تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بررسی عقب‌نشینی از غزه در کابینه اسرائیل

همزمان با ادامه فشارهای ارتش اسرائیل بر نیروهای حماس، کابینه این کشور امروز برای عقب‌نشینی یک‌جانبه از نواز غزه تصمیم‌گیری می‌کند.

در صورت موافقت کابینه اسرائیل، حملات سه هفته‌ای ارتش این کشور به غزه متوقف خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، با این حال، جنگنده‌های اسرائیلی، از نخستین بامداد صبح امروز شنبه، ۵۰ ماموریت هوایی بر فراز غزه انجام داده‌اند.

کابینه اسرائیل پس از امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان تل‌آویو و واشینگتن برای «جلوگیری از قاچاق سلاح به نواز غزه و تجهیز تسلیحاتی حماس»، تصمیم به تشکیل جلسه برای به رای گذاشتن عقب‌نشینی از غزه کرده است.


دود ناشی از حملات هوایی اسرائیل به غزه

این در حالی است که تحلیل‌گران می‌گویند عق‌ نشینی یک‌جانبه اسرائیل از غزه، به معنای امتناع تل‌آویو از مذاکره با حماس و بی‌اعتنایی به پیش شرط‌های این جنبش برای پذیرش آتش‌بس است.

گزارش‌ها حاکی است که حماس بر عقب‌نشینی بدون قید و شرط و پایان محاصره غزه برای پذیرش آتش‌بس تاکید کرده و می‌گوید در غیر این صورت، آتش‌بس را نخواهد پذیرفت.

توافقنامه میان اسرائیل و واشینگتن، از سوی رایس و لیونی وزرای خارجه دو کشور در آمریکا به امضا رسید.

در صورت موافقت کابینه اسرائیل، حملات این کشور به غزه به مدت ۱۰ روز متوقف خواهد شد، اما ارتش اسرائیل تا زمان استقرار نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطینی در مرزهای مصر با غزه، در این کشور باقی می‌مانند.


پرتاب راکت‌های حماس به اسرائیل ادامه دارد

رویترز نیز نوشته است که فردا یکشنبه ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر، قرارداد سه جانبه‌ای را در خصوص امنیت مرزهای غزه امضا می‌کنند.

از دیگر مفاد این توافقنامه خبری منتشر نشده است.

خبرگزاری فرانسه هم خبر داده است که با آغاز بیست و دومین روز حملات اسرائیل به غزه، شمار کشته شدگان فلسطینی از مرز ۱۲۰۰ تن گذشت. بیش از ۵۲۰۰ نفر نیز در همین مدت، زخمی شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، اصابت یک گلوله تانک به مدرسه‌ای که از سوی سازمان ملل اداره می‌شد، منجربه جان باختن دو کودک فلسطینی شد.

آژانس کار و امداد سازمان ملل در واکنش یه این حادثه، خواستار انجام تحقیقات گسترده در خصوص احتمال وقوع جنایات جنگی در غزه از سوی اسرائیل شد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته جمعه در دومین نشست فوق‌العاده خود خواستار خروج اسرائیل از نوار غزه و برقراری آتش بس فوری در منطقه شد.

Share
در همین رابطه:
حماس: شرایط آتش‌بس اسرائیل را نمی‌پذیریم

نظرهای خوانندگان

دمكراسي بهانه اي براي غربي ها كه هرگز به آن اعتنايي ندارند. غربي ها هميشه در اسامي زندگي ميكنند ولي از مفاهيم فرار مي كنند يا مفاهيمي همچون آزادي و دمكراسي را نابود مي كنند

-- مرگ سران ظلم ، Jan 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)