تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شورای امنیت: حملات به غزه متوقف شود

شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست اضطراری خواستار توقف فوری حملات و خشونت‌ها در منطقه غزه شد.

این در حالی است که حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، منابع فلسطینی شمار قربانیان حملات هوایی روز گذشته اسرائیل به این منطقه را ۲۷۱ تن اعلام کرده‌اند.

شورای امنیت همچنین خواستار توقف شلیک موشک از سوی غزه به اسرائیل شده است.

منابع اسرائیلی می‌گویند در طول هفته گذشته، ۱۱۰ موشک از غزه به شهرک‌های یهودی‌نشین شلیک شده است.


مقام‌های تل‌آویو تهدید کرده‌اند تا زمانی که شلیک موشک‌ها از غزه ادامه داشته باشد، به حملات هوایی خود علیه مواضع حماس در این منطقه ادامه می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده است که در صورت ادامه پرتاب موشک از سوی حماس، اسرائیل به غزه حمله زمینی هم می‌کند.

حملات روز گذشته (شنبه) اسرائیل به نواز غزه، خونین‌ترین روز را برای غزه از زمان اشغال این منطقه از سوی اسرائیل در ۱۹۶۷ رقم زد.

در حالی که بیشتر کشته شدگان را افراد حماس تشکیل می‌دهند، با این وجود، افراد غیرنظامی زیادی نیز در این حملات جان خود را از دست داده اند.

تعداد مجروحان حملات هوایی روز گذشته اسرائیل به غزه، ۷۰۰ تن اعلام شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، از روز گذشته تاکنون، ۲۵۰ منطقه غزه، از سوی جنگنده‌های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته‌اند.


قرار بود وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز در این خصوص نشست اضطراری تشکیل دهند که این جلسه به روز چهارشنبه موکول شد.

با این حال، اتحادیه اروپا و سران کشورهای عربی و اسلامی خواستار توقف خشونت‌ها در غزه شده‌اند.
تظاهرات مردمی هم در بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی هلند برای پایان خشونت‌ها در غزه برپا شده است.

آیت‌الله علی سیستانی نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار اتخاذ موضعی واحد از سوی جهان اسلام در برابر حمله اسرائیل به خاک غزه شد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای، خواستار پیگیری «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه و محاکمه عادلانه عاملان این جنایات» شده است.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران نیز در حاشیه همایش تقدیر از ۳۰ سال برگزیدگان سلامت گفت که قرار است تحرکاتی در سطح اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی در اعتراض به سازمان ملل «که نشسته و این صحنه ضدانسانی و دلخراش را نگاه می‌کند و هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد» انجام پذیرد.

این در حالی است که ایالات متحده، حماس را در افزایش خشونت‌ها در منطقه مقصر معرفی کرده و گفته است که اگر این تروریست‌ها(حماس) به اسرائیل موشک پرتاب نمی‌کردند، حمله هوایی به غزه صورت نمی‌گرفت.

Share
در همین رابطه:
حمله هوایی گسترده اسرائیل به غزه

نظرهای خوانندگان

متاسفانه در تمامی این احوال سپاه پاسداران آتش بیاری معرکه می کند. رادیو تلویزیون حکومتی در ایران تبدیل به رادیو تلویزیون حماس و حزب الله لبنانی فلسطینی شده . باید بگویم حتا کاسه ی گرمتر از آش شده. و من به ملت ایران این هشدار و این اخطار را می کنم که رژیم اسلامی دارد ما را درگیر جنگی خود خواسته و ما ناخواسته می کند. هشیار باشیم.

-- سرمدی از تهران ، Dec 28, 2008

سلام
اسرائيل ، در حال نسل كشي فلسطينيان است . مردم فلسطين مدت زيادي است كه در محاصره هستند و نياز هاي اوليه زندگي را ندارند . من به عنوان يك انسان مسلمان ، اين جنايات برايم غير قابل تحمل است .

-- محمد حسين ، Dec 28, 2008

نظر ما در مورد جمهوری اسلامی هر چه باشد نیاید باعش شود این نسل کشی رو نادیده بگیریم.اسراییل در حال انجام جنایتی فجیع است برای آمریکا و اروپا هم که فلسطینی ها بشر نیستن که حقوق بشر داشته باشند.ما هم که چون ضد نظامیم پس باید قربون صدقه ی اسراییل بریم.حالا این همه فلسطینی مردن که مردن...به راستی چه دنیای کثیفیه و ما هم چه آدمای کثیفی

-- بدون نام ، Dec 28, 2008

بنظرم طبق قوانين بين المللي حق هرمردمي باشه كه از سرزمينشون و دولت مردميشون دفاع كنن.وحماس و دولتي كه در انتخابات باحضور ناظران بين المللي برگزار شد پيروز شد ولي چطور همه ي دنياكه دم از دمكراسي ميزنن قبول نكردند راي مردم رو وحتي مدت كمي بعد از اون به غزه باز حمله كردند بايد از خيليها پرسيده بشه.
در مورد اين كامنت جناب سرمدي:
نميدونم چقدر انسان هستيد؟ولي تلويزيون ايران فقط تصاويركشتارها رو نشون ميده
توي اين خبر اومد كه حماس ۱۱۰موشك پرتاب كرده و توي همين خبر باز بود كه تعداد كشته ها توي فقط48ساعت چقدر بوده!!!

توكزمحنت ديگران بي غمي
نشايد كه نامت نهند آدمي!
ماوبدون شك ميليونها نفر از مردم سراسرجهان حاضر به قيام برعليه منافع اسرائيل هستند.درست مثل صدها وبلاگ نويس ايراني كه در طول محاصره غزه به حمايت ازاونها برآمدند.نميدونم ولي شايد ازبزرگترين حركتهاي وبلاگستان فارسي بود

-- محمود ارجمندي ، Dec 28, 2008

آقای سرمدی
چرا مباحث را قاطی می‌کنی قربان
اصلا ما چکار به سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی داریم.
یکبار دیگر به آمار کشته ها و زخمی ها بنداز.
اونا انسانند انسان هایی که کشورشان اشغال شده.ماهها در محاصره مانده اند و الان هم به راحتی سر کشیدن یک لیوان آب کشته می شوند .
حمایت جمهوری اسلامی یا سپاه از فلسطین ر مقیاس حمایت های غرب و امریکا از یک دولت نژاد پرست چقدر است؟
منصف باش
انسانیت را فراموش نکن برادر

-- سپیده ، Dec 28, 2008

الان كه كشور هاي عربي روزه سكوت گرفتن وحتي براي نجات هم دينشان كمك نمي كنند .
وسازمان حقوق بشر كه دم از دمكراسي در جهان ميزند و حتي قدرت آتش بس راندارند كه فقط منتظراند كي در ايران كمبود است را بيان كنند.
مگر مرگ يك انسان مرگ يك بشر نيست...آن هم يك كودك بي دفاع .

-- ايراني ، Dec 28, 2008

مطابق اخبار در هفته گذشته 481 بیمار قلبی در تهران درگذشتند . با توجه به تاثیر بالای آلودگی هوای تهران احتمال افزایش مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی نیز مطمئنا" بالاتر خواهد رفت . کسی منکر جنایات اتفاق افتاده در غزه نیست ولی آیا در ایران بابت مرگ هموطنان بعلت آلودگی هوا، که ناشی از غیر استاندارد بودن خودروهای تولیدی ایران و ... است کسی عزای عمومی اعلام میکند.

-- آرش ، Dec 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)