تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمادگی ایران برای عضویت در بانک سوخت هسته‌ای

محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران آماده همکاری‌های هسته‌ای بین‌المللی از جمله عضویت در بانک جهانی سوخت است.

آقای احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت که وضعیت هسته‌ای ایران «تثبیت» شده و تهران وارد مرحله «تعامل و همکاری‌های هسته‌ای» با جهان شده است.

او افزود که کشور‌های غربی که پیش‌تر برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران «حقی» قائل نبودند، «کوتاه» آمده‌اند و «حرفی نمی‌توانند» بزنند.


AP

احمدی‌نژاد افزود که معتقد است اسرائیل و چند کشور اروپایی از موقعیت هسته‌ای ایران «ناخشنود» هستند.

محمود احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت که ایران در خصوص فن‌آوری هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده است که از طریق آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای با دیگر کشور‌های صاحب این فن‌آوری در «سطح بالا» همکاری می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از مواضع برخی جریان‌های داخلی، آنها را متهم کرد که به دولت فشار می‌آورند تا در خصوص مسئله هسته‌ای «سازش» کند.

اظهارات آقای احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که ایران تاکنون حاضر نشده است پاسخ روشنی به پیش‌نویس توافقنامه وین بدهد.

احمدی‌نژاد می‌گوید که کشور‌های غربی که پیش‌تر برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران «حقی» قائل نبودند، «کوتاه» آمده‌اند و «حرفی نمی‌توانند» بزنند

براساس این توافق‌نامه، قرار است ایران در ازای ارسال ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد، از روسیه و با واسطه فرانسه، اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تحویل بگیرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که گزینه نخست آنها برای تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، خرید سوخت از کشور‌های فرانسه، آمریکا و روسیه است.

آنها همچنین گفته‌اند که بعد از مذاکرات علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، تصمیم نهایی در این خصوص را اتخاذ خواهند کرد.

آمریکا نیز در واکنش به مواضع جدید ایران اعلام کرده که قصد دارد به تهران، زمان بیشتری برای ارائه پاسخ بدهد.

قدرت‌های غربی امیدوارند تا با خروج بخشی از سوخت هسته‌ای و فرآوری آن در کشورهای دیگر، از نگرانی‌های آن‌ها در زمینه استفاده‌های نظامی از فناوری هسته‌ای توسط ایران، کاسته شود. ایران این نگرانی‌ها را «بی‌پایه» می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

يكي نيست به احمدي نژاد بگه : مورچه چيه كه كله پاچه اش باشه . تو رو چه به بانك سوخت هسته اي

-- عباس ، Nov 11, 2009

واقعاً برای مذاکره با مسؤلان جمهوری اسلامی باید اعصاب فولادین وصبر ایّوب داشت, واگرهرکدام از طرفهای مذاکرات کننده اتمی گروه ٥+١ تا کنون بزخم معده دچار نشده باشدباید انسان متفاوتی باشدکه درخور تحسین است. اینها هنوزیا نمیدانند چه میخواهند ویا به احتمال قویتر میدانندو تعمداً وقتکشی میکنند وهر روزحرف تازه ای میزنند, در هرصورت جامعه جهانی بایدبرای یکبار هم که شده ازخود قاطعیت نشان دهد و تصمیم درست خود را بگیرد قبل از آنکه خیلی دیر باشد. آقای اباما یا با اونا یا باما!!.

-- ناظر ، Nov 11, 2009

irane sabz wa abad bombe atom nemikhad

-- azadi ، Nov 11, 2009

در ایران به احمدی نژاد میکن :
حاج محمود هسته هلو! البته بد دهانان شاید بیجا می گویند، اما از وقتی تجاوزات با بیاتوم و چوب جارو به همه و از جمله محسن روح الامینی و هزاران دیگر به اثبات رسید پزشکی در تهران ادعا کرده که که حاج محمود در بچهگی مورد تجاوز قرار گرفته بوده و اتفاقا یک هست هلو نیز ... وبقیه ماجرا! اما در هر حال این سخنان درست باشد یانه در اینکه این غربی ها هستند که دارند با حکومت اسلامی مقاربت و بازی می کند حرفی درش نیست اما جالب است توجه شود که حاج علی خان خامنه ای و فرزند طبیعی او حاج محمود هسته هلو وانمود می کنند که این آنها هستند که دارند با غرب بازی بازی می کنند. اما گویا کار از وانمود کردن گذشته و آنها واقعا خیال می کنند که دراند با غرب بازی بازی می کنند، اما در این بازی بازی زمانی که غرب به هیجان آید و ارضا شود خامنه ای و حکومتش به آنسوی مکان و زمان پرتاب خواهند شد. دیری نخواهد گذاشت که ما یک روز صبح از خواب بیدار شویم که تمامی مراکز اقتصادیمان و مراکز اتمیمان و مراکز اطلاعتیمان و نظامی و انتظامیمان نابود شده باشد. و حتا آنروز هم روحانیت ناپاک باز هم از پیروزی دم خواهد زد! آما آیا مردم ایران باز هم صبوری خواهند کرد! اما آیا بازهم خاتمی و موسوی و کروبی و اصلاحطلبان مردم را به سر ندادن
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی
فرا خواهند خواند! شاید هم اینبار این آنها باشند که رهبر مردمند و نه مردم رهبر آنها!
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Nov 11, 2009

dolate kodetaee khamenei ba 2 bohran robero ast 1-bohrane mashroiat dar dar ravabete khareji ke bohrane mashroiat ke moshkele mozmene rejim bood ba kodeta 100 dakhel va2- bohrane chandan shod .bohrane mashroiate dakheli bad az kodeta entekhabati ,bohrane ravabete rejim ro dar bode khareji ro ham 100 barabar kard,leza ahmadi nejad ba tarhe hile farar be jolo vase bi ahamiyat jelveh dadane bohrane atomi ,harfe banke sokhte jahani va mosharekat dar on ro matrah mikoneh ke vanemodd koneh ke az bohrane talighe ghani sazi oranium obor kardeh!!!! vali bayad begam ke in tarfand tanha mitone khodesh va amsale rahbaresh ro tojih koneh na melate iran va siasat madarane gharbi ro .

-- chavosh ، Nov 12, 2009

ای احمدی‌نژاد، ‌ای احمدی‌نژاد دروغگو فکر کنم دیگه تعا دل خودت رو از دست دادی ، حرف‌هات بیشتر به پرت و پلا و جنون می‌‌مونه!. حفظ مقام و قدرت این قدر شیرین بوده که براش به هر چیزی تن دادی.

-- ستاره ت ، Nov 12, 2009

dame ahmadinedjade morche garm ke tavasote daneshmandane iraniye pil dare dahane arbabane kargadane shoma ro servis mikone
agar dar morede morchegan motaleh befarmaeid,mifahmid ke etehade morchegan,natanha arbabane amricaei va gharbitan ra be zamin mizanad balke ba mehrabani o saboorishan ham fatehe sarmaye shadide zemestannand.lal bad zabane zede irani.M

-- mansour piry khanghah ، Nov 12, 2009

حکومت اسلامی از کسب اجازه برای خرید ۱۲۰ کیلو اورانیوم ۲۰٪ درمانده است. در طی مدت زمانی که بانک سوخت اتمی قم بتواند به چنین هدفی دست یابد، حکومت بر چیده خواهد شد.

-- عین‌الله ، Nov 12, 2009

حالا ج ا مجبور نيست به سر دسته راهزنان بين المللي پوتين باج بدهد و به نوچه هاي بين المللي اش سوريه و ونزوئلا و اكوادور و ٠٠٠
از اول بايد يك تعادل در روابط بين المللي ايجاد مي شد تا از رقابت قدرتهاي شرقي و غربي به بهترين شكل استفاده شود٠ مثل تركيه كه دارد بي سروصدا قدرت منطقه اي مي شود٠ راهزنان روسي هم نمي توانند قسمتي از درياي سياه را از او بگيرند يا منابعش را بدزدند ٠ يا قرارداد اسارت بار اتمي به مدت ٢١ سال با او ببندند و اصلا به تعهداتشان عمل نكنند ٠ يا آنرا از شركت در بزرگترين پروژه بين المللي خط لوله نابوكو بگذارند كنار و ٦ ميليارد دلار ضرر به آن بزنند٠ يا در دنيا آنرامتهم كنند به حمايت از تروريسم٠ همه اينها با داشتن سياستمدار واقعي غير روسي در راس كشور به دست آمده٠ اما توده اي و فدايي در ايران سي سال است از يك سياست پوسيده خصومت كور با آمريكا كه بهايش جنگ و ديكتاتوري و فقر است حمايت كرده و مي كنند٠

-- alphonoon ، Nov 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)