تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برکناری مدیر دفتر دولت در مجلس

مدیرکل دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی از سمت خود برکنار شد.

برکناری وی چند ساعت پس از آن‌که علی لاریجانی ورود وی به مجلس را ممنوع اعلام کرد، صورت می‌گیرد.

خبرگزاری‌ها امروز یکشنبه گزارش می‌دهند که محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور، حکم برکناری وی را صادر کرده است.

آن‌طور که خبرگزاری دولتی ایرنا اعلا کرده «عزل کارمند خاطی دولت پس از تقدیم گزارش رئیس دفتر رئیس جمهور به دکتر احمدی‌نژاد و ارائه جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده صورت گرفته است.»

ممنوعیت ورود مدیردفتر دولت در مجلس، به صحن علنی مجلس شورای اسلامی و سپس برکناری وی از مقام خود پس از آن صورت می‌گیرد ‌که وی هفته گذشته تلاش کرد تا امضاء نمایندگان طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور را پس بگیرد.

براساس گزارش‌ها، این مقام دولتی قصد داشته با پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان به نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر کشور را امضاء کرده‌اند، دو امضاء از آنها اخذ کند که امضای اولی مربوط به رسید دریافت پول و امضای دومی مربوط به انصراف آنها از طرح استیضاح بوده است.

ابتدا اعلام شده بود که این مبلغ برای کمک به ساخت یک مسجد است.
مدیرکل دفتر دولت در مجلس، به خاطر این اقدام که بدون اطلاع قبلی نمایندگان بود، از سوی یکی از نمایندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

آقای لاریجانی امروز یکشنبه با «ناپسند» دانستن این اقدام نماینده دولت اعلام کرد که وی دیگر حق ورود به مجلس را ندارد.
وی افزود: «دوستانی که از دولت برای سئوال و استیضاح به مجلس می‌آیند باید تراز کار را حفظ کنند و لزومی ندارد که خود را به این مسائل آلوده کنند.»

علی کردان وزیر کشور به خاطر «داشتن مدرک جعلی» قرار است ۱۴ آبان ماه استیضاح شود.

نمایندگان بارها از وی خواسته‌اند که از مقام خود استعفا کند، اما آقای کردان اعلام کرده که استعفای وی به صلاح «نظام» نیست.


در همین رابطه:
احمدی نژاد دستور بررسی حواشی استيضاح وزیر کشور را داد
جنجال تازه بر سر استیضاح وزیر کشور

نظرهای خوانندگان

اوائل انقلاب رهبران جمهوری اسلامی هر حرفی زدند زیر پا گذاشتند ایتها نیز فرزندان و دست پروردگان آنها هستند . آیت الله خمینی می گفت : سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست . واقعا که ما هم دیانت و سیاست اینها را نگاه می کنیم مثل هم هستند . یا آیت الله بهشتی می گفت : ما تشنگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت . این را هم می بینیم برای قدرت چه تقلبها و جنایتهایی که نمی کنند . فساد در جمهوری اسلامی مثل یک دمل چرکین همه بدنه ی رژیم را گرفته و تنها با یک جراحی ممکن است که این دمل را از ایران ریشه کن کرد به همین دلیل به قول خودشان . احمدی نژاد وقتی از لیست مافیای اقتصادی می گوید در جیب من است می گویند یک جیبش لیست وزرا ست و جیب دیگرش لیست نماینده های مجلس . قوه ی قضاییه که الله اعلم

-- فرهاد-فرياد ، Nov 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)