تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:

تحریم پسر بن‌لادن به اتهام ارتباط با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار فرد مظنون به عضویت در شبکه القاعده از جمله سعد بن‌لادن، پسر بن‌لادن را به اتهام آن‌چه «ارتباط با ایران» خواند، تحریم کرد.

آن‌طور که آسوشیتدپرس به نقل از این وزارت‌خانه نوشته است، «پسر بن‌لادن و سه متهم دیگر از داخل ایران فعالیت‌های شبکه تروریستی القاعده را هدایت می‌کرده اند.»

استوارت لوی، معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خارجه آمریکا گفته است که دارایی‌های مالی این افراد در آمریکا مسدود شده و از این پس شهروندان آمریکایی حق معامله با آنها را ندارند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی می‌گویند این چهار نفر در سال ۲۰۰۳ در ایران دستگیر و تحت بازداشت خانگی قرار داشتند، اما به احتمال زیاد، پسر بن‌لادن در سپتامبر ۲۰۰۸ (شهریور ماه سال جاری) ایران را ترک کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «پسر بن‌لادن، از اعضای یکی از گروه‌های کوچک القاعده است که فعالیت‌های این سازمان تروریستی را از ایران هدایت می‌کرد و در اتخاذ تصمیماتی کلیدی نقش داشت.»


استوارت لوی، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

خبرگزاری رویترز نیز نوشته است که مایکل مک‌کونل، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سئوالی درباره پسر بن‌لادن گفته است که وی اکنون ایران را ترک کرده و احتمالاً در پاکستان به سر می‌برد.

این مقام آمریکایی ادامه داده است: انتقال پسر بن‌لادن از ایران به پاکستان باعث می‌شود که وی در برابر دستگیری یا کشته شدن توسط نیروهای آمریکایی یا متحدان آنها آسیب پذیرتر از گذشته شود.

مک‌کونل با اشاره به اینکه پاکستان متحد واشینگتن در جنگ علیه تروریسم است، افزود: «از نظر ما بهتر است که اعضای القاعده در جایی باشند که امکان دسترسی به آنها بیشتر باشد.»

در سال ۲۰۰۵ نیز مقام‌های امنیتی آمریکا ادعای بازداشت خانگی پسر بن‌لادن در ایران طی سال‌های اخیر را مطرح کرده بودند.

Share
در همین رابطه:
جریمه بانک «لویدز» به خاطر همکاری با ایران
بازداشت مدیر بنیاد علوی در آمریکا
توقیف اموال شرکت وابسته به بانک ملی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)