تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«رهبران اسرائیل باید مجازات شوند»

آیت‌الله علی خامنه‌ای در واکنش به حمله اسرائیل به غزه از سران عرب، آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا، دانشگاه الازهر و برخی روشنفکران به خاطر «همدستی و سکوت در قبال این حملات» به شدت انتقاد کرد.

آقای خامنه‌ای همچنین فردا (دوشنبه) را در ایران عزای عمومی اعلام کرد.

در اطلاعیه‌ای که دفتر رهبر جمهوری اسلامی، امروز (یکشنبه) منتشر کرده، آمده است که برخی دولت‌های عربی و «مدعی مسلمانی» با «سکوت تشویق‌آمیز» در برابر حملات اسرائیل به غزه، مصیبت بزرگ‌تری را رقم زده‌اند.

در این اطلاعیه تصریح شده که رفتار دولت‌های مسلمان در خصوص بحران غزه باعث شده که مقام‌های اسرائیل «فاجعه آفرینی» خود را هماهنگ و موافق با نظرات رهبران عرب ارزیابی کنند.

آقای خامنه‌ای از رهبران عرب پرسیده است که در خصوص بحران غزه چه جوابی در برابر حضرت محمد (پیامبر اسلام) خواهند داشت.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، خطاب به علماء و روحانیون جهان عرب و رؤسای دانشگاه الازهر مصر آمده است: «آیا هنگام آن نرسیده است که برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنید؟»

وی همچنین از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام پرسیده است که «تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ای و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمان‌های حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟»


آقای خامنه‌ای در عین حال از سازمان کنفرانس اسلامی خواسته که به وظیفه‌ تاریخی خود عمل کند و «جبهه‌‌ای یکپارچه‌ به دور از ملاحظه‌کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.»

رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرده که اسرائیل باید از سوی دولت‌های مسلمان مجازات شوند و رهبران آن «به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ طولانی مدّت (غزه)، شخصاً محاکمه و مجازات شوند.»

در اطلاعیه آقای خامنه‌ای همچنین تصریح شده که «همه‌ مجاهدان فلسطین و همه‌ مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن، موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود، شهید است.»

وی در بخش دیگری از اطلاعیه خود، دولت‌های اروپایی را به «بی‌تفاوتی» متهم کرده و آورده است که سکوت رهبران اروپایی در برابر «فاجعه بزرگ» غزه نشان دهنده «دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر» است.

به اعتقاد رهبر جمهوری اسلامی، این اقدام رهبران اروپا ثابت کرد که آنها «در جبهه‌ ضدیت با اسلام و مسلمین» هستند.

آقای خامنه‌ای در پایان اطلاعیه خود اعلام کرده که فردا (دوشنبه) عزای عمومی در ایران است.

اسرائیل از صبح روز گذشته حملات هوایی گسترده‌ای به نوار غزه آغازه کرده است که بر اساس گزارش‌ها همچنان ادامه دارد.

در این حملات تاکنون ۲۷۱ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۷۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

Share
در همین رابطه:
شورای امنیت: حملات به غزه متوقف شود

نظرهای خوانندگان

با شکست اوپک در بالا بردن قیمت نفت نظام ورشکسته ودر حال سقوط ایران به هر وسیله ای برای بحرانی نمودن اوضاع در منطقه استفاده می کند حتی اگر ان بصورت تحریک نمودن حماس برای راکت پرتاب کردن به اسراییل و کشته شدن صدها فلسطینی در اثر بمباران تلافی جویانه اسرایل باشد.

-- بدون نام ، Dec 28, 2008

ناجی را باور نکن! این همان ذهنی است که مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازد. مسیح نجات دهنده میاید، امام دوازدهم ظهور خواهد کرد و......
مسئولیت زندگی و رنج هایت بپذیر، تا بتوانی کاری برای آن بکنی.
وحی منزل،

-- Vahideh ، Dec 28, 2008

تمام انرژی تو، در تضادها و جنگ های درونی تلف می شود. بپذیر آنچه که هستی. تنها در عشق است که مقایسه نیست، جنگی نیست، خشونتی نیست.
قنبر فیزیکی،

-- Ghanbar.Energy ، Dec 28, 2008

راست میگه

-- بدون نام ، Dec 28, 2008

با خامنه ای موافقم.هر چند معتقدم دادگاه جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی باید با دادگاه جنایتکاران جنگی جمهوری اسلامی همزمان برگزار بشه.

-- مهدی ، Dec 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)