تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توقف کشتی ایران در نزدیکی آب‌های غزه

منوچهر متکی وزیر خارجه گزارش‌ها مبنی بر توقیف محموله ایران به غزه از سوی اسرائیل را تائید کرد.

رادیو دولتی ایران شب گذشته گزارش کرده بود که کشتی حامل کمک‌های ایران به مردم غزه در ۲۰ مایلی این منطقه از سوی ناو‌های اسرائیلی توقیف شده است.

آن‌طور که خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از احمد نواب، سرپرست تیم اعزامی با کشتی «شاهد» گزارش کرده، این کشتی چند بار خواست که وارد آب‌های منطقه غزه شود اما با اخطار ناوهای اسرائیلی مواجه شد.

واحد مرکزی خبر امروز چهارشنبه به نقل از منوچهر متکی اعلام کرد که ایران در تلاش است هرچه سریع‌تر این محموله را به دست مردم غزه برساند.

احمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز عصر امروز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا خبر داده است که این کشتی موفق نشده که در ساحل غزه پهلو بگیرد.


آقای موسوی همچنین گزارش‌ها مبنی بر تیراندازی به سوی این کشتی از سوی نیرو‌های اسرائیلی را رد کرد و گفت: «اخطارها تنها در حد ممانعت از نزدیک شدن کشتی ایران به بندر غزه بوده است.»

در حال حاضر این کشتی در آب‌های بین اسرائیل و مصر متوقف است.
کشتی حامل کمک‌های ایران، نهم دی ماه از بندرعباس به سمت غزه حرکت کرده بود.

مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که این کشتی حامل دو هزار تن مواد غذایی و دارویی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو تیم کامل درمانی شامل پرستاران و پزشکان متخصص نیز در این کشتی حضور دارند.

این دومین محموله کمک‌های ایران است که هنوز به غزه نرسیده است.
محموله ۳۰‬ تنی کمک‌های ایران به مردم غزه که۱۰‬روز پیش از طریق هوایی وارد قاهره شده، هنوز در منطقه العریش مصر در چند کیلومتری غزه متوقف است.

خبرگزاری دولتی ایران هم گزارش کرده که چند خبرنگار خارجی و ایرانی برای پوشش خبری حوادث غزه در این کشتی حضور دارند.

اسرائیل پس از بدست گرفتن قدرت در نوار غزه از سوی حماس در سال ۲۰۰۷ میلادی، تمام گذرگاه‌های منتهی به این منطقه را مسدود کرده است.

پیش‌تر چهار فروند قایق فعالان حقوق بشر برای کمک به مردم این منطقه از طریق قبرس در سواحل غزه پهلو گرفته بودند که اسرائیل دو فروند از این قایق‌ها را متوقف کرد.

Share

نظرهای خوانندگان

شنیده اید که می گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟؟ بهتر نیست که کمک به غزه و مردم بینوای غزه از طریق کشورهای اروپایی صورت بگیرد که هم مردمشان سیرو تامین هستند هم موادغذایی و داروهایش فاسد نیست هم اینکه برگشت نمی خورند؟؟؟ایران بهتر نیست که به مشکلات مردم خودش رسیدگی کند؟‌برای دهات دور افتاده آب و برق تامین کند -و بیمارستان و مدرسه بسازد؟؟
‌امیدواریم که اسراییل بعد از حماس حساب دولت احمدی نژاد را برسد - و امیدواریم که یکی پیدا شود که مردم غزه را نجات دهد. نه حماس را.

-- بدون نام ، Jan 14, 2009

جناب بی نام
جنابعالی احتمالا سالهاست که ایران را ترک کرده اید و یا اینکه به روستاها سر نمی زنید و خبر ندارید که در دور افتاده ترین روستا ها مردم از تلفن مستقیم، جاده آسفالته، آب لوله کشی، درمان و دارو و شیر خشک مجانی، بیمه، مدرسه، برق و ... برخوردارند. با کمال تعجب وضعیت بهداشتی روستاها بخصوص از نظر رسیدگی به بهداشت خانواده و کنترل جمعیت بسیار بهتر از شهرهای بزرگ است و پزشکان مستقیما به روستاها مراجعه و کودکان بر طبق لیستی چه قبل و چه بعد از تولد تحت کنترل هستند و خانواده ها تشویق به استفاده از وسایل پیشگیری از حاملگی می شوند، اینها چیزهایی است که من با چشم خودم در روستاهای زنجان و اردبیل دیده ام. البته هنوز با امکانات تهران فاصله دارند و فکر کنم دسترسی به اینترنت هنوز مثل تهران در روستاها رواج ندارد. بهرحال تصویری که شما از روستاهای ایران در ذهن دارید مربوط به سالهای دور است نه الان.

-- عدل ، Jan 15, 2009

حتی اگر خودمان گرسنه بمانیم باید به مردم بی دفاع غزه کمک کنیم که اینطور وحشیانه به قتل میرسند.

-- سیمین ، Jan 15, 2009

اقا یا خانم عدل میشه ادرس یک چندتا از این روستاها که توش دارو و درمان و شیر خشک مجانی را میدند لطف کنید شاید بنده از شهر کوچکمان و روستای پدری که نصف سال را در ان هستیم و از نعمات مورد ادعای شما خبری نیست اسباب کشی کردیم.
هنوز بسیاری از مدارس روستایی در کپر تشکیل میشود و هر ساله سقف چند مدرسه بر سر دانش اموزان فرو می افتد. صدها زن و مرد روستایی هر ساله به خاطر عدم دسترسی به امکانات درمانی و یا دیر رسیدن به بیمارستانهای شهرها جان می بازند. تازه اگز پایشان به بیمارستان برسد کدام بیمه ای پوشش دهنده درمان یک روستایی کشاورز است؟؟
این حرفها و لافها شاید به درد سخنرانی های مطبوعاتی احمدی نژاد بخورد.

-- Ali ، Jan 15, 2009

در تاييد صحبتهاي آقا يا خانم عدل بايد عرض كنم كه من به چشم خود نه تنها خط مستقيم تلفن را ديده ام بلكه شاهد بودم كه در اين روستاها از تلفن همراه مستقيم ( موبايل ) نيز به بركت نظام بهره مند شده اند و حتي مسيج هم ميتوانند براي ديگران بفرستند .
به هر حال من كه شاهد اين وقايع هستم . و اميد دارم كه به مردم غزه كمكهاي بيشتري شود .

-- علي ، Feb 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)