تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «ورتیگو»

شماره جدید«ورتیگو» مجله سینمایی معتبری که نامش را از فیلم معروف هیچکاک یعنی «ورتیگو» به معنی «سرگیجه» گرفته، به‌تازگی در لندن منتشر شده است.

این مجله، در تیراژ نسبتا پائینی (۳۵۰۰نسخه) در لندن منتشر می‌شود و به دلیل سطح تئوریک مطالب آن، بیشتر در میان دانشجویان سینما و علاقمندان مباحث جدی و تئوریک، طرفدار دارد.

شماره جدید این مجله، نخستین شماره از دوره چهارم آن است.

«ورتیگو» ۱۲سال پیش، به وسیله فیلمسازی به نام مارک کارلین بنا نهاده شد و هدف آن معرفی و حمایت از سینمای مستقل و سینماگران پیشروست.


در این شماره «ورتیگو» بحثی با عنوان «مکان و هدف: لحظه تصویر» مطرح شده که در زمینه قدرت تصویر متحرک در ثبت یک حالت، یک لحظه، یک احساس و حسی از مکان است.
این‌که چگونه فیلمساز و تماشاگر هر دو زیبایی را در لحظه‌ها و مکان‌های غیرمنتظره کشف می‌کنند، محور اصلی این بحث است.

در همین زمینه تام اسمیت مقاله نسبتا مفصلی درباره سینمای یونس مکاس که او را پدرخوانده سینمای آوانگارد و تجربی در آمریکا می‌نامند، نوشته است.

مقاله‌ای از پاتریک رایت درباره «رابطه دفاع شخصی و ایفای نقش در سینما»، مقاله استیون باربر با عنوان «روش دیگر تماشا کردن» درباره رابطه پازولینی و مارکی دوساد، «از روسیه با عشق» نوشته‌ای درباره تارکوفسکی سینماگر بزرگ روسی، یادداشتی در خصوص یوسف شاهین سینماگر برجسته مصری که به تازگی درگذشت و مقاله‌ای درباره آخرین ساخته پیتر گرین‌اوی سینماگر پست‌مدرن با نام «نگهبانی شب» از دیگر مقالات شماره جدید ورتیگو است.


در همین رابطه:
تازه‌های دی‌وی‌دی: «هرگز عذرخواهی نکن»
تازه‌های نشر: «فرزند پنجم»
تازه‌های نشر: «هوای قطبی»
تازه‌های نشر: «دو قدم این‌ور خط»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)