تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
روزنامه‌نگاران ایران:

«پلمب کانون مدافعان شکسته شود»

گروهی از روزنامه‌نگاران ایران خواستار شکسته شدن پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر شدند.

در اطلاعیه‌ای که به امضای ۱۰۳ روزنامه‌نگار ایرانی رسیده، آمده است که روزنامه‌نگاران از تلاش‌های شیرین عبادی حمایت می‌کنند.

آنها همچنین تاکید کرده‌اند که «فشارهای پیدا و پنهان علیه این فعال جهانی صلح و هم‌چنین کانون مدافعان حقوق بشر را محکوم می‌کنیم.»

از اول دی‌ماه سال‌جاری پس از پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، فشار‌های امنیتی و روانی بر اعضای این کانون و شخص شیرین عبادی افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا و بسیاری از نهاد‌های حقوق‌بشری به این فشار‌ها اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به تهدید‌ها علیه فعالان مدنی در ایران شده‌اند.

امضاء کنندگان این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن به دفتر زمانه ارسال شده است، همچنین کوشش شیرین عبادی در دفاع از «حقوق انسانی را مایه دلگرمی همه‌ کنش‌گران حقوق مدنی» دانسته و بر آن ارج گذارده‌اند.

روزنامه‌نگاران در عین حال از این‌که درگیری‌های غزه به «دستاویزی برای بهره‌برداری‌های سیاسی و تسویه‌ حساب دولت با منتقدان تبدیل شده» اظهار تاسف کرده‌اند.

روزنامه‌نگاران ایرانی تاکید کرده‌اند که «فشارهای پیدا و پنهان علیه این فعال جهانی صلح و هم‌چنین کانون مدافعان حقوق بشر را محکوم می‌کنیم»

آنها از مقام‌های دولتی خواسته‌اند که پلمب دفتر کانون مدافعان را شکسته و به مانع‌تراشی‌ها علیه فعالان صلح و حقوق‌بشر پایان دهند.

جمعه گذشته نیز برنارد کوشنر وزیرخارجه فرانسه از اقدامات شیرین عبادی وکیل ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل تقدیر کرد.

شیرین عبادی مسئولیت اداره کانون مدافعان حقوق بشر را که از سال ۱۳۷۹ از سوی گروهی از حقوق‌دانان سرشناس تشکیل شده، بر عهده دارد.
دفتر این کانون اول دی‌ماه سال‌جاری از سوی مقام‌های امنیتی ایران پلمب شد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، نهاد‌های بین‌المللی فعال در امور حقوق بشر و فعالان مدنی خارج و داخل کشور در روز‌های اخیر با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، نسبت به پلمب این دفتر از سوی قوه قضائیه ایران اعتراض کرده و خواستار بازگشایی مجدد آن شده‌اند.

پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، بازرسی دفتر وکالت شیرین عبادی، تجمع عده‌ای به عنوان بسیجی در مقابل منزل وی، بازداشت ژینوس سبحانی (منشی سابق دفتر کانون مدافعان) و فیلتر کردن سایت کانون مدافعان حقوق بشر از جمله اقداماتی است طی یک ماه گذشته با اعتراض نهاد‌های مدنی مواجه شده است.

کانون مدافعان با صدور اطلاعیه‌ای مجموعه این اقدامات را تلاشی برای «تحت فشار قرار دادن این کانون» ارزیابی کرده است.

Share
در همین رابطه:
حمایت فرانسه از فعالیت‌های شیرین عبادی
«پلمب دفتر کانون مدافعان موقتی است»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)