تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جنجال برنامه ۹۰ بالا گرفت

جنجال میان سازمان تربیت بدنی و برنامه ۹۰ که از سه هفته پیش آغاز شده، شب گذشته با اختلال در ارسال پیام مخاطبان این برنامه وارد فاز جدیدی شد.

این جنجال زمانی بالا گرفت که کمپینی با نام «پنج میلیون اس‌ام‌اس» از طرفداران برنامه ۹۰ خواست که با ارسال اس‌ام‌اس‌، اعتراض خود به سیاست‌های سازمان تربیت بدنی در قبال این برنامه را اعلام کنند.

شب گذشته یک ساعت مانده به آغاز برنامه پرمخاطب ۹۰، برخی وبلاگ‌ها و رسانه‌ها اعلام کردند امکان ارسال پیام از طریق تلفن‌های همراه برای شرکت در مسابقه این هفته برنامه ۹۰ وجود ندارد.

عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه ۹۰ نیز تائید کرد که در سیستم مخابراتی برای دریافت پیامک‌های مخاطبان اختلال رخ داده است و خواستار توضیح مسئولان مخابرات شد.

این اختلال، یک هفته پس از آن‌که فردوسی‌پور در پاسخ به فدراسیون فوتبال، شرکت بیش از یک میلیون‌نفر در نظرسنجی برنامه ۲۳ دی‌ماه را «معنی‌دار» خواند، رخ داده است.

این اختلال باعث شد که از شب گذشته تاکنون موج انتقادها از مواضع مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدارسیون فوتبال در قبال برنامه ۹۰ گسترش یابد.


سه هفته پیش از این در برنامه ۹۰، عادل فردوسی‌پور انتقاداتی متوجه فدراسیون فوتبال کرد که این انتقادها با واکنش تند مقام‌های سازمان تربین بدنی مواجه شد.

پس از آن‌ به خبرنگار و تصویر بردار برنامه ۹۰ اجازه داده نشد تا از بازی پرسپولس- فولاد خوزستان گزارش تهیه کنند و این مسئله آغاز رویارویی تازه‌ای بین سازمان تربیت بدنی و برنامه ورزشی ۹۰ شد.

آقای فردوسی‌پور که بسیاری در انتظار توضیحات وی در خصوص این جنجال‌ها بودند، شب گذشته اعلام کرد که «در روز‌هاى گذشته حرف و حدیث‌هاى زیادى درباره ما وجود داشته، اما فعلا مصلحت دیده نشده که در این باره صحبت کنیم.»

برخی وبلاگ‌ها و رسانه‌ها امروز در گزارش خود، برنامه شب گذشته ۹۰ را یکی از «کوتاه‌ترین و سردترین» برنامه‌های ۱۰ سال گذشته آن توصیف کرده‌اند.
آنها همچنین از احتمال برکناری فردوسی‌پور ابراز نگرانی کرده‌اند.

گروهی از وبلاگ‌های ایران امروز سه‌شنبه پیشنهاد کرده‌اند که طرفداران برنامه ۹۰ ارسال اس‌ام‌اس از خطوط تلفن همراه اول را تحریم کنند.

برنامه ورزشی ۹۰ در شامگاه گذشته با این گفته عادل فردوسی پور به پایان رسید که «اگر این صندلی همچنان محلی برای بیان مطالب حق باشد و ما همچنان توفیق داشته باشیم، انشاءالله در هفته‌ آینده نیز در خدمتتان خواهیم بود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی‌ با حالیم نیستیم ؟؟؟؟؟؟

-- yashar ، Jan 20, 2009

تلویزیون جمهوری اسای لیاقت نود و فروسی پور رو نداره. بهتره رسما اعلام بشه مملکت مال سپاهی هاست حال همه راحت بشه.

-- امیر ، Jan 21, 2009

از کشوری که مسوولین دولتی آن حتی کوچکترین انتقاد را در مورد ورزش که موردی سیاسی نیست تاب نمی آورند می شود انتظار داشت در مورد مسایل دیگر (سیاسی -اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی_بخصوص سانسور_)تاب بیاورد و از مردم نظر خواهی کند؟؟؟؟؟؟؟؟

-- آذرخش بیداری ، Jan 21, 2009

"اگر با ما نيستي پس بر مايي". اين سياست سازمان تربيت بدني است. آقاي فردوسي پور هيچ انتقاد نابجايي را از فدراسيون فوتبال مطرح نكرده است كه اينگونه به او و برنامه اش حمله كرده اند.

-- كيوان ، Jan 21, 2009

جای تاسف داره!
این سیستم و این دولت هیچ گونه مخالفتی رو قبول نمی کنه، همه باید مثل آقای شفیع تو برنامه ورزش و مردم فقط قربون صدقه برن و همه چیز رو تایید کنن. اینا فقط با آدم های چاپلوس می تونن کار کنن. اگه یادتون باشه برنامه کوله پشتی هم چند وقت قبل فقط بخاطر انتقاد حسنی تعطیل شد.

-- سروش ، Jan 21, 2009

عادل جان دوستت داريم

-- شعباني ، Jan 31, 2009

گند زدن به همه چی.مملکت افتاده دست ١ مشت بسیجی و سپاهی بیسواد.

-- abtin ، Nov 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)