزی وزارتین در غیرقانونی خواندن فعالیت‌های این طیف، «مخدوش» خوانده شده است.

«طیف علامه» دفتر تحکیم افزوده است که «طیف و گروه غیرقانونی و نامشروع، افرادی هستند که نام طیف شیراز را بر خود نهاده‌اند.

نامه این دبیرخانه که در آن فعالیت‌های «طیف علامه» غیرقانونی اعلام شده، در پاسخ به نامه «طیف شیراز» که خواستار اظهارنظر در خصوص «قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت‌های طیف علامه» شده بود، منتشر شده است.

«مشخص نیست به راستی دولتی که تنها یک سوم افراد واجد شرایط کشور به آن رای داده‌اند با اتکاء به کدام پشتوانه به خود اجازه می‌دهد این لفظ (غیرقانونی) را به هر نهادی نسبت دهد»

این دو طیف دانشجویی از سال ۱۳۸۱ یکدیگر را «غیرقانونی» می‌دانند.

سال ۱۳۸۱ انجمن‌های اسلامی سه دانشگاه رشت، شیراز و شاهرود به ‌طور جداگانه و در جلسه‌ای که در دانشگاه شیراز برگزار شد، شورای مرکزی دیگری را انتخاب کردند. این شورا سپس به «طیف شیراز» یا طیف اقلیت دفتر تحکیم معروف شده است.

شورای مرکزی اصلی نیز به جهت آن‌که نشست سالانه شورای عمومی آن در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود، «طیف علامه» نامیده می‌شود.

«طیف علامه» همچنین در اطلاعیه‌ای خود آورده که نامه هیئت نظارت مرکزی وزارتین «فاقد هر گونه مبنای حقوقی بوده و مصداق بارز نشر اکاذیب است.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده که «مجموعه اعضای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت معتقد هستند که ضعف و ناکارآمدی دولت نهم و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سبب شده است دولتمردان بر هجوم خویش به این اتحادیه بیفزایند.»

«فعالیت‌های این تشکل دانشجویی قانونی بوده و اظهارنظرهای مسئولان وزارت علوم کذب محض و فاقد هرگونه وجاهت قانونی است»

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که در ماه‌های اخیر در قبال کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و سایر نهادهای مدنی از «لفظ غیرقانونی» استفاده می‌شود و «مشخص نیست به راستی دولتی که تنها یک سوم افراد واجد شرایط کشور به آن رای داده‌اند با اتکاء به کدام پشتوانه به خود اجازه می‌دهد این لفظ را به هر نهادی نسبت دهد.»

در این اطلاعیه، دولت محمود احمدی‌نژاد متهم شده که از سر «ترس از شکست در انتخابات آتی ریاست جمهوری» فشار بر نهاد‌‌های مدنی را افزایش داده است.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت «طیف علامه» در پایان تاکید کرده که فعالیت‌های این تشکل دانشجویی قانونی بوده و «اظهارنظرهای مسئولان وزارت علوم کذب محض و فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.»

دفتر تحکیم وحدت در سال ۱۳۶۰ توسط دانشجویان اسلام‌گرا و طرفدار آیت‌الله خمینی تشکیل شد.
خط مشی تحکیم در دهه ۱۳۶۰ بیشتر سمت ‌و‌ سوی عدالت‌خواهانه داشت.

از ابتدای دهه ۷۰ گرایش‌های آزادی‌خواهانه اهمیت بیشتری پیدا کرد و با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ که تحکیم در آن نقش بسیاری داشت، این جریان در شمار گروه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفت و جزو ۱۸ تشکل جبهه دوم خرداد به شمار می‌رفت.

Share
در همین رابطه:
«طیف علامه» دفتر تحکیم غیرقانونی اعلام شد

نظرهای خوانندگان

دراين جمهوري هركه حق گويد باطل است

-- بدون نام ، Feb 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)