تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در ایران

در اعتراض به حملات گسترده جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، به دعوت نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی، تظاهراتی در تهران و چند شهر ایران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف خشونت‌ها در نوار غزه بودند.

تظاهرکنندگان همچنین با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل جبهه‌ای فراگیر از مسلمانان جهان برای مقابله با «جنایت‌های اسرائیل» شدند.


تظاهرات در دانشگاه تهران

نهاد‌ها، سازمان‌های و ارگان‌های دولتی ایران نیز با صدور اطلاعیه‌هایی که از سه روز گذشته به این سو همچنان ادامه دارد، خشونت‌ها در غزه را محکوم می‌کنند.

دادستانی و قضات دادسرای تهران، امروز (دوشنبه) با صدور اطلاعیه‌ای از حقوقدان‌های جهان خواسته‌اند که جهت تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی برای تعقیب و محاکمه سران اسرائیل تلاش کنند.

دادستانی تهران همچنین در اطلاعیه خود از سازمان‌های بین‌المللی خواسته که رهبران اسرائیل را به جرم «محاصره کامل نوار غزه، کشته و زخمی شدن غیر نظامیان ناشی از حملات نظامی کورکورانه و ممانعت از کمک‌رسانی به مجروحان و بیماران» تحت تعقیب و مجازات قرار دهند.


حضور اعضای هیئت دولت در تظاهرات

دادستانی تهران در عین حال از رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار «تصویب اساسنامه برای تشکیل یک دادگاه ویژه بین‌المللی به منظور تعقیب و رسیدگی به جنایات ارتکابی سران رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه» شده است.

در پیوند با تحولات غزه و اعتراض‌ها به تداوم خشونت‌ها در این منطقه، سردار عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ اعلام کرد که بسیجیان بر اساس فرمان آیت‌الله علی خامنه‌ای برای دفاع از مردم غزه آماده هستند.

مقام‌های دولت ایران نیز طی روزهای گذشته و امروز مذاکرات تلفنی متعددی با برخی همتایان خارجی خود در خصوص راه‌های توقف خشونت‌ها در غزه داشته‌اند.


محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران امروز تلفنی، از عبدالله گل و عبدالعزیز بوتفلیقه روسای جمهوری ترکیه و الجزایر خواست که برای توقف حملات اسرائیل به غزه تلاش کنند.

آقای احمدی‌نژاد همچنین در یک گفتگوی تلفنی با عبدالله واد رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی خواستار تشکیل نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی شده است.

منوچهر متکی وزیر خارجه نیز امروز در گفتگوهایی تلفنی با با دبیران کل سازمان ملل، کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب از آنها خواست که برای توقف خشونت‌ها در غزه اقداماتی انجام دهند.

در ایران طی سه روز گذشته واکنش‌های تندی به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه صورت گرفته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن این حملات، از همه مسلمانان جهان خواست که برای دفاع از مردم غزه آماده شوند.

در واکنش به این درخواست آقای خامنه‌ای، بسيج دانشجويی دانشگاه‌های تهران بزرگ اعلام کرده که در قالب یگان‌های استشهادی آماده ثبت‌نام از کسانی است که خواستار اعزام به نوار غزه هستند.

بسیج دانشجویی همچنین تصریح کرده که ثبت‌نام از داوطلبان از روز گذشته آغاز شده است و به زودی یگان‌های آماده رزم این نیرو با برگزاری تجمعی آمادگی خود را برای حضور در غزه اعلام خواهد کرد.

Share


در همین رابطه:
خشونت در تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی
«رهبران اسرائیل باید مجازات شوند»

نظرهای خوانندگان

تا کی عزاداری، شما سران حکومت اسلامی به چه علت، عزاداری را به ملت ایران تحمیل می کنید؟ بروید در خانه هایتان و هر چه می خواهید عزا بگیرید.
ما هم می توانیم مانند دیگر مردم متمدن، اعتراضات آرام خود را به گوش همه جهان برسانیم، بدون آنکه جانبداری از طرفین درگیر به کنیم، در این مورد خاص، بین اعراب فلسطین و اسرائیل.
جنگ بین دو گروه (کشور) افراطی مذهبی_سیاسی است. حال کدام بیشتر آدم می کشد، یا کدام کمتر کشته، خیلی عذر می خواهم، حرف مفت است.
مفتی اعظم،

-- Azam ، Dec 29, 2008

آقای خامنه ای، شما با چه انگیزه ای به خود اجازه می دهیدکه عقاید مذهبی، فرهنگی و سیاسی خود را به دیگران با زور و چماق تحمیل کنید؟ عقاید مذهبی شما کاملأ مسئله ای است شخصی، و رابطه ای است بین شما و خدای شما. شما آزاد هستید تمامی عمر خود را صرف عزاداری کنید و این از حقوق اولیه انسانی است، که هر کسی‌ آزاد است آنطور که مایل است زندگی کند. امّا مرز این آزادی تا آنجاست که مزاحم دیگران نشوید، و مرتب دستور عزاداری و....صادر نفرمایید. اگر منظور از این مانورهای سیاسی_مذهبی معرفی خود به دنیا است، باید گفت، همه به اندازه کافی شما را می شناسند.
معرفت،

-- Marefat ، Dec 29, 2008

ملت همیشه بیکار و عزادار
تا کی ما باید سنگ سینه ی کشورهایی مانند فلسطین و لبنان و حزب الله و عراق و افغانستان را به سینه بزنیم خدا عالم است. خوب سر مردم را با این چیزها گرم میکنند. پس خودمون چی؟ کی به ما توجه میشه؟

-- محمدرضا ، Dec 30, 2008

سی‌ سال گذشت و ما هنوز دنبل همون اهدافی هستیم که سی‌ ساله پیش براش خون دادیم. من روز سالگرد انقلاب بیررن میرم و به آسمان فریاد می‌کنم لا اله الالله یا امام خمینی روحت شاد خودت نجات ده مردم بیچارهٔ ایران رو. هیچ باورم نمیشه که همین حکومتی که امام عزیز بر قرار کرد باعث سختی مردم ایران بشه و یک بار دیگه باید برم تو خیابون و فریاد بکشم.لا اله الالله.

-- mahboobeh ، Jan 28, 2009

www.youtube.com/watch?v=HJdnFGQn9K0

بسم الله الرحمن الرحيم
جنایت جنایت جنایت، مردم ایران مسلمان به دنیا آمدند، مسلمان هستند و مسلمان میمیرند. آیا دولت ایران هم مسلمانند؟

-- همایون ، Mar 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)